Flashen met een niet herkende cpu

Pagina: 1
Acties:

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 19:22
Hoi allemaal,

Ik heb thuis een Intel Celeron 420 liggen. Mogelijk wil ik een Asrock 4COREDUAL-VSTA kopen die deze CPU in lagere bios versies niet ondersteunt. Kan ik echter dan de bios flashen naar een hogere versie die de cpu wel goed herkent of wil het moederboard nog geen eens opstarten met een de cpu die niet wordt herkend? En ben ik dus genoodzaakt het MB eerst te flashen met een CPU die wel wordt herkend?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

JdM

Humbled

sventagon schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:42:
Hoi allemaal,

Ik heb thuis een Intel Celeron 420 liggen. Mogelijk wil ik een Asrock 4COREDUAL-VSTA kopen die deze CPU in lagere bios versies niet ondersteunt. Kan ik echter dan de bios flashen naar een hogere versie die de cpu wel goed herkent of wil het moederboard nog geen eens opstarten met een de cpu die niet wordt herkend? En ben ik dus genoodzaakt het MB eerst te flashen met een CPU die wel wordt herkend?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Tweakermodus: Probeer! /Tweakermodus

Nee, gaat volgens mij niet lukken :)

Verwijderd

Je mag er in ieder geval niet van uitgaan dat het werkt. Maar je kunt de shop die hem levert toch vriendelijk vragen of ze willen controleren welk bios er in zit, en of ze dit evt willen flashen?

• sventagon
JdM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:44:
[...]

Tweakermodus: Probeer! /Tweakermodus

Nee, gaat volgens mij niet lukken :)
Ik heb gisteren nog een moederboard vernaggeld in tweakermodus :(, dus deze keer speel ik op safe ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat het ding boot als "unknown cpu @ x,xx GHz". Dan is het prima mogelijk om ermee te flashen. Dus kijk eens of het ding wil booten, zo ja dan kun je gewoon flashen, zo niet dan kun je er altijd nog tijdelijk een ouder cputje induwen.

In het socket A tijdperk heb ik nog vaak zat mobos geflasht door te booten met Duron-Morgans die officieel niet op het bord gingen, maar het bootte wel gewoon.

• sventagon
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:48:
Je mag er in ieder geval niet van uitgaan dat het werkt. Maar je kunt de shop die hem levert toch vriendelijk vragen of ze willen controleren welk bios er in zit, en of ze dit evt willen flashen?
Waarschijnlijk ga ik voor 2de hands, vandaar.

• sventagon
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:49:
Vaak is het zo dat het ding boot als "unknown cpu @ x,xx GHz". Dan is het prima mogelijk om ermee te flashen. Dus kijk eens of het ding wil booten, zo ja dan kun je gewoon flashen, zo niet dan kun je er altijd nog tijdelijk een ouder cputje induwen.

In het socket A tijdperk heb ik nog vaak zat mobos geflasht door te booten met Duron-Morgans die officieel niet op het bord gingen, maar het bootte wel gewoon.
Dat hoop ik ook. Mogelijk heeft iemand hier eerste hand ervaring mee? Anders moet ik weer langs een pc shop (heb geen andere Intels liggen op dit moment) en dan kan ik net zo goed een nieuw MB kopen i.v.m. de extra kosten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je niet aan de vorige eigenaar vragen welke versie en of hij deze wil flashen, danwel dat je zijn oude cpu leent of terplekke je mobo gaat flashen?

Commandline FTW

• sventagon
Hero Of Time schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:54:
Kan je niet aan de vorige eigenaar vragen welke versie en of hij deze wil flashen, danwel dat je zijn oude cpu leent of terplekke je mobo gaat flashen?
Dat zou kunnen. Mogelijk is het allemaal in orde, maar ik wilde gewoon weten wat als...
Heeft iemand hier zelf ervaring mee, als het gaat om moderne 775 CPU's?
Pagina: 1