[Ubuntu] Opera en Flash

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Onder Ubuntu had ik in eerste instantie Firefox als browser en een flash plugin van Adobe:

http://www.adobe.com/shoc...veFlash&P2_Platform=Linux

Maar nu staat er expliciet bij dat dit voor Mozilla/Firefox is. Nadat ik Opera had geinstalleerd en Flash correct werkte onder Firefox en wederom de Flash plugin draaide voor Opera, kreeg ik Flash nog steeds niet aan de praat in Opera. Wat is nu precies het probleem? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Hier staat hoe je de nonfree flashplayer kan downloaden. Die moet je dan installeren. Als je dat hebt gedaan zou ie in princiepe moeten werken in opera.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Bedankt, maar de nonfree flashplayer heb ik al geinstalleerd, maar Opera ziet de plugin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je hem met de package-manager geïnstalleerd(pakketje flashplugin-nonfree), of handmatig vanaf adobe's site? in het 2e geval heeft-ie hem waarschijnlijk in firefox's extensies-folder neergezet, waar opera hem niet zoekt. Oplossing: installeer via de package-manager.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik meen me te herinneren dat ik in opera het plugin path heb moeten veranderen. Ik heb dacht ik de firefox map toegevoegt. Je vind het in
Tools(menu)>preferences>advanched(tab)>content(lijst)>pluin options(knop)

code:
1
/usr/lib/opera/plugins:/usr/lib/mozilla/plugins:/usr/lib/firefox/plugins:/usr/lib/flashplugin-nonfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan je niet de libflashplayer.so in /usr/lib/opera/plugins zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals hier is te lezen ben je niet de enige met dit probleem. Het lijkt te worden voroorzaakt door de nieuwste release van de flash player.

Een mogelijkheid is om de vorige (beta) versie te installeren voor opera. Let op: in de beta versie zijn een aantal belangrijke beveiligings bugs niet opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Alsof je je om beveiliging druk moet maken met Linux :z
Met servers is het een ander verhaal maar op een jan-modaal computer zal echt niks gebeuren.
Alles heeft op een goede distro eerst root rechten nodig om echt schade te kunnen veroorzaken. Tenzij je crashen van een browser een beveiligingsprobleem noemt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sebazzz op 31-12-2007 13:17 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Sebazzz schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:06:
Alles heeft op een goede distro eerst root rechten nodig om echt schade te kunnen veroorzaken.
[/quote]
Dat hangt van je definitie van schade veroorzaken af denk ik. Als ik op jouw machine commando's kan uitvoeren met jouw rechten (simpele gebruiker zeg maar) maar daardoor toch massa's info van jou (e-mail, documenten van je werk, ...) te pakken kan krijgen kan dat toch 'schade veroorzaken' zijn ;) Nog afgezien van het feit dat ik dan misschien dingen kan uitvoeren om andere bugs te triggeren waardoor ik dingen met root rechten kan gaan draaien. Maar goed, dat is een totaal andere discussie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Dank jullie allen! Ik ga het even uitzoeken zodra Ubuntu weer fatsoenlijk werkt.
Pagina: 1