Database voor mijn cd-collectie

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik zoek dus een programma die een soort van database maakt (in html het liefst) die van mijn nummers de id3 tags automatisch importeert en netjes neer zet. Als ik zelf een plaatje bij een album moet veranderen is dat geen probleem.

(de informatie die in de id3 tag die opgeslagen moet worden zal zijn: bitrate, grootte, naam artiest, naam nummer enz, gewoon de standaard dingen. Ik zou als het mogelijk is ook graag lyrics kunnen toevoegen, dit wil ik wel handmatig doen)

Had wel schik met music library opzich, maar dat loopt steeds vast op mijn vista pc.

Ik zoek dus een programma met ongeveer de zelfde mogelijkheden en die uiteraard goed werkt op vista.

(als iemand doel wil weten, ik wil deze lijst op een server (online) zetten zodat ik snel kan zien welke muziek ik thuis heb liggen als ik weg ben)

Alvast bedankt.

ps aan de mod: bedankt voor het advies van nieuw topic maken _/-\o_

Edit: ik was vergeten te melden welke programma's ik allemaal al geprobeerd had:
WhereIsIt, Music Library, Visitrax (en mp3collectorz ofzo, maar die werkt niet :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door LeVortex op 29-12-2007 19:01 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik ken niet echt een programma maar ik hou mijn CD/Platen etc etc... collectie bij op www.discogs.com

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Windows Media Player 11? Werkt voor mij iig perfect voor ~30GB muziek :)

Exporten kan waarschijnlijk wel met de powertoy die hier staat :)

[ Voor 53% gewijzigd door spone op 30-12-2007 00:26 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 15:36

voodooless

Sound is no voodoo!

De externe lijst op een server: hoe moet dat er precies uitzien? Gewoon een simpel HTML filetje of moet dat echt wat complexer zijn.

In het eerste geval kun je denk ik wel overweg met vrijwel iedere player die een mogelijkheid heeft om de playlist te exporteren naar een textfile. Maak dan gewoon een tooltje die de tekst file naar HTML omzet, en zet dat op een server.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• LeVortex
ik gebruik toevallig ook WMP 11 :) ook ongeveer 30GB. ga even die powertoy van jou proberen. bedankt

@crack_en_hack: niet wat ik zocht, maar daar kan ik wel de informatie vinden die ik mis over me tracks. bedankt

• LeVortex
voodooless schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:02:
De externe lijst op een server: hoe moet dat er precies uitzien? Gewoon een simpel HTML filetje of moet dat echt wat complexer zijn.

In het eerste geval kun je denk ik wel overweg met vrijwel iedere player die een mogelijkheid heeft om de playlist te exporteren naar een textfile. Maak dan gewoon een tooltje die de tekst file naar HTML omzet, en zet dat op een server.
Gewoon tabellen met daarin die id3 tags. ik zal even screenshotje maken met wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/9205/musiclibraryua2.th.jpg

beetje zoals dit alleen sommige informatie wil ik er niet in en ik wil achtergrond plaatje en plaatje van album. Zoals je ziet voldoet dit programma eigenlijk prima. alleen loopt die steeds vast :(

Voordat mensen zeggen dat is geen 30GB aan muziek, ik wilde even klein beginnen, leek me wat overzichtelijker om dat met 1 artiest te doen dan met 100 laat ik maar zeggen.

Ik maak ook gelijk van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat avril girlfriend in 8 talen heeft gezongen en hot in 2 (of anderzom) Luister zou ik zeggen, zeker de moeite waard

[ Voor 37% gewijzigd door LeVortex op 30-12-2007 11:12 ]

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik denk dat MediaMonkey precies iets is wat jullie willen, goede export mogelijkheden en een hele duidelijke player, verder vind ik hem ook goed met tags etc.
Misschien niet helemaal wat jullie bedoelen maar als ik WMP11 zie staan met een powertoy, dan denk ik dat dit een hele goede zou zijn.
Bij mij werkt ie probleemloos met >40gb en >10.000 nummers

edit:
Ik zie nu je reactie en plaatje en ik denk echt (ik heb geen aandelen ofzo, heb zelf nu de gratis versie) dat mediamonkey ideaal is. Exporteren naar html, cvs, xml, excel en ook wat jij wilt met een afbeelding van het album, bitrate, titel etc etc. alles wat je volgens mij maar wilt is mogelijk (net even geprobeerd). Maar je moet wel ff investeren in hoe het allemaal werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door pduh op 30-12-2007 11:21 . Reden: toevoeging ]

P.Duh! lekker puh!

• LeVortex
pff ga eerst dat MediaMonkey maar eens proberen, vista doet beetje moeilijk met de powertoy. Ik mag niet in die map installeren want dan moet je admin zijn (wat ik wel ben).
en nee hij kiest de map automatisch ik kan geen map veranderen

Edit: @hierboven: aandeelhouder :+ . ik heb nog niet echt geexporteerd, maar ik denk ook echt dat dit wel het goede programma is :)

Edit: krijg het nu al aardig voor elkaar. alleen is het een tracklist en niet netjes geordened en ook nog zonder plaatje.

[ Voor 36% gewijzigd door LeVortex op 30-12-2007 11:51 ]

Verwijderd

Catraxx, kost wel geld (40 euro) maar werkt voor mij perfect!

• LeVortex
catraxx kan niet naar html of mis ik wat? want dat was eigenlijk de bedoeling
EDIT: Eerst beter lezen dan pas wat zeggen :X kan dus wel

ga even de trail versie proberen. kijken of deze handiger in gebruik is dan mediamonkey

edit: ben er al beetje achter. Deze is makkelijker in gebruik, alleen moet je hier veel meer handmatig instellen, wat alles veel meer werk maakt. Ga nog even stoeien met beide kijken met welke ik het beste resultaat krijg.

EDIT: ik krijg zowaar ook nog echt een resultaat met dit programma :) het worden deze keer nog leesbare htmls :)

bedankt iedereen

[ Voor 98% gewijzigd door LeVortex op 30-12-2007 18:15 ]

Verwijderd

Als ik je gelijk een tip mee mag geven, serials heb ik niet kunnen vinden die werken. Helemaal als je veel cd's hebt (zoals ik meer dan 1000) gewoon lekker die paar tientjes uitgeven!

• LeVortex
Ow geld maakt me niet zoveel uit, als het maar goed werkt ben ik wel bereid wat ervoor te betalen. Daarom is die trail ook zo verekte handig dan kom je er al een beetje achter of het wat is.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
MediaMonkey is echt een aanrader. De Gold versie heeft me $19 gekost en ik vind het dit helemaal waard.
Pagina: 1