Toon posts:

Nieuwe processor werkt niet op aangegeven snelheid.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de tweede computer had ik eerst een Thunderbird 1200 op een MSI K7T Turbo rev3. Deze heb ik nu vervangen door een AthlonXP 1800+. Deze voelt op zich beter aan, maar doet zijn werk op een lager kloksnelheid dan de aangegeven.
Ik heb zelf alleen de processor erin gedaan en daarna opgestart, hij werd automatisch herkend maar wel op 1150Mhz ipv 1533Mhz.
Daarna CPU-Z geopend, die herkende de Palomino core, maar zei ook dat de processor op 11.5 x 100Mhz liep.

In de BIOS heb ik niet echt veel opties. Ik kan de frequentie veranderen tussen 100 en 132Mhz en de MP van 11.5 tot 12.5, of auto. Voltage zit op 3.3V, kan evt naar 3.45 maar doe ik niet. Nu zit alles op auto en loopt hij dus 11.5 x 100Mhz.
Ik heb al 132x11.5 geprobeerd, maar dat lukte niet; alle fans bleven doorgaan etc. en restarts hielpen niet. Na een CMOS reset en een half uur deed hij het weer, op standaard settings.

Op de AMD site is de K7T Turbo aangegeven als 1 vd recommended moederborden voor de AthlonXP 1800+ build 6. Er is ook een build 8, maar daar staat deze mobo niet bij.
Op de site

1) Hoe kijk ik welke build mijn processor is?
2) Mijn mobo kan officieel 266Mhz aan, en de processor ook. Waarom lukt het dan niet om op die settings te werken?
3) Zou, als de frequentie veranderen niet helpt, het gaan werken met 12.5 x 100?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:51
Klokt hij niet auto terug als je de volle speed niet nodig is?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij was er voor die processors nog geen CnQ. Ik zal wel nog even kijken in de BIOS.
Maar de settings in de BIOS staan nu automatisch op 11.5 x 100, dus hij is van begin af aan teruggeklokt eigenlijk.

Verwijderd

Lijkt mij niet dat je voltage op 3.3v moet staan :P . Denk dat dat een andere spanning is, hij hoort namelijk op 1.75 te staan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48
Er zit vrijwel zeker een 133MHz jumper op het moederbord die je moet overzetten. Lees de handleiding eens?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:50:
1) Hoe kijk ik welke build mijn processor is?
2) Mijn mobo kan officieel 266Mhz aan, en de processor ook. Waarom lukt het dan niet om op die settings te werken?
1) met een programma als cpu-z, zie kopje "stepping"
2) misschien is een biosupdate nodig?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens even naar een jumper op het moederbord om de FSB op 133MHz te zetten...

Oslik blyat! Oslik!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 09:30

hilgo

Clear your mind of can't.

Je moet de fsb op 133 instellen en dan draait hij op de juiste snelheid.

Discogs

Verwijderd

hilgo schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:56:
Alles wel gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
hilgo schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:56:
Lees eens de TS 8)7

@ de rest: Ik heb geen handleiding van het mobo, heb het setje van mijn vader. Maar ik zal wel online naar de handleiding zoeken.

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Na het downloaden van de manual kijk naar jumper J17 en dan gaat het lukken. Eventueel een BIOS
upgrade. De multiplier gaat met deze chipset(Via) niet werken. Zou niets aanpassen mbt voltages dus op auto laten staan.
Succes.

Verwijderd

Achteraan Je AGP slot zit een jumper: J17 .. als deze erop zit loopt ie op 100mhz
Als je deze verwijderd loopt je processor op 133mhz. :9

Gewoon te vinden in de handleiding die je kan downloaden via de site van MSI

Ook kun je op die site de nieuwste bios vinden O-)

Verwijderd

Topicstarter
BIOSflashen doe ik niet aan, mol liever geen mobotjes :P

idd werkt J17 verwijderen wel, dus bedankt :) Deze mag wel op slot.
Pagina: 1