Toon posts:

internet problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Sorry Mensen ik ben niet bekend op deze site .
ik heb een serieus probleem alweer :(.
mijn gateway is offline en krijg maar geen internet
ik heb wat op internet gezocht naar oplossingen en nix werkte,
ik heb nog andere pc 's hier staan en die doen het wel allemaal
ik heb er ook een router tussen zitten :
een linksys wrt350n wireless-N
en een motorola modem type weet ik niet precies .
kan iemand mij hier mee helpen ?
alvast bedankt! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek als eerste eens op welke apparaten je hebt, daar kunnen we wat mee.
Verder, als het op andere pcs wel werkt en op die van jou niet, stel de instellingen van je huidige pc dan zo in als de andere pcs, dan moet het toch werken.

Welke oplossingen heb je trouwens al geprobeerd? Als je dat vermeld dan kunnen we je waarschijnlijk een stuk beter helpen.

Verwijderd

Topicstarter
euhm..
als ik alles automatisch probeer te laten lopen dan kiest hij een ander ip adres en normaal gaat dat via DHCP maar dat doet hij bij mij dus niet en de settings van de andere pc's heb ik al gelijk gezet

Verwijderd

Topicstarter
en mijn pc zegt dat de gateway offline is

Verwijderd

Topicstarter
en mijn pc zegt dat de gateway offline is
hoe kan ik dat verhelpen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:58:
euhm..
als ik alles automatisch probeer te laten lopen dan kiest hij een ander ip adres en normaal gaat dat via DHCP maar dat doet hij bij mij dus niet en de settings van de andere pc's heb ik al gelijk gezet
Dus je krijgt ook geen DHCPoffer meer van je modem? Wat vult hij dan wel in als IP?

[edit]

gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens als je je bericht wilt editten. Je topic binnen een paar minuten 3 keer kicken wordt als zwaar asociaal beschouwt.

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 29-12-2007 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
allemaal nulletjes ... en dan probeer ik het handmatig en dan zegt hij gateway offline maar bij internet verbindingen zegt hij wel verbonden enzz het is dat mn gateway offline is ...

Verwijderd

Topicstarter
en de provider is telenet (belgisch)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:01:
allemaal nulletjes ... en dan probeer ik het handmatig en dan zegt hij gateway offline maar bij internet verbindingen zegt hij wel verbonden enzz het is dat mn gateway offline is ...
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Heb je al eens een ander OS geprobeerd?
Heb je al eens een andere nic geprobeerd?

en gebruik die edit knop eens

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 29-12-2007 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
een andere kabel:geprobeerd ging niet met deze kabel op andere pc wel dus kabel is goed .
OS?
nic?
ik heb deze pc zelf gebouwd alles lukt altijd behalve internet daar ken ik dus echt niks van

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:10:
een andere kabel:geprobeerd ging niet met deze kabel op andere pc wel dus kabel is goed .
OS?
Je Operating System. Ubuntu of knoppix oid is prima te doen om te testen
nic?
Network interface card...
ik heb deze pc zelf gebouwd alles lukt altijd behalve internet daar ken ik dus echt niks van
Tja, maar iets meer moeite doen om het op te lossen zou geen kwaad kunnen. Doe eens wat met de dingen die ik hier boven ook al genoemd heb.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Dit gaat over Internet & Netwerken en hoort derhalve niet in 'Overige Hardware' thuis :o. Ik ga het topic echter niet verplaatsen daar er veel te weinig informatie in de topicstart staat. Welke hardware heb je precies? Welke software heb je precies? Wat heb je precies gedaan? Hoe zit het met de netwerkinstellingen? Er zijn talloze zaken die je eerst prima zelf uit kunt zoeken. Doe dat en zet alles op een rij, dan wordt het een stuk duidelijker :).

Mocht je na goed zoeken er alsnog niet uitkomen dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Blijkt dat de hardware technisch goed in orde is en vermoed je dat de software niet in orde is dan kun je eens kijken in Apple Talk, Non-Windows Operating Systems of Windows Clients. Vergeet niet om dan even de policy aldaar door te lezen zodat het topic conform de eisen is :).

En vergeet die edit knop niet ;). Het is niet handig om steeds meer berichten van jezelf onder elkaar te plaatsen. Iets toevoegen aan jouw laatste reactie kan prima m.b.v. de edit knop.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.