Denon 3808 of Onkyo 875 - Video naar HDMI én Svideo?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een 720p beamer en een SD 42" plasma als weergevers.
Bronnen zijn een Mac Mini met windows mediaportal voor HD content (DVI->HDMI) en een Xbox 360 (720p component). Daarnaast normale bronnen als DVD speler, CD speler, UPC kastje etc, ik stuur de boel aan met een HK TC-30 remote.

Ik ben van plan een nieuwe receiver te halen, ik denk dan aan een 875 van Onkyo of een 3808 van Denon. Nou is mijn vraag of deze receivers alle video-bronnen naar zowel de beamer als 720p als naar de plasma in SD resolutie kan sturen tegelijkertijd, ik kan dan te allen tijde elke bron op beide weergevers laten zien namelijk. De specificaties van de verschillende receivers scheppen hier geen duidelijkheid in. Een paar voorbeelden:

- Een HD HDMI bron (Mac Mini) op mijn SD plasma kunnen weergeven. Deze stuurt 720p uit naar de receiver, die moet het downscalen en doorsturen.
- Een SD bron als een DVD moet geupscaled naar de beamer gestuurd kunnen worden, maar tegelijkertijd als SD signaal naar de plasma.
- Een component 720p signaal (Xbox 360) naar 720p HDMI out, of als SD naar de Svideo uit..

Dit allemal met als doel dat ik op de afstandbediening een aantal activities instel, bijvoorbeeld:
- DVD kijken met beamer
- DVD kijken op Plasma
- Mac Mini met beamer
- Mac Mini op Plasma
- UPC op beamer
- UPC op plasma
etc..

De hamvraag is dus eigenlijk of de receivers in staat zijn om 720p en 1080p materiaal te downscalen naar een ouderwets pal signaal voor weergave op een "low-res" scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Obi op 30-12-2007 13:54 ]

• Obi
Heeft er niemand hier een dergelijke receiver die weet of het kan?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:10
Dit staat meestal gewoon in de handleiding van de recievers. Althans bij Yamaha wel. Handleiding van website halen en bladeren.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Zelfs als zouden de receivers niet kunnen downscalen, dan kunnen de beamer en de plasma dat toch zelf doen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat de hamvraag hier is, of de receivers 2 videosignalen tegelijkertijd naar 2 outputs kunnen gooien... Dat scalen komt wel goed op de TV en de beamer gok ik zo. (Hoewel de kans is dat de interne scaler van de receiver beter is, maar goed.) Ik denk zelf dat ze niet 2 videosignalen tegelijkertijd kunnen afhandelen, maar dat is ook maar een gok.

Aannames zijn fataal.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

SeatRider

Hips don't lie

De echte hamvraag is waarom je een van de twee apparaten uberhaupt op PAL resolutie (dus via S-video) zou willen aansturen. Beide hebben ze HDMI en 720p ondersteuning, dus waarom niet op zoek naar een receiver met 2x HDMI uit?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een andere optie is om HDMI te splitsen.. Digitus heeft HDMI splitter met 2 en 4 uitgangen.

Ey!! Macarena \o/

• Obi
Thanx, hier heb ik wel wat aan.

Denk inderdaad dat de receiver niet twee aparte videosignalen zal kunnen verwerken, dus dat er een uitgang gekozen moet worden, Dat zal dan in mijn geval de HDMI zijn, welke ik splits naar beamer en plasma. Denk dat dat 'm wel moet zijn dan!
Resolutie van het uitgaande signaal is dan wel hetzelfde (1280x720), ik hoop dat de non-hd plasma dat signaal kan verwerken / downscalen. Maar als ik jullie mag geloven moet dat lukken.

Seatrider: de plasma is niet 720p, dat is gewoon een standaard 42" plasma. Maar die vervang ik (nog) niet omdat ik alle films en series op m'n beamer kijk, plasma is eigenlijk alleen voor overdag en tv. Als we in het achterlijke Nederland eindelijk een keer gaan overstappen op HD uitzendingen, haal ik wel weer een full HD 60", zijn nu nog ff wat aan de prijzige kant zegmaar ;)
Pagina: 1