Toon posts:

[TV-out] Geforce4 MX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce4 MX grafische kaart met de juiste drivers geinstalleerd (93.71 WHQL). Hierdoor heb ik ook een s-video uitgang beschikbaar die ik samen met audiokabels naar mijn TV (scart adapter) heb verbonden. Dit is een hele tijd goed gegaan, totdat ik alle kabels een keer uit de PC heb gehad tijdens het schoonmaken. Wanneer ik nu de s-video kabel in de uitgang stop in de PC, dan vervormt het beeld van mijn TFT scherm (VGA uitgang). Het lijkt wel of alles een beetje naar links wordt getrokken. Ook mijn TV wordt niet meer herkend door Nvidia's nView, hierdoor begin ik te twijfelen of de s-video uitgang nog wel in werking is...

Let op: ook wanneer ik een losse s-video kabel in de uitgang van de PC stop, vervormt het beeld van het TFT scherm die op de VGA poort is aangesloten. Dus zelfs als de andere kant van de kabel niet verbonden is. Dit heeft dan dus nog niks met de tv te maken.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
  • resolutie op max. 800x600 gezet
  • refresh rate op 60 hertz gezet
  • refresh rate fix uitgezet
  • drivers opnieuw geinstalleerd
  • Omega drivers geinstalleerd
  • nForce drivers opnieuw geinstalleerd
  • TV-tool laten forceren
  • scart adapter nagekeken
Iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens TV-tool, naar mijn weten werkte dat prima met de GF3 en 4..(connexant chips).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:47:
Probeer eens TV-tool, naar mijn weten werkte dat prima met de GF3 en 4..(connexant chips).
Ik geef in mijn post aan dat ik TV-tool al geprobeerd heb. Overigens ligt de essentie van mijn probleem niet bij het detecteren van de TV denk ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:52:
[...]

Ik geef in mijn post aan dat ik TV-tool al geprobeerd heb. Overigens ligt de essentie van mijn probleem niet bij het detecteren van de TV denk ik.
Overheen gelezen, excuus!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:47
Ander kaartje proberen ?
Als die werkt is je GF4 waarschijnlijk stuk...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zomaar een ander kaartje voor handen helaas. De rest van de kaart werkt gewoon prima overigens, alleen de s-video niet meer correct. Ik vraag het me af of hij wel degelijk stuk is...
Pagina: 1