lagere score 3dmark06 na overklokken??

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CvanI
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01-2017
Sinds kort ben ik in het bezit van een XFX 8800GTS, 640mb alpha dog edition.
Nu heb ik de kaart overgeklokt en was benieuwd naar de 3dmark06 score. Wat blijkt, na overklokken heb ik minder punten gescoord? Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de GPU en het geheugen overgeklokt.

Verwijderd

Dan heb je te ver overgeklokt; je videokaart kan de snelheden niet aan en valt terug op een lagere snelheid. Probeer eens iets minder ver over te klokken (in kleine stapjes van 5 tot 10 MHz) en kijk hoever je komt.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:18:
Dan heb je te ver overgeklokt; je videokaart kan de snelheden niet aan en valt terug op een lagere snelheid. Probeer eens iets minder ver over te klokken (in kleine stapjes van 5 tot 10 MHz) en kijk hoever je komt.
Volgensmij is dat niet het geval hoor.

Bij een te hoge clock maakt de graka rekenfouten, dit kan als artifacten tevoorschijn komen, maar ook als interne fouten. Dan moet hij dus 2x iets berekenen. (dus lagere scores)

Audi S3

Verwijderd

Dat kan ook zijn hoor, maar het eerste wat een (iig nVidia) kaart doet als hij merkt dat de berekeningen niet kloppen is terugschakelen op het low-power 3D-profiel. Heeft dat geen zin, dan terug naar het 2D profiel.
Wanneer je echter ook deze profielen op te hoge snelheden hebt staan, kan hij niet anders dan deze snelheid aanhouden. Dan krijg je wat jij beschrijft :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helemaal eens met MexxT. Wat cpec zegt klopt idd niet.

Het beste is gewoon eerst de max core op te zoeken en dan de max geheugen. Gaat je score omlaag zit je idd te hoog en maakt ie fouten.

Edit: Als ie terug zou vallen naar het 2D profiel zou de score extreem laag zijn. Als je normaal 8000 hebt en na overklokken 7800 valt ie niet terug naar het 2D profiel. Als je score ineens 4000 zou zijn zou het kunnen dat ie op 2D snelheden loopt.

De 2D snelheden zijn meestal zo laag dat je een heel erg lage score zou moeten hebben, niet een paar 100 punten minder maar veel meer.

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2007 18:23 ]

Verwijderd

:) Kijk eens naar de HDR/sm3 em sm2 score, zijn die ook lager, zoja dan zit je te ver.
Ook artifacttester kun je goed gebruiken voor niet zichtbare artifacts.
FSB en Northbridge (MCH) wat opkrikken kan ook wonderen doen.
suc.

• CvanI
hmm, vreemd, ik heb geen artifacts gehad. Ik zal het eens proberen.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
Ik gebruik nu de tool van Gainward, ik zal eens gaan kijken naar Atitool. Ik heb mijn systeem in het BIOS overgeklokt via MSI DOT en de FSB verhoogd.
Wat wordt er bedoeld met MCH?
Weet iemand of er overzichten zijn van kloksnelheden van 8800GTS'en?
Alvast bedankt allemaal.

[ Voor 37% gewijzigd door CvanI op 29-12-2007 19:30 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet iemand of er overzichten zijn van kloksnelheden van 8800GTS'en?
De standaard snelheden zijn zo te vinden via Google. Als je overklok snelheden bedoelt heb je daar niets aan. Elke CPU of GPU heeft andere max kloksnelheden. Je zal echt zelf uit moeten zoeken wat de max van jouw kaart is.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-01 13:12
ik snap sowieso eigenlijk niet waarom je een al overgeklokte kaart nog zou willen overklokken , had dan een standaard kaartr gekocht voor minder geld :f

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Timba- schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:42:
ik snap sowieso eigenlijk niet waarom je een al overgeklokte kaart nog zou willen overklokken , had dan een standaard kaartr gekocht voor minder geld :f
omdat overclockte kaarten meestal betere cores bevatten.

Mijn 7600GT XXX was er zo 1.

90nm ipv de goed clockende 85nm, en ik haalde 755MHz op de core met slechts 1,43v.

Audi S3

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:56
Helpt dit niet... moet je misschien even kijken of de link width van je mobo wel op 16x staat? :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Timba- schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:42:
Sterker nog; een aantal Alpha Dog revisies zijn niet eens meer over te klokken. Ja, een marginale paar procent maar om daar nou je mogelijke garantie en stabiliteit voor op te geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:33:
maar om daar nou je mogelijke garantie en stabiliteit voor op te geven?
Ik heb meerdere malen spullen RMA gestuurd die zijn overclocked. Als je het bij softmodden houdt behoud je gewoon je garantie, ook al valt het officieel neit onder de garantie.

Het kan ook nog je voeding zijn. Mocht het stock net op het randje zijn en overclocked er dus eigenlijk overheen gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 14:42 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07

_Apache_

For life.

Mijn XFX 8800GTS 640 op een stock 6750 haalt ~10.200 punten, na overklokken 11,6k punten.

Start CPU-z even en kijk of bij Mainboard de 'Graphical Interface ' de link width hetzelfde is als max supported, namelijk 16x.

Verder is overklokken stapje voor stapje steeds hoger klimmen tot je merkt dat de rek eruit is. Waarschijnlijk ben je iets te hard van stapel gelopen, stapjes van 5Mhz zijn wel zo gepast daarna kort testen.

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 31-12-2007 14:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• CvanI
Dag mensen,

Ik ben aan met de feedback aan de slag gegaan met effect!
Ik heb de core naar 637 gekregen en het geheugen op 1007. Hoger levert artifacts op.
Overigens werkt de maxmem en maxcore functie niet op mijn pc. Ik krijg een crash en geen resultaten terug te vinden na reboot van atitool.
Mijn moederbord instellingen waren ok.

Groet,

CvanI

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01-2025
Kijk ook even hier een 8800 kun je niet in Mhz overklokken
dat gaat in stapjes bij 637 krijg je 621 of 648
dit geld ook voor het geheugen

Realtime clock speeds are a bit off from what they should be. The answer to this abnormality lies in how those cards are build up. G80 boards are based on a 27MHz crystal, and with the help of multipliers/dividers we get the reference 513MHz core clock. Though it seems that Geforce 8800 cards come with a limit amount of multiplier/dividers as the clock speed only tend to increase in steps of 9/18/27MHz instead of the classic way where we overclock our card per MHz. Here are the available clock speed per domain:

http://www.madshrimps.be/...&howtopage=190&howtoID=72

[ Voor 54% gewijzigd door Ryuukami op 01-01-2008 16:18 ]

Ryuukami

• CvanI
Hoi Ryuukami,

Ik heb de tabel er eens naast gelegd en het klopt als een bus wat je zegt.
Ik heb nu de resultaten die ik wilde, dus in ieder geval bedankt.
ws heb ik de 1e paar keer de kaart te ver overgeklokt oid.

CvanI
Pagina: 1