Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ul li alleen toepassen op menu

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 21:26
Ik ben bezig met een site en nu loop ik tegen een probleem aan met het gebruik van een list.
In mijn css code staat

code:
1
2
3
ul li{
background-color: #3366cc; 
}

Dit is voor het CSS drop down menu. Nu wil ik ergens anders in de pagina in een tabel ook gebruik maken van een unordered list, maar deze krijgt dus ook de bovenstaande achtergrondkleur mee. Hoe kan ik dit splitsen. Heb het al geprobeerd met een class, maar dat werkt niet.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

geef je menu een id mee :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Zet het menu in een div met id 'menu' bijvoorbeeld en gebruik in je css voor het menu:

[css]
div#menu ul li{
/* hier je css voor het menu */
}
[/css]

Verwijderd

spuit1111!!!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 00:06 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Kun je eens laten zien hoe je het niet werkende css hebt toegepast?

Beetje spuit elf.

[ Voor 13% gewijzigd door Arethusa op 30-12-2007 00:06 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Let op dat je een ID maar 1 keertje mag gebruiken op je pagina en een class meerdere malen, meestal heb je maar 1 menu (van een type) dus kom je er wel mee weg en anders dus een class gebruiken.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 21:26
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:05:
Zet het menu in een div met id 'menu' bijvoorbeeld en gebruik in je css voor het menu:

[css]
div#menu ul li{
/* hier je css voor het menu */
}
[/css]
Bedankt :) Dit was de oplossing. Het menu had al een div, maar in m'n css stond het niet goed.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:07:
Let op dat je een ID maar 1 keertje mag gebruiken op je pagina en een class meerdere malen, meestal heb je maar 1 menu (van een type) dus kom je er wel mee weg en anders dus een class gebruiken.
En geef ID's aan met een hekje (#) , classes met een punt (.) ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch wel redelijk basic CSS dacht ik zo. @TS: als je zegt dat je al iets geprobeerd hebt (je zegt dat je al een class geprobeerd hebt, wat dus zou moeten werken) zien we dat graag terug in je TS, liefst in de vorm van je (niet werkende) code. Dat is makkelijker dan gissen naar wat je dan precies gedaan zou hebben en dan kunnen we ook zinnige(re) feedback geven op hetgeen je al hebt/had.

Het kan dus (even voor de duidelijkheid) prima met een class én/of met een ID aan je ul te hangen. Ik vind ThunderNet's post dan helaas ook nogal wat karig door te roepen dat het met een ID zou moeten; een class is niet minder/meer/beter/slechter (op basis van de gegevens in de TS).

Vanwege de basic-heid dus op slot; voortaan beetje beter verdiepen in de materie, of meer info posten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 30-12-2007 02:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.