Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool die MySQL database creert en PHP code maakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is er een (open source) programma waarin je kan aangeven welke velden je wilt. En dat dit programma vervolgens de MySQL database creert en de PHP pagina's genereert. Ik heb nl. geen kennis van PHP en MySQL en niet de tijd om deze talen te leren. Zoeken op internet en op Tweakers.net heeft niets opgeleverd.

Wat ik wil maken:
Een evenementenlijst. Na meerdere uren te hebben gezocht op internet heb ik weliswaar kant-en-klaar scripts gevonden, maar die hebben slechts een vast aantal kolommen. Bijv alleen naam, plaats en datum.
Echter, ik wil meer kolommen hebben (bijv. ook een kolom: categorie, provincie, prijs etc. Dus zelf te bepalen). Bovendien moeten de gebruikers ook op een willekeurige kolom kunnen sorteren. Daarom ben ik op zoek naar een tool die dit kan maken.

Ik kan me niet voorstellen dat er eind 2007 zo'n tool nog niet bestaat. Het liefst open source. Wie heeft er een tip?

P.S.: Sorry als dit naar jullie oordeel niet het juiste forum is. Ik vind het lastig - als leek zijnde - een keuze te maken uit de bestaande forums

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14
Als zoeken niks oplevert zou je toch beter moeten zoeken. Ik denk dat er een boel scripts te vinden zijn die op basis van PHP/Mysql een uitgebreide agenda functie hebben.

Maar als je custom dingen wilt, zal je je toch echt moeten verdiepen in PHP en Mysql. Wat je wilt is zo moeilijk niet voor een beginner.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Jawel, dit soort tools zijn er (ik heb zelf 'zoiets' gebouwd) Maar het is *niet* opensource en het automatiseert *niet* alles zodat elke nitwit er mee kan werken en zomaar even in 2 seconden de site der sites op kan zetten die *alles* doet wat je je maar kan bedenken.. Zo werkt de wereld nou eenmaal niet en programmeren ook niet en websites ook niet :) Maatwerk heet dat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 30-12-2007 00:52 ]

Stop uploading passwords to Github!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 19:35
Kijk voor de gein even naar Ruby on Rails.

Misschien is dat wat je zoekt.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
"PHP" != "Ruby" ;). Nee, hij hoeft dan geen PHP te leren, maar dan moet 'ie alsnog leren programmeren in Ruby. :P

Het is behoorlijk lastig om iets te maken in PHP, zonder PHP te kennen. Als er scripts zijn die dat kunnen, dan is dat nog geen kwestie van programmaatje draaien en je hebt kan en klare code. Die tools zijn bedoeld om het ontwikkelen van websites te versnellen voor ontwikkelaars, niet om plug&play code te genereren voor websites. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

ChessSpider schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:53:
Kijk voor de gein even naar Ruby on Rails.

Misschien is dat wat je zoekt.
Als PHP en MySQL niet lukt, dan denk ik niet dat Ruby opeens wel geleerd kan worden...

Dit soort tools bestaan in min of meerdere mate. Daar zijn de mogelijkheden meestal beperkt en moet je uiteindelijk weer een hele modelleertaal leren waarbij je uiteindelijk ipv. een stuk code schrijven maar vreselijke modellen in elkaar zit te klikken. Daarbij ken ik er geen die met PHP en MySQL werken. Maar bijvoorbeeld Webratio werkt met zo'n modelleerbasis (is niet gratis). Ik heb er vetrouwen in dat dit soort tools in de toekomst nog wel iets zullen verbeteren, alleen het is uiteindelijk wel weer een extra laag met alle snelheidsverlies erbij.

De tools bestaan dus, maar waarschijnlijk ben je sneller klaar en heb je ook nog iets met een beetje snelheid als je iemand dat voor je laat maken voor een paar tientjes (zoveel werk zal het voor de geoefende hand niet zijn). Of je moet natuurlijk zelf de basis toch gaan leren en het zelf moeten maken.

gewooniets.nl

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik denk dat dit bijna niet te vinden is.
Het probleem aan hapklare oplossingen is dat het altijd nét niet aan jouw wensen voldoet en als je dan zelf niet dat kleine beetje kan aanpassen heb je nog niets.

Je kunt beter zelf proberen PHP/MySQL onder de knie te krijgen en oplossingen van anderen dan wat aan te passen, hier leer je ook van.

Als je dit niet wilt kun je het beter door iemand laten doen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
AnthonyD schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:23:
P.S.: Sorry als dit naar jullie oordeel niet het juiste forum is. Ik vind het lastig - als leek zijnde - een keuze te maken uit de bestaande forums
Daar hebben we dan ook de stickies voor uitgevonden die bovenaan onze fora prijken: Waar hoort mijn topic? (en hier (en ook hier dus) prijken ze mooi bovenaan met een blauw bolletje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_alias_off.gif ervoor).

Dit hoort niet in WEB maar (eerder) in PRG. Helaas is TS echter niet op zoek naar hoe hij zélf kan programmeren maar naar een magische tool die een idee omzet in code. Die zijn er voldoende (zoek eens op "programmeurs" ofzo) en de meeste van die 'tools' leveren redelijke code af. Helaas betaal je deze 'tools' meestal op uurbasis of op projectbasis en hebben ze naast dat tarief vaak extra grondstoffen (koffie danwel Jolt) nodig om ideeën om te zetten in code.

Als TS niet zelf aan het programmeren wil kan dat dus beter uitbesteed worden aan mensen die dat wel graag doen. Wil TS dat ook niet dan kan er eens gekeken gaan worden naar software die dat probeert te benaderen, maar leg de verwachting dan zeker niet te hoog.

Helaas is dan niet veel meer over van dit topic dan een scriptrequest of loopt het uit op werving of een zoektocht naar een magische tool en hoe dan ook is dit geen voer voor in de Devschuur®.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 30-12-2007 02:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.