Omschrijving
Ik heb twee budget gamesystemen samengesteld, waarvan één lichtelijk beter is. Echter, de pc met de betere specs (Systeem 1) presteert ondermaats bij bepaalde grafische programma's. Beide systemen draaien XP met SP2.
Specs
De 3dmark06 score is correct verdeeld als ik naar de specs kijk. Echter, in (bijvoorbeeld) CoD4:MW zijn de resultaten omgekeerd. Bij compleet dezelfde instellingen (config gechecked) krijg ik de volgende resultaten: Systeem 1 - Systeem 2.
Volgens mij speelt de "cg ms/frame" hier een grote rol, maar ik kom er maar niet achter wat het precies is. Systeem 1 geeft beter beeldkwaliteit, meer hierover bij hieronder. Systeem 1 temperaturen zijn normaal (cpu 30idle/gpu 60idle-90max).
Reeds geprobeerd
Softwarematige instellingen bij systeem 2 gecontroleerd en proberen na te bootsen bij systeem 1 (3d-instellingen nvidia config scherm).
Processor teruggeclockt naar 2,4ghz.
Geheugen teruggeclockt naar 667mhz.
Voltages geheugen en processor combinaties geprobeerd.
Verschillende combinaties geheugen geprobeerd (alle mogelijke combo's met 2 reepjes, incl. 1gb runs).
Graag hoor ik van jullie
Suggesties voor verdere tests.
Suggesties voor mogelijk probleem.
Of iemand dezelfde problemen ondervindt.
Alle andere suggesties en tips.
Kom er op dit moment niet meer uit, hoop dat iemand me de goede kant op kan wijzen.
Met vriendelijke groet,
Toni
Ik heb twee budget gamesystemen samengesteld, waarvan één lichtelijk beter is. Echter, de pc met de betere specs (Systeem 1) presteert ondermaats bij bepaalde grafische programma's. Beide systemen draaien XP met SP2.
Specs
| Systeem 1 | Systeem 2 |
| Noname 420watt voeding | Q-Tec 400watt voeding |
| MSI K9N Neo-F V2 | Asus M2N4-SLi |
| x2 4600+ 65w @ 2,6ghz | x2 3800+ @ 2,3ghz |
| OCZ 1gb pc6400 @ 860mhz | TakeMS 1gb pc5300 @ 667mhz |
| TakeMS 1gb pc5300 @ 860mhz | |
| Asus 7900GT TOP | ATi Radeon x1950 Pro |
| Creative SBLive 5.1 | Onboard sound |
| 80gb 7200RPM PATA | 40gb 7200RPM PATA |
| ______________ | ______________ |
| 3dmark06: 5150 | 3dmark06: 4700 |
De 3dmark06 score is correct verdeeld als ik naar de specs kijk. Echter, in (bijvoorbeeld) CoD4:MW zijn de resultaten omgekeerd. Bij compleet dezelfde instellingen (config gechecked) krijg ik de volgende resultaten: Systeem 1 - Systeem 2.
Volgens mij speelt de "cg ms/frame" hier een grote rol, maar ik kom er maar niet achter wat het precies is. Systeem 1 geeft beter beeldkwaliteit, meer hierover bij hieronder. Systeem 1 temperaturen zijn normaal (cpu 30idle/gpu 60idle-90max).
Reeds geprobeerd
Softwarematige instellingen bij systeem 2 gecontroleerd en proberen na te bootsen bij systeem 1 (3d-instellingen nvidia config scherm).
Processor teruggeclockt naar 2,4ghz.
Geheugen teruggeclockt naar 667mhz.
Voltages geheugen en processor combinaties geprobeerd.
Verschillende combinaties geheugen geprobeerd (alle mogelijke combo's met 2 reepjes, incl. 1gb runs).
Graag hoor ik van jullie
Suggesties voor verdere tests.
Suggesties voor mogelijk probleem.
Of iemand dezelfde problemen ondervindt.
Alle andere suggesties en tips.
Kom er op dit moment niet meer uit, hoop dat iemand me de goede kant op kan wijzen.
Met vriendelijke groet,
Toni