Toon posts:

Overklok e6300 @ 1,86 Dell dimension

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik vind persoonlijk dat ik redelijk goed overklokken. Me pa heeft nu een nieuw office systeem gekocht bij Dell en vroeg of ik die kon overklokken. Ik weet dat het dom is maar ik wist er niet vanaf dat hij een pc besteld had bij Dell. Opeens stond UPS voor de deur.

Het systeem bestaat uit het volgende :

- e6300 ViiV @ Stock 266 * 7
- 2gb 533 kingston valueram vervangen door overklokgeheugen van 4 x 1gb g.e.i.l. @ 667 3-4-4-8
( De reden voor de geheugen upgrade is voor overklokken. Zou dus me FSB omhoog kunnen gooien naar 333 en zo heb ik een kloksnelheid van max 333 * 7 = 2,33 Ghz )
- Ati Radeon X1300 pro 256 DDR2
- 320 Gb WD
- Windows Vista Premium 32 bits ( word dus 3 gb werkgeheugen maar ik moest wel 4 bankjes hebben i.p.v. 3 anders draai ik geen DDR meer )
- Onboard Audio Sigmatel 7.1

Heb in de bios gesnufeld en **** de mogelijkheden zijn echt minimaal. Zo is het niet mogelijk om de kloksnelheden te veranderen. Heb op google wel wat gevonden naar dat het wel mogelijk is maar me PPL kwam niet overheen.

http://www.starless.nl/overclock

Ik wil dus de fsb verhogen van 266 naar 333 waarbij ik kom op een kloksnelheid van 2,33. En verder ga ik niet omdat dell een aangepaste 775 socket heeft waarbij ik dus geen andere koeler erop kan zetten. En grotere stappen verder dan 2,33 gaat niet lukken omdat de voltages ook niet kan verhogen. Dit geld ook voor de NB en SB. Maar 2,33 valt wel te halen met het standaard voltage.

De Pc word gebruikt voor Office en grote programma's van bv. Adobe. De koeling is ook brak in de Pc. Er zitten maar 2 koelers in. 1 voor de processor en de andere voor de voeding. De airflow is minimaal. Ga er binnenkort een low noise 120 mm fan inzetten. En op de SB zit niet eens een koelbok op en die wordt gigantisch heet op idle. Op de NB zit wel een klein koelblokje op.

De temps waren max. 50 C. Maar heb sinds kort Artic Silver 5 op de C2D gesmeerd en nu blijft de temperatuur maximaal 45 graden. De temperatuur wil ik onder de 60 C graden houden maar dat lukt wel met 2,33 Ghz met standaard vcore van 1,213. Het model is een Dell Dimension e520

Alvast bedankt 8)

Verwijderd

Ten eerste: waarom zou je een office systeem willen overclocken? Daar ga je echt niets van merken in Office apps :s
Ten tweede: zit het niet in het bios? Dan heb je pech. Je kunt het wellicht via windows doen (setfsb, clockgen), maar dat zou je dan iedere keer dat je windows opstart opnieuw moeten doen.

Je had beter zelf een pc in elkaar kunnen zetten icm een moederbord dat wel kan overclocken en/of een snellere processor ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Of een ander moederbord kopen en die er in zetten.
Nadelen: geen garantie meer, voeding van dell zal ook wel niet geweldig zijn en het is een office pc dus schiet je er weinig mee op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:37

Appie

F1RST Racing

Het kan alleen softwarematig. Je dient te kijken op je moederboard naar de PLL, en kijken of deze bij Clockgen of setfsb tussen de beschikbare lijst van PLL's staat. Alleen dan kun je (softwarematig) overclocken.
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:26:
Nadelen: geen garantie meer, voeding van dell zal ook wel niet geweldig zijn en het is een office pc dus schiet je er weinig mee op.
Voeding van Dell is anders wel A-kwaliteit. Zelf draai ik E6400, 3gb, Ati 1900XT, 2xHD, Alle USB vol met randappartuur (o.a. 2x 2,5" HD's) zonder problemen op een 350W voeding van Dell.

[ Voor 53% gewijzigd door Appie op 29-12-2007 20:46 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28
Hoe overklok je dan softwarematig zonder de goede pll?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Verwijderd

Niet, dat staat er toch ook :?

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 16:14
Is het toevallig niet zo'n moederbord met verborgen mogelijkheden, die je kan ontgrendelen door middel van een jumper?

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:26:
Daar had ik ook aan gedacht maar het moederbord zit als je de pc van voren bekijkt aan de linkerkant :| en dus niet aan de rechterkant. En de ATX bevestigings punten om zijn ook anders

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:59:
[...]

Daar had ik ook aan gedacht maar het moederbord zit als je de pc van voren bekijkt aan de linkerkant :| en dus niet aan de rechterkant. En de ATX bevestigings punten om zijn ook anders
BTX dus :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Oja, natuurlijk. Ben die tijd helemaal vergeten. Laatste BTX mobo wat ik had was heel tijdje geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Hello Starless ,

I also have a dell. A dell dimension e520 with the intel platform from the februari 2007. It has a E6300 onboard. I want to run it @ 333 * 7 so my speed will be 2,33 Ghz
I had 2 gb memory @ 533 of kingston @ 5-5-5-15. But i have buyed myself overclock memory of g.e.i.l. 4 x 1 gb DDR2 @ 667Mhz 3-4-4-8. I want fsb of 333Mhz
But the problem is that the PPL don't match. I hope you have a solution for me. I am a good overclocker but i need to go in the bios where I can change the "magic numbers" but the bios sucks of dell.

Overklok e6300 @ 1,86 Dell dimension

On a community site in dutch i told them about my problem. If you don't know dutch then i have not send the link.
I hope you can help me out. I have bought myself the memory upgrade, extra low noise 120 mm cooler and small heatsinks that i can paste on positions on the motherboard like the Southbridge where dell put no coolingblock on it, strange. Sorry for my bad english if i have made some mistakes. And an other question. Is it also possible to put the latency of the memory on better timings because the memory can handle sharp timings but the motherboard puts them on 5-5-5-15

Greetings,

Melvin van den Berg
Gamers a.k.a. Ghanamang

Heb een mailtje gestuurd naar een persoon die sommige moederborden van dell kan overklokken.

Nu nog wachten op reactie :D

Verwijderd

Groeten aan iedereen vanuit Amsterdam en een gelukkig 2008 :)

Ik heb je email ontvangen, en vervolgens de afbeelding van jouw PLL en van het ClockGen programma.

Het is de SLG505YC56D chip (PLL) in jouw computer, deze is te vinden in de PLL lijst van ClockGen. Selecteer deze in het 'PLL Setup' venster, vink 'Ignore GSB/PCI' aan, en klik op 'Read Clocks'.

Nu kun je in het 'PLL Control' venster de schuif een stukje naar rechts schuiven (om de FSB te verhogen) en op 'Apply Selection' klikken. Of je zo op 7 * 333 kan komen betwijfel ik, ikzelf draai behoorlijk stabiel op 312 - 315. Succes

Starless

p.s. Uit de vele reacties die ik heb gekregen blijkt dat het vaak goed heeft gewerkt, maar soms ook dat het om wat voor reden dan ook niet heeft gewerkt (ook al waren de computer specificaties exact gelijk!!)

English:

It's the SLG505YC56D chip (PLL) in your computer which is listed in the ClockGen 'PLL Setup' window. Select this one in the 'PLL Setup' window, check 'Ignore GSB/PCI' and click on 'Read Clocks'.

Now you can raise the FSB in the 'PLL Control' window and click on 'Apply Selection'. I doubt if you will get to 7 * 333, i am running pretty steady at 312 - 315. Good Luck.

I received many success stories, but also some that said it didn't work for them (even thought they had exactly the same puter specifications)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 12:39 . Reden: Engelse versie toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Netherlands :

The problem is that the code is not in the PPL list. I have added the photo.

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/3606/clockgenqf8.jpg

English :

The problem is that i can't select the PPL code in the PPL setup.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

offtopic:
het is Dutch ipv Netherlands.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

I use ClockGen version 1.0.5.3. and it has the Siligo PLL listed

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:21:
I use ClockGen version 1.0.5.3. and it has the Siligo PLL listed
English : Oke, I see. I am using 1.0.5.0 i can not download the 1.0.5.3. right now. @ the site they say "clockgen will be back soon" so i cannot download it right now. I will try it soon as possible when i can download it. Thanks a lot for your help.

And what i did already about the cooling. Dell has a better cooler then the standard boxed cooler from intel. This one has 2 heatpipes and is a bit bigger. I have added a 120 mm fan for the intake and it is blowing fresh are @ 1000 rpm to the cpu fan. The distance between those fans is 1mm :)
Now the e6300 is getting max 40 C ( coretemp 0.95.4 )when i stressed the pc with orthos one hour. On Idle it is roomtemperature. So which means the temperature is no problem anymore. Soon i will add a low noise 80 mm fan on the outtake. @ the moment there is no fan there. The videocard Ati x1300 pro has no fan this one is passive cooled. The clockspeed is 600/400x2 memory = 800. i will clock the videocard lower because this pc is not being used for playing video's or games so that will also take down the temperature. I planned to buy the Creative X-fi elite pro for my pc over 2 months so i can put the X-fi fatal1tay champion that i got in my stacker 832 in the dell. I don't expect a higher temperature of the card. Now i am using the onboard Sigmatel HD on the dell pc.

Dutch :

Ik haal nu een temperatuur van max 40 graden met coretemp 0.95.4. Op Idle is het kamertemperatuur. Ik heb er een sharkoon silent fan ingezet die frisse lucht blaast als intake tegen de fan van de cpu. De afstand is 1 mm. De temperatuur daalt aanzienlijk. Haal binnenkort een 80 mm fan van sharkoon silent als outtake. Daar heeft dell geen fan geplaatst alleen een rooster maar wat heb je daar aan met een minimale airflow.
Ga de videokaart Ati X1300 pro ook onderklokken die zorgt ook voor wat hitte met het passive koelblok erop. Op deze Dell pc worden toch geen Hd video's afgespeelt en ook geen games op gespeeld. Zorgt ook voor een betere temperatuur. Ik vervang over 2 maanden mijn geluidskaart door een elite pro en zet de X-fi fatal1ty champion in de dell pc maar verwacht niet dat de temperatuur gaat toenemen. Ik schat de schade van de temperatuur misschien te hoog in maar deze pc moet 24/7 draaien. En op deze computer worden ook veel en grote bestanden geconverteerd en dan word de pc 100 % benut zie ik zo op me display.

Verwijderd

Topicstarter
Sjongejongejonge, wat een rotzooi produceert Dell.

Krijg de fsb niet meer verder dan 6 Mhz :| Zit standaard op 266 en krijg hem niet verder dan 272 Mhz. Het is geen "FSB Hole" want heb ook 280,290,300,310,320, en 333 geprobeert maar pc liep na overklok gelijk vast. Het licht niet aan de processor. Heb namelijk 2 in me bezit. Heb de E6300 geprobeerd en de E6600 maar pc liep steeds vast boven de Fsb van 272. Kan helaas de voltages niet verhogen maar denk ook niet dat het daar mee te maken heeft. Heb de FSB van 272 urenlang getest met orthos ( 2004 versie stressed beiden cores ).

Wat kan ik er nu nog aan doen ?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:18:
Omdat jij je pc niet kan oc'en will nog niet meteen zeggen dat Dell rotzooi produceerd hoor ;)

Die-hard Brexiteer

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Even lekker off-topic:
Als ie wist dat je kunt overclocken, waarom liet ie je dan niet de hele pc bouwen? ...

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:06:
Even lekker off-topic:
Als ie wist dat je kunt overclocken, waarom liet ie je dan niet de hele pc bouwen? ...
Me pa d8 dat elke pc net zover over te klokken was en dat het dus niet uitmaakte. En had hij een pc besteld bij dell zonder dat ik er vanaf wist.

Koop binnenkort maar een goed stabiel overklokbaar btx bordje

Verwijderd

Topicstarter
KingNothing schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Omdat jij je pc niet kan oc'en will nog niet meteen zeggen dat Dell rotzooi produceerd hoor ;)
Dat is wel zo, Zijn nauwelijks mensen die toegeven dat dell A-kwaliteit producten levert die goed en stabiel zijn voor overklokken. Behalve de betrouwbare voedingen van dell en de XPS versie.

Ze hadden toch wel een paar settings in de bios kunnen vrijgeven. Ik noem maar als voorbeeld als je DDR2 geheugen gaat upgraden en die moet minimaal 2.00 volt hebben. Dan zit je al met je probleem omdat je je voltage niet kan verhogen en die blijft dus op standaard 1.80

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 20:31 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom loop je nou weer 'Engels' te lullen? :? Iedereen is toch Nederlands hier... 8)7

En je Engels is trouwens niet iets om over naar huis te schrijven... :+
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Dat is wel zo, Zijn nauwelijks mensen die toegeven dat dell A-kwaliteit producten levert die goed en stabiel zijn voor overklokken. Behalve de betrouwbare voedingen van dell en de XPS versie.

Ze hadden toch wel een paar settings in de bios kunnen vrijgeven. Ik noem maar als voorbeeld als je DDR2 geheugen gaat upgraden en die moet minimaal 2.00 volt hebben. Dan zit je al met je probleem omdat je je voltage niet kan verhogen en die blijft dus op standaard 1.80
Tja, je koopt toch geen office pc om mee te gamen/renderen? :? Als je dan zo graag bij DELL wilt blijven, dan moet je een XPS nemen, die kan je wel overklokken.
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:18:

Krijg de fsb FSB niet meer verder dan 6 Mhz :| Zit standaard op 266 en krijg hem niet verder dan 272 Mhz MHz. Het is geen "FSB Hole" FSB wall want heb ook 280,290,300,310,320, en 333 geprobeert maar pc liep na overklok gelijk vast. Het licht ligt niet aan de processor. Heb er namelijk 2 in me m'n bezit. Heb de E6300 geprobeerd en de E6600 maar pc liep steeds vast boven de Fsb FSB van 272. Kan helaas de voltages niet verhogen maar denk ook niet dat het daar mee te maken heeft. Heb de FSB van 272 urenlang getest met orthos ( 2004 versie stressed beiden cores ).

Wat kan ik er nu nog aan doen ?
Er vanuit gaan dat je niet verder komt...? Wat wil je nou, je kan niks in het BIOS instellen, en overklokken in Windows gaat ook al niet... Dan blijft er weinig over lijkt me... Maar misschien ben je geïnteresseerd in een voltmodje ofzo? Wellicht biedt dat een bevredigend resultaat. :Y) Lijkt me alleen een beetje te veel van het goede voor een office pc'tje :P >:)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:12:
Beste tweakers,

Ik vind persoonlijk dat ik redelijk goed overklokken. Me pa heeft nu een nieuw office systeem gekocht bij Dell en vroeg of ik die kon overklokken. Ik weet dat het dom is maar ik wist er niet vanaf dat hij een pc besteld had bij Dell. Opeens stond UPC voor de deur.
:z

En je bedoelt waarschijnlijk UPS. UPC is geen bezorgdienst.

[ Voor 131% gewijzigd door MensionXL op 02-01-2008 21:54 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ik heb de schema's voor een voltmodje en fsbmodje voor de E6300, E6400, E6600, E6700 en zo hier bij de hand, voor zowel de 1.325 volt als de 1.2875 volt Core2Duo's. Voor de geinteresseerden, email me op mijn gebruikersnaam @ zonnet.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 12:05 . Reden: Correctie ]

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:44:
Waarom loop je nou weer 'Engels' te lullen? :? Iedereen is toch Nederlands hier... 8)7
Ik praat hier engels omdat ik d8 dat starless geen nederlands kon omdat ik meerdere maitljes naar hem had gestuurd voordat ik dit topic had geopent. Ten eerste, je gaat niet in dit topic vertellen wat je over me engels vind.
Dat doe je maar lekker thuis aan tafel als je aan het eten bent met papa ,mama, opa en de rest. Jij noemt Fsb een spelfout alleen omdat het zonder hoofdletters zijn :? . Hier ga ik niet eens op in.
En een voltmod is toch helemaal niet nodig voor een lichte c2d overklok. Ik heb hem in mijn pc gebruikt en volgens mij heb ik het goude C2d e6300 exemplaar. Ik haal met stock voltage 355*7 = 2485 Mhz. En voor zo een lichte overklok waar ik niet verder kwam dan 6 mhz hoef ik de voltages van de Fsb, sorry ik bedoel FSB @ MensionXL, Northbridge of Southbridge echt niet te verhogen ). Dat lijkt me heel sterk.

Het volgende wat ik nu gedaan heb is, verschillende geheugens verwisseld, 1,2,3,4 dims, andere videokaart, processor verwisseld, Verschillende drivers getest van meerdere soorten hardware. Maar het mocht niet baten.

Koop binnenkort een BTX bordje en dan heb ik het gehele probleem niet meer.

@ mensionXL mijn spelling krijgt geen 10 maar je zou ook wat beter kunnen lezen, Het is idd een office pc maar die worden ook gebruikt voor office en andere zware programma's voor op het kantoor die geen beslag nemen op de videokaart. Ik heb zelf een pc die gebruikt wordt voor gamen. Het is dan ook alleen maar een office PC.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:10:
[...]
Ik praat hier engels omdat ik d8 dat starless geen nederlands kon omdat ik meerdere maitljes naar hem had gestuurd voordat ik dit topic had geopent.
Zie je niet dat hij in z'n post Nederlands schrijft? 8)7
Ten eerste, je gaat niet in dit topic vertellen wat je over me engels vind.
Dit is een Nederlands forum, en als je Engels schrijft, schrijf het dan tenminste een beetje goed. :/
Dat doe je maar lekker thuis aan tafel als je aan het eten bent met papa ,mama, opa en de rest.
:')?
Jij noemt Fsb een spelfout alleen omdat het zonder hoofdletters zijn :? . Hier ga ik niet eens op in.
Erm, waar zie je mij precies zeggen dat het een spelfout is? :P
En een voltmod is toch helemaal niet nodig voor een lichte c2d overklok. Ik heb hem in mijn pc gebruikt en volgens mij heb ik het goude C2d e6300 exemplaar. Ik haal met stock voltage 355*7 = 2485 Mhz. En voor zo een lichte overklok waar ik niet verder kwam dan 6 mhz hoef ik de voltages van de Fsb, sorry ik bedoel FSB @ MensionXL, Northbridge of Southbridge echt niet te verhogen ). Dat lijkt me heel sterk.
Ik merk op uit deze post dat jij het over de Vcore hebt, ik heb het over de MCH en FSB. Het is nogal logisch dat je een doorsnee C2D niet hoeft te overvolten op die snelheid... Hell, ik heb mijn C2Q zelfs undervolted met een OC naar 3GHz.

En je MCH/FSB overvolten kan helpen om een hogere FSB te halen, dat is een feit.
En aangezien je niet in het BIOS kan overvolten, biedt een voltmod wellicht de oplossing. En dat is waar ik het over had. ;)
Het volgende wat ik nu gedaan heb is, verschillende geheugens verwisseld, 1,2,3,4 dims, andere videokaart, processor verwisseld, Verschillende drivers getest van meerdere soorten hardware. Maar het mocht niet baten.
Kun je mij alsjeblieft even vertellen wat een videokaart te maken heeft met het overklokken van een CPU? :') En drivers gaan je OC ook niet stabiel maken. Dat is hetzelfde als dat een autoradio een auto 50Km/h harder laat rijden zonder dat hij gaat schokken. 8)7
Dan moet je wel een goed bord halen, anders zit je nog met hetzelfde probleem.
@ mensionXL mijn spelling krijgt geen 10 maar je zou ook wat beter kunnen lezen, Het is idd een office pc maar die worden ook gebruikt voor office en andere zware programma's voor op het kantoor die geen beslag nemen op de videokaart. Ik heb zelf een pc die gebruikt wordt voor gamen. Het is dan ook alleen maar een office PC.
Dit waren gewoon simpelweg voorbeelden, dat je met een Ati Radeon X1300 pro 256 DDR2 niet gaat gamen snap ik ook wel. :X

En ik heb het hierbij over de XPS, omdat dat echte workstations zijn met snelle CPU's erin, en de normale Dimension's zijn over het algemeen -inderdaad- office pc's. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij alsjeblieft even vertellen wat een videokaart te maken heeft met het overklokken van een CPU? En drivers gaan je OC ook niet stabiel maken. Dat is hetzelfde als dat een autoradio een auto 50Km/h harder laat rijden zonder dat hij gaat schokken.
Ik weet het maar ik probeer zoveel wat mogelijk is.
Dan moet je wel een goed bord halen, anders zit je nog met hetzelfde probleem.
Joh ? 8)7
Jij noemt Fsb een spelfout alleen omdat het zonder hoofdletters zijn . Hier ga ik niet eens op in.
Erm, waar zie je mij precies zeggen dat het een spelfout is?
Weet je wel wat je doet :| Als je niet eens weet wat je gedaan heb... |:(

Scroll maar is naar boven daar heb jij een stuk tekst gekopieerd en daar heb jij o.a. het volgende van gemaakt Fsb Fsb. Of deed de pc het vanzelf :X

Jammer dat het geen Atx behuizing is. Heb hier nog een Msi P6n Diamond 680i van nog geen 2 maanden oud die ik niet gebruik. Ik koop een goed BTX bordje en dan overklok ik de boel wel. Ik weet dat ze nauwelijks verkocht worden.

Heb ook gehoord dat sommige systemen van dell dat bij de moederborden de bevestigingspunten op andere posities zitten dan bij een normaal btx bord. Kijk vanavond even naar de bevestigingspunten van het mobo en kijken of ze overeen komen met de pc van me broertje ( full BTX )

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:12:
Weet je wel wat je doet :| Als je niet eens weet wat je gedaan heb... |:(

Scroll maar is naar boven daar heb jij een stuk tekst gekopieerd en daar heb jij o.a. het volgende van gemaakt Fsb Fsb. Of deed de pc het vanzelf :X
Waar zie je mij beweren dat de door mij doorgestreepte dingen spelfouten zijn? :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:@MensionXL, dat zie ik ook zo op deze manier (spelfouten verbeteren op een irritante manier)...
@beide heren: Nu weer lief spelen met elkaar, MensionXL, anders moet jij dit topic maar negeren als jullie schijnbaar niet aardig tegen elkaar kunnen doen.

Ik heb het een en ander niet geëdit, ik neem aan dat dat niet nodig is....

[ Voor 12% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-01-2008 23:10 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Apen-nootjes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:09:
[modbreak]
@MensionXL, dat zie ik ook zo op deze manier (spelfouten verbeteren op een irritante manier)...
@beide heren: Nu weer lief spelen met elkaar, MensionXL, anders moet jij dit topic maar negeren als jullie schijnbaar niet aardig tegen elkaar kunnen doen.
[/modbreak]
Ik heb het een en ander niet geëdit, ik neem aan dat dat niet nodig is....
Je heb gelijk, excuses bij deze. Daar is got niet voor. Dit zal niet meer voorkomen.

Ik kan geen goed overklok bordje vinden ( btx ). Vind er wel een paar maar die ik tegen ben gekomen ondersteunen DDR en dus geen DDR 2. Ik wil dus een BTX bordje met ondersteuning van DDR2, Socket 775 en minimaal 1x pci en pcie x16.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:31:
[...]

Je heb gelijk, excuses bij deze. Daar is got niet voor. Dit zal niet meer voorkomen.

Ik kan geen goed overklok bordje vinden ( btx ). Vind er wel een paar maar die ik tegen ben gekomen ondersteunen DDR en dus geen DDR 2. Ik wil dus een BTX bordje met ondersteuning van DDR2, Socket 775 en minimaal 1x pci en pcie x16.
http://www.amazon.de/Inte...ard-FSB1066/dp/B0009GZI7U

:)? Ik weet alleen niet of hij ook C2D's pakt, maar volgens mij wel, maar dat valt allemaal op de Intel site te vinden. En of hij goed klokt... volgens mij niet. Maar het is in ieder geval een begin :P

Gewoon ff op Google rondzoeken. :) http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 05-01-2008 21:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Nah, 955X ondersteunt geen Core 2 Duo's...

Verwijderd

Voor de 'die hards' heb ik nog een pagina aan mijn website toegevoegd.

http://starless.nl/pinmod.html

Juist ja, welke pinnen (contactjes eigenlijk), je moet verbinden op een Core 2 Duo, om hem standaard op 333Mhz. ipv. 266Mhz. te zetten en/of het voltage (de 'VID') te verhogen.

:)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:42:
Voor de 'die hards' heb ik nog een pagina aan mijn website toegevoegd.

http://starless.nl/pinmod.html
:)
(read it when your CPU is under stress, because when the CPU is idle, it will show a lower voltage)
Je weet dat dit alleen geldt als EIST/C1E ook werkelijk geactiveerd is he? ;)

Verder goede guide hoor. d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 06-01-2008 13:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ja da's waar, kheb het er nog even bij gezet.

Verwijderd

Topicstarter
http://specs.tweak.to/16583 Dit de link van de specs van de dell pc.

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/226/cimg0563lz1.jpg

Heb gezocht op google en het past wel maar aansluitingen van de frontpanel zijn weer "dell only"
( aan/uit knop, geluidsaansluitingen, mic. Maar daar kan ik wel wat aan doen. Ruimte is beperkt.En dan heb je ook nog de windtunnel in de pc. Die naast het moederbord loopt en bevestigd is aan het moederbord dus die moet ik er uithalen en dan donder ik er 2 x 120 mm fans in en als het past heb ik hier ook nog ergens een Artic Freezer Pro 7 liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 14:57 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Pinmod Core2Duo

Is dit niks voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker daar zat ik ook aan te denken maar ben bang dat het moederbord niet stabiel genoeg is.
Ik kan nu wel de Fsb verhogen met Clockgen maarjah, kom niet verder dan een FSB van 272. En ik heb meerdere clocks geprobeert.

Het rare is als ik hem stress met Orthos dan is er niets aan de hand. Ik heb de 24 uurs test gedaan en de temps waren ook dik in orde. Maar bij een Fsb van 273 stopt het zooitje er gelijk mee. Ook al gooi ik hem omhoog naar 275,280,285 en er steeds 5 bij gooi. Ben gegaan tot 350.
Heb getest met meedere Core2Duo's en andere hardware maar steeds hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Ook wel bekend als BSEL mod ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 15:53 ]

Verwijderd

@cpec: Ja die ken ik, maar er staat een klein foutje in een van de mods op BSEL mod

Verwijderd

Topicstarter
Test inlog

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 01:26 ]

Pagina: 1