Toon posts:

PC krijgt geen stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum post.

Ik heb een probleem met mijn nieuwe pc. Ik heb er voor gekozen om alle onderdelen los te kopen ( bij alternate.nl) en hem zelf in elkaar te zetten: Een behuizing, een voeding, processor, moederbord, HD, DVD speler, geheugen, grafische kaart
Deze heb ik netjes gemonteerd en op elkaar aangesloten zoals het hoort. Toen ik de stekker in het stopcontact deed heb ik het schakelaartje achterop aangezet en wilde ik hem aandrukken aan de voorkant met de powerknop. Helaas gebeurde er toen niks. Ik krijg hem dus niet aan. IK heb al veel geprobeerd zoals het stekkertje omdraaien van de Power. Mijn zwager die gediplomeerd systeembouwer is was er bij dus ik neem aan dat het goed is aangesloten. voor hem was het ook de eerste keer dat een zelfgebouwde pc het niet deed.
Wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn? is de voeding stuk? ( er brand wel een lampje op het moederbord dus er staat stroom op) Is het aan en uit knopje stuk?. Of hebben we iets over hethoofd gezien?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
Druk eens een schroevendraaier tegen de PWRON staafjes

Homey — Critics are those without skills to create.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; post minimaal de specs van de PC voor troubleshooting.

Heb je wel alle power-kabels aangesloten op het moederbord en/of videokaart? Huidige systemen willen tot 3 verschillende power-kabels aangesloten hebben. Lees de handleiding van je mobo nog eens en loop alles eens na.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

heb je je frontpanel wel aangesloten...

gediplomeerd systeembouwer??? Ik wist niet dat je daar een diploma voor kon halen, het is echt iets wat je in no time zelf kunt leren.

Verwijderd

Topicstarter
specs:

Processor: AMD A64 X2 AM2 3000BOX6000+ 2MB
Voeding: CooMas ExtremePower bl430W ATX2
Moederbord: Asus M2N-SLI D.nf570SLI F RG SA
HD: Maxtor 160 GB SAT2 STM3160215AS
Behuizing: Sharkoon Rebel 9 Value Blk ATX
Geheugen: D2 4GB 800-555 BlDrag K2 GEIL
DVD speler: Pioneer 18x DL R/W SA DVR-212 BlB
Grafische kaart :Sapp256 D2 X HD2400Pro HSK TD R

Verwijderd

Als er helemaal niets gebeurde mag je eens kijken of de powerknop wel goed is aangesloten. Die handleidinkjes kunnen best verwarrend zijn, had ik ook mij mijn huidige systeem :P Had alles horizontaal ipv verticaal aangesloten maar was dus fout.

Verwijderd

Topicstarter
bij dit moederbord zit een hulpstukje die je kan gebruiken om de powerkabeltje op te klikken en zi in zijn geheel op het MB aantesluiten dat kan maar op 1 manier.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens niet extra pinnetjes onder het moederbord gezet. Dan is de kans groot dat je moederbord de systeem kast aanraakt en zo alles geleid. Maar hij past anders niet in de kast.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
Haal het mobo eens los en probeer hem dan aan te zetten.. ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:58:
ik heb trouwens niet extra pinnetjes onder het moederbord gezet. Dan is de kans groot dat je moederbord de systeem kast aanraakt en zo alles geleid. Maar hij past anders niet in de kast.
Je bedoelt de afstandsbusjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.gen-x-pc.com/images/mobo_spacer.jpg Deze dingen dus?
Die moet je er wel onder zetten, anders maakt de kast kortsluiting met je mobo en dan gaat het niet werken.

Verder, zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 18:07
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:58:
Dat klinkt niet logisch... Die extra moederbord steuntjes gaan er niet voor zorgen dat je moederbord ineens niet meer in je kast past. Terwijl hij zonder die steuntjes wel past...

Als je zwager echt gediplomeerd systeembouwer was had hij je er wel op gewezen dat die moederbord steuntjes niet voor niks zijn... Namelijk stevigheid voor je moederbord... En zoals je zelf al zegt om kortsluiting te voorkomen.

Heb je behalve het weglaten van moederbord steuntjes nog meer dingen weggelaten? Zoals bijvoorbeeld die extra (volgens mij 4 pins) powerkabel?

offtopic:
Waarom in godsnaam een 160GB HDD terwijl je voor 25 euro extra een 320GB HDD kon kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Saeverix op 30-12-2007 14:15 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je inderdaad die afstandsbusjes heb weggelaten hoop ik voor je dat er nix kapot is gegaan... Als er pinnen aan de onderkant van je moederbord contact maken met de kast kan er zoals gezegd kortsluiting onstaan en kan er van alles kapot gaan. Lijkt mij inderdaad het beste om je moederbord nu uit je kast te halen en plat op tafel/bureau te leggen en zo te testen....

edit: oei, post ik per ongeluk met het account van mn broertje... sorry bro

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2007 14:24 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. In het genoemde beleid staat een link naar een troubleshooter, begin daar eerst eens mee :). Vergeet niet dat de kans op problemen kleiner is als je minder hardware gebruikt: Haal dus alle non-essentiële hardware uit de PC :).

Afijn, ga eerst dus eens grondig testen. Mocht je er niet uitkomen dan kun je een nieuw topic openen in het subforum dat aansluit op hetgeen waarvan jij denkt dat het stuk is. Let wel even op dat je dan de policy aldaar doorneemt zodat het topic piekfijn in orde is ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.