Toon posts:

[VISTA] slaapstand notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe notebook gekocht met vista. Ik heb een beetje met de instellingen zittten spelen. Het probleem is nu dat die niet meer automatisch in slaapstand gaat, als ik een tijdje weg ben bij de notebook.

Bij energiebeheer zet ik dan bij netstroom bijvoorbeeld het beeldscherm uitschakelen na 10 min en slaapstand na 30 min. Het probleem is nu dat dit helemaal niet meer gebeurd. Alleen de schermbeveiliging schakelt aan. Veder niks. Overigens staat die op hoge presentaties.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik hoor t graag.

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 11:37
Misschien heb je één of ander programma draaien die je pc actief houdt (hardnekkige cirusscanner of zo)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Kaspersky aanstaan. Ik denk niet dat dit het is, maar zal zo wel eens proberen. Iemand anders nog een idee.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Media sharing aangezet?
Kijk anders eens in het eventlog, daar zou je een melding moeten tegenkomen à la "application X prevented entering sleep mode"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Gaat ie wel gewoon in slaapstand via start? D'r schijnt namelijk een vage bug in vista te zitten die slaapstand onder bepaalde omstandigheden uitschakelt.
En check onder apparaatbeheer bij toetsenbord,muis, alles met knopjes oid onder tabblad energiebeheer of "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" uitstaat, dit geld ook voor alles wat onder de categorie verbindingen valt. Hoewel hij dan wel eerst in slaapstand zou moeten gaan maar meteen weer zou wakker worden.

Dat van media sharing noemen ze geloof ik afwezigheidsmodus ofzo.

Ik zou trouwens een eigen profiel maken en niet hoge prestaties aannemen.

[ Voor 12% gewijzigd door W0153R op 30-12-2007 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
En check onder apparaatbeheer bij toetsenbord,muis, alles met knopjes oid onder tabblad energiebeheer of "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" uitstaat, dit geld ook voor alles wat onder de categorie verbindingen valt. Hoewel hij dan wel eerst in slaapstand zou moeten gaan maar meteen weer zou wakker worden.

Dit stuk snap ik niet zo. Kun je dat nog eens nader uitleggen. Ben niet zo handig in pc dingen.

Slaapstand werkt wel, als ik de klep dichtdoe en heb trouwens net realteambescherming van kaspersky uitgezet en nu gaat ie wel in slaapstand. Maar het lijk met dat dit niet de bedoeling is, die optie moet toch altijd aanstaan?
Pagina: 1