[APACHE]mod_rewrite 2 keer geparsed

Pagina: 1
Acties:

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Ik gebruik een mod_rewrite om alle URLs af te vangen en op een PHP pagina verder af te handelen:

code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)\.php$ portal.php?request=$1 [L]

Het is dus mijn bedoeling dat test.php afgevangen wordt als portal.php?request=test. De pagina komt echter binnen als portal.php?request=portal. Ik vermoed dat portal.php?request=test nogmaals door de mod_rewrite heengaat. Om dit te testen probeerde ik

code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^t([a-zA-Z0-9_-]+)\.php$ portal.php?request=$1 [L]

, dus met een extra t, en nu werkt het wel zoals verwacht, omdat portal.php niet verwerkt wordt omdat dit niet met een t begint. Ik kan nu natuurlijk als eerste regel

code:
1
RewriteRule ^portal.php$ ^portal.php$ [L]

toevoegen, waarbij de [L] verdere bewerkingen stopt als er een match is, maar er is vast een fraaiere methode?

• Telim Tor
Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem al gevonden heb, in mijn httpd.conf bestand stond ook nog de regel

code:
1
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)\.php$ portal.php

Ik denk dat het twee keer parsen hier vandaan kan komen. Ik kan het echter niet testen, omdat mod_rewrite nu helemaal niet meer werkt. Zie ook mijn nieuwe topic [APACHE] mod_rewrite werkt plotseling niet meer.

• Telim Tor
Mod-rewrite werkt weer, maar de door mij bedachte oorzaak van het probleem blijkt toch niet de echte oorzaak te zijn.