Render eens naar AVI, dan is de kwaliteit al een stuk hoger, en compress daarna met de Divx codec 
Dat gaat een stuk beter! Ofwel de kwaliteit van de wmv hoger zetten!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Waarmee neem je het op? Fraps neem ik aan?QinXi schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:18:
beste tweakers,
Ik ga een Counter-strike 1.6 movie maken maar ik loop tegen een probleem aan bij het gebruiken van de wmv. extensie/codec? als ik iets render dan krijg ik als je de kills ziet een soort jpeg lage kwaliteits rand erom heen. lekker pixaleted. Weten jullie hier wat ik fout doe? heb gezocht op google en bekende moviemakers sites maar niets nuttigs gevonden
Met welk programma laad je de fraps bestanden in/monteer je de beelden?
Met welke instellingen/resolutie probeer je te encoderen?
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
met vegas kun je een avi renderen en encoden tegelijk kan dat ook? zo niet hoe moet ik dit dan wel doen?Snake schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:04:
Render eens naar AVI, dan is de kwaliteit al een stuk hoger, en compress daarna met de Divx codec
natuurlijk geen fraps ^^Pavla schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:05:
[...]
Waarmee neem je het op? Fraps neem ik aan?
Met welk programma laad je de fraps bestanden in/monteer je de beelden?
Met welke instellingen/resolutie probeer je te encoderen?
ik doe ingame startmovie filename 90fps (oftewel ik krijg 90 screenshots per seconde voor mijn movie.)
deze import in ik vegas op de resolutie die de screenshots zijn namelijk 1280x720.
en ik encode met .wmv op settings van target bitrate van 6Mbps wat mij van een render van de film tot nu toe (iets minder als 4 minuten) een filesize geeft van op en nabij de 150MB
en Xvid heb ik geprobeerd maar dat werkte niet zo geweldig. snap dat niet van single pass, two pass. en die profile levels.
[ Voor 19% gewijzigd door QinX op 02-01-2008 15:49 ]
Wil degene die zo vriendelijk is mij te helpen, ook enige settings te noemen zodat ik vanaf daar verder kan werken(lees: betere MB/kwaliteit verhouding)
Kan niemand mijn even verder helpen?
Ik heb gerendert met Divx en dan blijft me beeld steeds hangen naar een paar seconden, moet ik dan toch Xvid gebruiken?
Ik heb gerendert met Divx en dan blijft me beeld steeds hangen naar een paar seconden, moet ik dan toch Xvid gebruiken?
Maakt het uit als mijn PC een AMD athlon 3200+ XP heeft? ik bedoel dat of ie niet te langzaam is en niet op de gewenste kwaliteit kan renderen
Tja, geen idee waarom mensen niet reageren? 
Een echt moeilijk probleem is het ook niet.
als je het persé met die screenshots wil doen (wat niet de beste oplossing is
) moet je inderdaad al die frames importingen in bijvoorbeeld Vegas of Premiere. Ik heb nooit gewerkt met Vegas dus ik kan je niet precies vertellen wat je moet doen. Er zit vast een optie in om te exporteren of een "save as" functie waarmee je in verschillende formaten kunt opslaan. Je beste keuze voor zoiets is een AVI-videobestand met de XviD-codec (of DivX, maar als je niet eerst de settings doorloopt krijg je zo'n lame logo op je video). Bij de keuze voor single of two passes kun je als je er geen verstand van hebt maar beter even de settings default laten staan.
Door de settings aan te passen kun je (afhankelijk van bijv de kleuren) een kleinere of mooiere film krijgen. Nogmaals; als je er geen verstand van hebt: afblijven. Gewoon op OK klikken en alles zou goed moeten gaan. Voor zover ik weet crasht Premiere Pro 2.0 nog als je wil encoderen naar divx, geen idee hoe 3.0 dat doet.
Trouwens, 90 frames per seconde is OVERKILL ^ 3
Het menselijk oog neemt 24-25 beelden per seconde waar als vloeiend. Meer dan 30 is dus gewoon verspilling van ruimte. Als je dus 30 frames ipv 90 zou nemen, scheelt het al (grofweg genomen) 2/3 van de bestandsgrootte.
Misschien is het makkelijker toch gewoon met Fraps op te nemen. IIRC kan die wel gewoon meteen als videobestand saven. Raar dat CS dat niet meteen doet, maargoed.
Een echt moeilijk probleem is het ook niet.
als je het persé met die screenshots wil doen (wat niet de beste oplossing is
Door de settings aan te passen kun je (afhankelijk van bijv de kleuren) een kleinere of mooiere film krijgen. Nogmaals; als je er geen verstand van hebt: afblijven. Gewoon op OK klikken en alles zou goed moeten gaan. Voor zover ik weet crasht Premiere Pro 2.0 nog als je wil encoderen naar divx, geen idee hoe 3.0 dat doet.
Trouwens, 90 frames per seconde is OVERKILL ^ 3
Het menselijk oog neemt 24-25 beelden per seconde waar als vloeiend. Meer dan 30 is dus gewoon verspilling van ruimte. Als je dus 30 frames ipv 90 zou nemen, scheelt het al (grofweg genomen) 2/3 van de bestandsgrootte.
Misschien is het makkelijker toch gewoon met Fraps op te nemen. IIRC kan die wel gewoon meteen als videobestand saven. Raar dat CS dat niet meteen doet, maargoed.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Pagina: 1