[Showcase] The haunted farm

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
Sommige zeggen dat het er spookt, sommige zeggen dat er flink wat is gebeurd, andere geloven er niet in. 5 jaar geleden overleed de laatste bewoner van deze "boerderij" en sindsdien staat het - helemaal afgezonderd van de bewoonde wereld - leeg. Alles staat nog bijna op de plek waar het vroeger stond, ieder moment vraag je je af wanneer de sleutel in de deur wordt gestoken en de bewoner binnenkomt. De laag stof verraad echter dat deze bewoner niet meer langs zal komen.

1
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3143-Edit.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3147-Edit.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3168-Edit.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3148-Edit.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3189-Edit.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3185-Edit.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3191-Edit.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://public.decayedplaces.nl/got/farm/_MG_3165-Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als absolute FG leek erger ik me ontzettend aan de dikke zwarte balken die de helft van je afbeelding zijn. Imho is het een stuk mooier als je die eraf haalt. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Leuke serie. Doet mij een beetje denken aan filmstills. De balken zijn wat mij betreft een welkome toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke serie.
Vind vooral foto 4 mooi, die poppen aan de muur geven het een griezelig uitenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 20:26
zwarte balken zorgen wel voor een extra sfeertje, maar ik zou wat meer op je cadrage letten. er zijn teveel "interessante" onderwerpen / voorwerpen op slechte manieren afgesneden. (vb: hoofd poppen, zadel fiets) waardoor het zwart eerder zal storen dan iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:20:
Leuke serie.
Vind vooral foto 4 mooi, die poppen aan de muur geven het een griezelig uitenlijk.
toeval terwijl ik naar de foto keek wou ik precies het zelfde reageren.

4 & 6 naar mijn idee er het meest uispringend qua sfeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het zou zomaar in een horrorfilm kunnen :)
Doet me ook wel een beetje denken aan de videoclip No One There van Sentenced trouwens.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Twee dingen:

1: Is dit bij je opa & oma op de boerderij? Het ziet er niet echt haunted uit.
2: Waarom zijn *alle* shots naar beneden genomen?

Je hebt er wel werk van gemaakt, dat kan ik zien. Maar ik vind het een beetje zonde van je tijd.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:27:
...

Je hebt er wel werk van gemaakt, dat kan ik zien. Maar ik vind het een beetje zonde van je tijd.
Woow, zonde van je tijd? Beetje een dooddoener als je het mij vraagt. Van fouten leer je juist, dus zonde van de tijd zal het nooit zijn.
Met je eerste punt kan ik het wel eens zijn, het ziet er niet super eng uit maar het heeft wel een hele mooie sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
Arjan A schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:27:
Twee dingen:

1: Is dit bij je opa & oma op de boerderij? Het ziet er niet echt haunted uit.
2: Waarom zijn *alle* shots naar beneden genomen?

1: lees jij de ts niet ofzo?
2: serie constant houden

zonde van mn tijd is het nooit, doe dit soort dingen sowieso niet alleen voor het fotograferen maar meer voor de kick normaal. Maar onderbouw het eens?
Kameleman schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:53:
zwarte balken zorgen wel voor een extra sfeertje, maar ik zou wat meer op je cadrage letten. er zijn teveel "interessante" onderwerpen / voorwerpen op slechte manieren afgesneden. (vb: hoofd poppen, zadel fiets) waardoor het zwart eerder zal storen dan iets toevoegen.
ben het zelf niet helemaal eens op dit punt, als ik het zadel er helemaal opzet voegde dit verder niet veel toe aan mn beeld bijv.

[ Voor 35% gewijzigd door TomR op 30-12-2007 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door TomR op 30-12-2007 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Leuke idee, Leuke shoot!

Echter erger ik mij zo erg aan de zwarte balken dat het kijkplezier gelijk weg is. Dat is uiteraard persoonlijk. Het eerste wat in mij opkomt is: verhuren als reclamebord die hap dan heeft het een functie.

Genuanceerd: maak ze iets minder dik, nu nemen ze de helft van de foto in beslag!

ps. Lijkt me niet gelijk een [Showcase] maar meer een [Testcase]

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten L op 30-12-2007 03:48 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
ga je dat bij rtl ook voorstellen bij films? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
TomR schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:47:
Als je niet tegen opbouwende kritiek --> feedback kan moet je geen foto's posten. Wij geven hier onze mening en dan hoef je niet elke keer ons ongelijk uit te leggen. Neem gewoon alle feedback tot je in antwoord maar in je hoofd tenzij je uitlegt waarom je tot 'die bewuste keuze' gekomen bent.

ZONDER gelijk oordelen te geven of in discussie te gaan over smaak.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Die balken daar hebben ze er niet bewust bij gedaan, maar dat doet je tv. (als je niet een mooie breedbeeld hebt)

Afsnijden van het zadel had ik persoonlijk ook geprobeerd te voorkomen. Helaas kijk ik zelf vaak over dat soort dingen heen bij het maken van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
Ik vind de balken ook eerder afleiden dan iets toevoegen, maar voor de rest een super serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Door de balken én door het verlaagde contrast (donkerste vlakken zijn donkerblauw, niet zwart), krijg ik wel een filmisch gevoel, maar niet het filmisch gevoel dat bedoeld wordt. Ik krijg nl. meer het gevoel dat het een aantal random stills zijn uit een mooi filmpje, dan dat dit de mooiste shots uit dat filmpje zijn. Het naar beneden gerichte standpunt (oftewel: lijkt midden in een camerabeweging te zitten) en de vaak raar afgesneden delen dragen hier alleen maar aan bij.

Oftewel: ik wil graag de volledige film zien (de sfeer komt nu eenmaal wel goed over), maar aangezien het helaas slechts een stel foto's in een film-achtige stijl zijn, vind ik ze toch tegenvallen. Aan foto's stel ik nu eenmaal hogere eisen dan aan stills uit een film.

Waar ik mij tot slot ook enigzins aan erger (hierboven al lichtelijk aangestipt) is het verlaagde contrast doordat zwart donkerblauw gemaakt is. De blauwe zweem voegt wel wat toe, maar dat is naar mijn mening ook prima toe te voegen zonder meteen het dynamisch bereik van de foto te verkleinen. Een betere toning zou wat dat betreft al prima helpen. Om de filmassociatie nog even door te trekken: dit doet mee meer denken aan een of ander slecht geëncodeerd DivX bestand dan een 1080p film op HD-DVD of Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een mooie shoot, er hangt daar een 'duister' sfeertje. Ik vind de zwarte randen wel iets toevoegen, maar imo was het mooier geweest als ze iets minder dik waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja en nee, aan de ene kant vind het idee vet en lekker uitgewerkt. Kleurtjes zijn lekker timide en het breedbeeldeffect voegt ook wat toe, hoewel ik ze zelf gewoon had gecropt en geen zwarte balken had toegevoegd. Een levend onderwerp (mens, geest, etc) had de boel wel wat spannender gemaakt, nu is het erg leeg :)

Wat me een beetje stoort en dat er hier en daar een beetje teveel UWA in zit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
leuk, maar we zijn geen film aan het kijken toch? En dán, als we toch een film aan het kijken waren dan deden we dat UITERAARD op een 16:9 tv, want we leven niet meer in de steentijd.

Nee ik vind het niets die balken, ze nemen zelfs in '16:9' (de helft eraf snijden ongeveer) teveel ruimte in. Suggestie, maak je foto's eens 16:9 zonder balken. Denk dat dat er een heel stuk beter uit zal zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het een lekkere serie, maar denk dat hij het beter zou doen in dezelfde verhouding met een klein zwart kader.
1, 4 en 8 zijn voor mij de toppers.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooie serie. Zitten een aantal vette platen tussen. Wat betreft die zwarte balken: Op een afdruk is dat denk ik wel mooi, hier is het wat overheersend, onder anderen doordat de website wit is. Maar het geeft wel veel meer een filmsfeer. Balken die half zo dik waren zouden waarschijnlijk ook voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Damn Tom, echt een geweldige serie! Ik heb er weinig op aan te merken want het zijn stuk voor stuk gewoon hele fijne platen. Met de blauwe cross-processing creëer je een geweldige sfeer die echt wat toevoegt aan de foto's en ze daardoor ook tot hun recht laat komen.

De zwarte balken zijn gedurfd, maar leuk. Ze voegen voor mij zeker wat extra sfeer toe. Daarnaast wijkt het af van de 'standaard' waardoor de foto's zich juist onderscheiden van 'de rest'. Nice! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik ben het er mee eens dat de post processing goed geslaagd is, ik vind de kaders ook goed gekozen. Maar die zwarte balken! Lijkt net of je een programma hebt gebruikt waar je niet in kan croppen en dat je daarom maar zwarte balken hebt gebruikt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Kan je ze misschien ook in groot formaat posten? Dan kan ik ze eens goed bekijken. Wellicht komt het dan (veel) beter over..

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Ontzettend gave serie..
Ze zouden zo uit een film kunnen komen, en die zwarte balken geven zéker extra waarde aan de foto.
Allen zijn technisch dik in orde.

Alleen met Maarten, grotere resolutie is wel welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Zoals al eerder vermeld: dikke pluim. d:)b

Fijne sfeer, leuke platen ja gewoon fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DarkFlow schreef op zondag 30 december 2007 @ 09:47:
Door de balken én door het verlaagde contrast (donkerste vlakken zijn donkerblauw, niet zwart), krijg ......... een of ander slecht geëncodeerd DivX bestand dan een 1080p film op HD-DVD of Blu-ray.
Nou dat dekt de lading wel wat mij betreft. Het komt niet over als een fotoserie, sorry. Ik vind je locatie wel mooi en het idee dat je er bij had ook cool maar de uitwerking met die balken en het is allemaal net wat te donker. Je hebt ook weinig met licht gespeeld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ik vind de serie vrijwel perfect eigenlijk; enorm consistent en stuk voor stuk goede platen zonder dat er één of enkelen specifiek uitspringen zoals dat bij veel showcases vaak wel het geval is. De zwarte balken vind ik wel wat toevoegen en ze horen er gewoon bij. Ik denk dat het er raar uit zou zien om ze nu zonder zwarte balken te zien.

Gewoon top, TomR :)
Ramon schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:20:
[...]
leuk, maar we zijn geen film aan het kijken toch? En dán, als we toch een film aan het kijken waren dan deden we dat UITERAARD op een 16:9 tv, want we leven niet meer in de steentijd.
Tsja, bioscoopfilms zijn grotendeels 2,35:1 geloof ik, dus zelfs op een 16:9 TV heb je dan zwarte balken als je het kijkt zoals de film was uitgekomen (en hoe de regisseur het bedoeld had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die blauwe waas wel een prettig filmisch effect hebben. Die zwarte balken voorkomen echter dat ik me 'in' de foto waan; het voelt alsof ik achteraan in de bios zit en me bewust ben van de zaal waar ik in zit. Desalniettemin absoluut showcasewaardig en een van de betere werken die hier gepost worden.

#4 is overigens mijn favoriet. Mooie setting.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 00:43 ]

Pagina: 1