(Feedback) 2 basis PC'tjes

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 15:16
Beste Tweakjes

Ik heb wat feedback nodig.. Ik ben na een jaartje weer gaan kloten met verkoop van computers ed. Maar ik wil me nu gaan richten op de net nieuw zakelijke bedrijfjes, studenten/jongeren en mensen met een laag vermogen.

Ik heb dus 2 goedkope pc'tjes samengesteld waarbij de klant een logitech desktop erbij (Toetsenbord, Muis, Boxen).

Voor deze prijs krijgt de klant de laatste versie van Ubuntu mee geleverd (ideaal dus voor studenten/bedrijven). Waar natuurlijk ook het openoffice pakket bij zit.

Nu wil ik van jullie feedback over deze 'aanbieding'.. Gelieve een beetje goed geargumenteerde reacties en niet zoiets als "ziet er wel goed uit" etc.

En dit is ook niet bedoelt om iets te verkopen ofzo. Wil alleen de mening van de experts die hier rond huppelen. En ja ik weet dat het geen super pc is maar denk waar het voor gebruikt moet worden.

Specs
Afbeeldingslocatie: http://www.sitedeals.nl/attachments/offtopic/7828d1198977746-2-pc.jpg

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Leuke variatie op het thema "wat moet ik kopen-topic": een "wat moet ik verkopen-topic" :)

Ik denk dat maar weinig mensen voor systeem 1 gaan, voor die 3 tientjes verschil. Als je toch keuze wilt bieden denk ik data er grotere verschillen moeten zijn. tevens denk ik dat je doelgroep 9 van de 10x er wel een scherm bij zal willen hebben, je biedt tenslotte ook een desktop setje erbij aan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• theunevers
Ja maar Seatrider dat is marketing een goedkoper model naast een net wat duurder model.. das allemaal psychologisch nagedacht enzo ;)

Had even uitgerekend voor 469 had ik er een Acer 19 inch widescreen bij.. i.c.m. basis pc 2

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Meerdere opties bieden? Bv een boedkoop dualcore systeem met een moederbord dat iig een PCIe express slot heeft zodat studenten stukje bij beetje kunnen upgraden op een goede en goedkoper basis.

• theunevers
2 x PCI
1 x PCI-e x 16
1 x PCI-e x 1

zit er in..

De eerste dual core is 2x de prijs van de proccesortjes die er nu in zitten

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 17:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik vind het best prijzig om eerlijk te zijn. Als ik zelf wat onderdelen uitzoek, met als budget 299 dan koop ik bij azerty (was gewoon de eerste winkel die ik aan klikte, ik heb er geen aandelen van of zo) het volgende:

Asus V3-M2A690G (barebone kastje) € 87,24
AMD Athlon 64 X2, 4000+ (65w), Socket AM2, Boxed € 56,16
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 34,91
Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA II € 53,63
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 23,28
Apacer MegaSteno AE100 Cardreader (16 in 1), Zwart € 6,27
Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart € 27,19
Logitech OEM S-120 Black Speaker System, European € 6,87

Kom ik op een totaal van € 295,55.
Ik denk dat bovenstaande een stuk beter presteert dan die celeron systemen.

Verder denk ik niet dat een zakelijke gebruiker zit te wachten op speakers bij zijn systemen (bij mij op de zaak heeft echt niemand boxen op zijn buro staan maar dat kan natuurlijk verschillen per bedrijf...)

Dan zeg je nog dat de klant Ubuntu er bij krijgt. Installeer je dat voor ze of moeten ze dat zelf doen? En wordt alle hardware in jouw systeem ook door Ubuntu ondersteund (ik gok van wel)?

Discogs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics (en daar valt dit ook onder) zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.