Toon posts:

HP printer: niet automatisch aan of uit?!

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[Ik had een hele oude bejaarde Canon printer van 10 jaar oud.
Deze had de functie dat je de printer niet aan of uit hoeft te zetten, wanneer je een printopdracht gaf werd hij ingeschakeld en na afloop na weer uitgeschakeld.
Kortom; handmatig aan of uit zetten hoefde niet. Ideaal, mijn printer staat nl ivm ruimte gebrek in andere ruimte.
In de driver kon je op een tab de settings vinden.

Ik heb nu een nieuwe HP F2180 gekocht. Moet ik echt vast stellen dat deze Nieuwe(!) printer die functie niet heeft?
Wanneer ik de printer in uitgeschakelde modus een print opdracht geeft krijg ik de melding dat ik het apparaat aan moet zetten, zelfde met scannen.
De driver op de Cd is geinstalleerd, 9.01, op de site zie ik geen nieuwere versie ( alleen een oudere , vreemd genoeg, 9.0) In alle settings kan ik de functie nergens vinden.

Weet iemand meer dan ik?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:52:
[Ik had een hele oude bejaarde Canon printer van 10 jaar oud.
Deze had de functie dat je de printer niet aan of uit hoeft te zetten, wanneer je een printopdracht gaf werd hij ingeschakeld en na afloop na weer uitgeschakeld.
Kortom; handmatig aan of uit zetten hoefde niet. Ideaal, mijn printer staat nl ivm ruimte gebrek in andere ruimte.
In de driver kon je op een tab de settings vinden.

Ik heb nu een nieuwe HP F2180 gekocht. Moet ik echt vast stellen dat deze Nieuwe(!) printer die functie niet heeft?
Wanneer ik de printer in uitgeschakelde modus een print opdracht geeft krijg ik de melding dat ik het apparaat aan moet zetten, zelfde met scannen.
De driver op de Cd is geinstalleerd, 9.01, op de site zie ik geen nieuwere versie ( alleen een oudere , vreemd genoeg, 9.0) In alle settings kan ik de functie nergens vinden.

Weet iemand meer dan ik?
Als het goed is gaan die nieuwe HP printers na een tijdje aan staan, zonder opdracht, automatisch op standby, hierdoor hoef je de printer dus niet meer aan/uit te zetten, en springt automatisch weer aan als je een opdracht geeft aan de printer.
Of is dat bij die printer niet het geval?

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Neen..

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nog leuker..
Als ik de printer met de knop op het apparaat uit zet,
daarna de spanning met de hoofschakelaar( waar ik alle PC apparatuur heb aangesloten) uit zet en daarna weer aan, gaat de printer weer aan (!) ahahha
Hij onthoud blijkbaar de laatste stand niet.
wat is dit voor apparaat..

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 10:08
Deze All-in-One gaat inderdaad niet via software aan en uit. Bij het op de spanning zetten gaat de printer inderdaad weer aan. Om de een of andere reden heeft HP besloten deze all-in-one printers (en eigenlijk alle All-in-Ones) zo te laten functioneren.
Ook is er geen stand-by functie. De printer / scanner blijft dus gewoon continue bedrijfsgereed zolang de spanning er op staat.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet