Hallo,
eerder had ik een probleem met de prullemand op mijn externe disk. Heb gevonden waarom : op mijn mybook heb ik blijkbaar geen rechten vanuit de finder!
Ik kan geen folders verplaatsen. Er staat een pennetje met een streep door. Volgens de documentatie van leopard wil dit zeggen dat de permissies niet correct staan. Ik ging op zoek hoe ik dit moest oplossen maar ik snap het even niet meer ...
Dit is een voorbeeld van de chmod settings :
-rw-r--r--@ 1 dietercox dietercox 5120 27 dec 12:56 Desktop DB
-rw-r--r--@ 1 dietercox dietercox 2 23 dec 19:18 Desktop DF
drwxr-xr-x 5 dietercox dietercox 170 23 dec 13:59 Dieter
drwxr-xr-x 23 dietercox dietercox 782 23 dec 15:07 Documentation
drwxr-x--- 6 dietercox dietercox 204 27 dec 10:19 Temp
drwxr-xr-x 4 dietercox dietercox 136 2 sep 02:45 WD_Mac_Tools
Ik las ergens dat je dit op de drive moet instellen (userless). Maar als ik de 'opties' van de mybook bekijk dan zie ik bij permissions&shares : 'you have read & write privileges' terwijl ik dat bij mijn interne schijf per groep kan definieren.
Wie helpt me even verder ? Ik wil gewoon weer kunnen werken vanuit de finder op mijn HDD.
PS : in de terminal kan ik wel folders aanmaken en moven
pps : tegen beter weten in een reboot gedaan en het werkt weer
Wat kan er fout gegaan zijn?!
eerder had ik een probleem met de prullemand op mijn externe disk. Heb gevonden waarom : op mijn mybook heb ik blijkbaar geen rechten vanuit de finder!
Ik kan geen folders verplaatsen. Er staat een pennetje met een streep door. Volgens de documentatie van leopard wil dit zeggen dat de permissies niet correct staan. Ik ging op zoek hoe ik dit moest oplossen maar ik snap het even niet meer ...
Dit is een voorbeeld van de chmod settings :
-rw-r--r--@ 1 dietercox dietercox 5120 27 dec 12:56 Desktop DB
-rw-r--r--@ 1 dietercox dietercox 2 23 dec 19:18 Desktop DF
drwxr-xr-x 5 dietercox dietercox 170 23 dec 13:59 Dieter
drwxr-xr-x 23 dietercox dietercox 782 23 dec 15:07 Documentation
drwxr-x--- 6 dietercox dietercox 204 27 dec 10:19 Temp
drwxr-xr-x 4 dietercox dietercox 136 2 sep 02:45 WD_Mac_Tools
Ik las ergens dat je dit op de drive moet instellen (userless). Maar als ik de 'opties' van de mybook bekijk dan zie ik bij permissions&shares : 'you have read & write privileges' terwijl ik dat bij mijn interne schijf per groep kan definieren.
Wie helpt me even verder ? Ik wil gewoon weer kunnen werken vanuit de finder op mijn HDD.
PS : in de terminal kan ik wel folders aanmaken en moven
pps : tegen beter weten in een reboot gedaan en het werkt weer
Wat kan er fout gegaan zijn?!
[ Voor 3% gewijzigd door Dieter op 30-12-2007 10:19 . Reden: Reboot ]