Ghost disk to disk

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Ik was afgelopen week bij een computer bedrijf. En die gebruikte Norton Ghost om van schijf naar schijf te installeren.
Dus ze installeerden 1 pc. En de andere 10 pc's werden geinstalleerd door de harde schijf in die eerste pc te zetten. En dan deden ze de eerste harde schijf kopieren naar de nieuwe hardeschijf. En dit deden ze dan 10x. (Alle 10 de pc's hadden exact dezelfde hardware)

Heel mooi dacht ik. Ik heb 5 pc's en wil ze ook opnieuw installeren.

Dus zo gezegd zo gedaan. 1 pc's helemaal opnieuw geinstalleerd. Harde schijf uit andere pc ook aangesloten in die eerste pc.

Ghost 8 op gestart. Local-> disk to disk.

En hij begint. Time remaining: 1 uur en 30 minuten.

Ik denk hoe kan dat. Vanalles geprobeert maar snap er niets van. Het computerbedrijf deed dit in 10minuten.

Dus mijn vraag is, wat doe ik fout?

Want in die anderhalf uur heb ik de andere pc's uiteraard ook handmatig geinstalleerd.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Zijn het IDE schijven die op hetzelfde IDE kanaal zitten? Dan zou dat je bottleneck kunnen zijn..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Ccc
Domme vraag uiteraard-> hoe check ik dat?

In de bios? Het zijn 2 sata schijven. Schijf 1 zit op sata poort 1 en schijf 2 op sata poort 3.

(Op poort 2 zit men writer)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Welke versie van Ghost gebruik je? Ghost 8 dus |:(

Want ik weet dat er versie 8 nodig was om uberhaupt goed te werken in combinatie met SATA. Verder maakt het nog uit of je Image Boot, Image Disk of iets anders selecteerd.

Image Boot is de beste optie deze pakt namelijk je boot sector mee zodat de nieuwe disk ook nog kan booten. Verder zat een standaard image bij ons (3,5 GB) dacht ik op 7 minuten via het netwerk. Ik weet ook dat Ghost 8 in combinatie met Intel 1000GT onboard controllers een issue heeft waarbij het netwerk terugvalt op 100mbit i.p.v. Gbit

Ik heb pas nog een Windows 2003 Server geghost van disk to disk (Sata) en die had een klein uurtje nodig (47 minuten).

• Ccc
Ik gebruik Ghost 8.2 om precies te zijn. :)

Ik selecteer Local dan Disk, en dan To disk.

Ik ben nu met de tweede pc maar begonnen. Hij staat nu op 2 hours remaining.

Dus ik hoop dat iemand misschien nog een idee heeft. :P Zodat ik die andere 3 computers vanavond nog af kan krijgen.

• Ccc
Iemand die nog ideëen heeft?

• Ccc
Iemand?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hoeveel data zet je over? Misschien dat "het computerbedrijf" images had van een paar honderd megabyte waardoor het sneller ging?

Als een volledige 500GB schijf gaat kopieren inclusief alle niet benutte ruimte dan zal het ook nogal lang duren, Ghost kan in principe wel detecteren wat lege ruimte is maar als ie dat niet kan dan gaat hij bit voor bit alles kopieren en dat duurt eeuwen ;)

Ik zou overigens een googlen naar clone disk. Wat misschien ook nog een optie is voor je, unattended install :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ccc
Ik ben vanmorgen weer aan de slag gedaan.
Ik had nu weer 5 schijven.
4 schijven traden het probleem op dat het weer zo langzaam gaat.
De data die op de schijf staat is alleen een xp install. Dus niet zo groot lijkt mij.

Nu komt het fraaie. Het zijn alle 5 samsung schijven, 4 zijn 250 gb en de 5e is 320gb.
Als orgineel gebruik ik ook een 250gb schijf. Alle hetzelfde type van samsung.
Bij de 4 250gb deed hij er weer zo lang over.
Nu pakte ik de 320gb en hij start en ik ging even koffie halen. 7 minuten later kom ik terug, hij is klaar.

Ik denk er is vast iets mis gegaan. Duw ik de schijf erin, en het werkt perfect.

Ik heb het op de exact zelfde manier als het computerbedrijf gedaan.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Misschien dat de schijf niet goed ondersteund wordt en het geheel in PIO mode draait? Geen idee hoe Ghost dat oplost, imho is het sowieso geen geweldig programma ;)
Ghost heeft bij mij ook al regelmatig problemen gegeven, ik kan het stukje software dan ook niet echt aanraden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1