Toon posts:

advies aansluiten hdrecorder/dvd-speler/lcd-tv/digitaleontva

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dit niet goed op elkaar aangesloten, heeft iemand een goed advies.
Alle apparaten zijn van samsung en zijn als set verkocht. De harddiskrecorder en dvd speler zaten ook in 1 doos en delen een handleiding.

Tv-signaal komt digitaal binnen via coax (@home) op de Samsung DCB9401R digital cable receiver.
vanuit daar een scart kabel naar de Samsung DVDHR750 harddiskrecorder.
Vanuit de harddiskrecorder gaat een scart kabel naar de Samsung LE32(S?)71B [R] C. Via deze harddiskrecorder loopt er nog een audiokabel naar de Samsung DVD-speler.

Vanuit de Samsung HTTHX22 dvd-speler loopt er een hdmi kabel naar de lcd-tv en zitten alle boxen aangesloten.

Nu bepaald het geselecteerde kanaal op de digitale receiver welk kanaal er word doorgegeven aan de harddiskrecorder. Stel dat dit Nederland 1 is maar ik wil om 12.00 uur Nederland 2 opnemen dan kan dit dus niet! Hoe is dit op te lossen?

Edit:
Als ik vanuit de digitale receiver een coax kabel op de loop aansluit en die vervolgens naar de harddiskrecorder heb ik dus geen digitaal gedecodeerd signaal op de harddiskrecorder.. het is dan slechte niet digitale kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 22:26 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je kan zoiezo niet naar Nederland 1 (Digitaal) kijken en Nederland 2 (Digitaal) opnemen.

Een digitale opname maken kan wel, maar dan zul je naar Analoog moeten gaan kijken.

Sluit als volgt aan:

Coax Analoog uit de muur naar de Digitale TV, lus coax door naar DVD Rec, en vandaaruit weer een lus naar de TV.

Nu heeft ieder apparaat een analoog signaal.

DTV ontvanger heeft 2 scarts ? Scart 1 Rechtstreeks naar de TV, Scart 2 naar de DVD-Recorder.
DVD/HDD-Rec met HDMI of Scart naar je Toestel en voila..

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/n.minnee/Aansluiten.jpg

Ter verduidelijking :P

[ Voor 8% gewijzigd door Friedchicken op 30-12-2007 14:33 ]