Toon posts:

Na processor vervangen HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren een systeempje gebouwd met aan AMD athlonXP 2000, 512mb ddr266, geforce 2.
Bij dit systeem kreeg ik echter de hdd niet goed aan de praat. Hij slaat namelijk telkens over. Bij het installeren van windows XP kreeg ik regelmatig een BSOD. Ik heb meerder hdd's geprobeerd, maar allen gaven hetzelfde probleem. Leek mij dus een klare zaak, namelijk dat het moederbord een defect betrof.

Toevallig had ik nog een soortgelijk moederbord liggen en heb deze er vannochtend ingedaan. Op dit moederbord zit een AMD athlonXP 1150. Dezelfde hdd gaf hierbij geen problemen, sterker nog ik heb hierop windows gezet en deze draaide erg stabiel.

Even informatie op internet gezocht en dit moederbord bleek ook prima de athlonXP 2000 processor te ondersteunen. De processor wordt direct herkent. Na het vervangen van de processor heb ik echter weer hetzelfde probleem met de hdd. De voeding is 300 watt, dit zou meer dan voldoende moeten zijn. Het geheugen in dit systeem lijkt niet de oorzaak te zijn, die draait namelijk al heel lang stabiel.
Denken jullie dat de processor een dergelijk probleem met de hdd kan veroorzaken?

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd, want het probleem kan van alles zijn. En wat staat er in je BSOD meestal staat er wel wat info en we hebben tegenwoordig ook google voor de foutmelding. :P
Heb je Memtest al gedraaid, want het kan heel goed dat het je geheugen is. Komt heel vaak voor.
Spreek uit ervaring :'( .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:46:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd, want het probleem kan van alles zijn. En wat staat er in je BSOD meestal staat er wel wat info en we hebben tegenwoordig ook google voor de foutmelding. :P
Heb je Memtest al gedraaid, want het kan heel goed dat het je geheugen is. Komt heel vaak voor.
Spreek uit ervaring :'( .
Ben hem er inderdaad toch maar even overheen aan het gooien.. je weet maar nooit.
Maar net wat je zegt inderdaad het is nooit een leuke ervaring om al die rode tekentjes te zien ;)

De BSOD knowledge list van microsoft al geprobeerd, maar gaf geen heldere verklaring.

!!Edith memtest lijkt te zijn vastgelopen, toch maar even geheugen verwisselen.

De problemen lijken er echter alleen maar vreemder op te worden. De computer loopt nu vaak vast en ook bij het openen van de bios loopt hij vast. CMOS reset heb ik al gedaan.

Ik denk dat het heel goed de processor kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net maar weer even de processor teruggewisseld. Alles loopt nu weer prima.
Alleen volgens mij is de sensor op het moederbord niet meer in orde. De temperatuur van de processor loopt op tot 120 graden terwijl het zaakje helemaal niet echt heet aanvoeld, je kan gewoon je vinger ertegen aan houden.

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:41:
Net maar weer even de processor teruggewisseld. Alles loopt nu weer prima.
Alleen volgens mij is de sensor op het moederbord niet meer in orde. De temperatuur van de processor loopt op tot 120 graden terwijl het zaakje helemaal niet echt heet aanvoeld, je kan gewoon je vinger ertegen aan houden.
Kan zijn dat je je koeler er niet goed op heb gemonteert en dat nu je proc koelpasta op 120 graden aan het kooken is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Anonnymous! schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:49:
[...]

Kan zijn dat je je koeler er niet goed op heb gemonteert en dat nu je proc koelpasta op 120 graden aan het kooken is ;)
De koeler zat vlak onder de koeler, dus heb de voeding even buiten de kast aangesloten, zodat de processorkoeler vrij is. De kast staat open. De temperatuur loopt nu op naar 90 graden.
Maar nu voelt de processor ipv warm koel aan.

Zou dus goed kunnen dat de sensor kapot is.
Pagina: 1