Netwerkbrug??

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47
Ik zal mijn situatie uitleggen, wij hebben thuis het netwerk als volgt .
[Meterkast] -> [Router] -> [Adapter die de netwerkconnectie over het stroomnet gooit] (nu mijn situatie) -> [Adapter die de internet connectie van het stroomnet haalt] -> [Switch] -> [Waarop zijn verbonden PC1 + Draadloze netwerk router]

Mijn draadloze router is niet sterk genoeg om vanaf beneden in de meterkast het signaal door het hele huis te gooien (wat overgens ook niet nodig is, ik maak er alleen op mijn kamer gebruik van)

Wanneer ik mn laptop gewoon via een UTP kabel op de switch aansluit zie ik alle pc's in ons huis! (wat logisch is) wanneer ik er een extra router tussen zet zie ik geen PC meer want de laptop krijgt waarschijnlijk een eigen ip van de nieuwe router?

Bestaat er een mogelijkheid dat ik mn laptop via een brug oid zichtbaar maak voor alle andere pc's in ons huis? (Met name belangrijk voor muziek en printen) Ik heb het één en ander gegoogled op netwerkbrug maar kom er niet uit (ik ben een leek als het om netwerken gaat).

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ja gewoon een extra switch ophangen? :S

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Dhcp uit zetten op de extra router

Verwijderd

Dat kan, je moet de router dan inderdaad als bridge laten werken. Dat doe je door:

1. De internet verbinding die vanaf de switch naar de router gaat steek je niet in de WAN poort van de router maar in een LAN poort.
2. De router een IP adres in de range van de rest van je netwerk te geven (dus als de router in de meterkast als IP 192.168.1.1 heeft, kun je de draadloze router als adres 192.168.1.2 geven).
3. De DHCP server en alle andere WAN functies uit te zetten.

Dan moet het werken.

(let op: router = de draadloze netwerkrouter die aan de switch hangt en dus niet de router in de meterkast!)

Suc6!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Lijkt mij ook veel gemakklijker om gewoon een switch te gebruiken...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
_-_bram_-_ schreef op zondag 30 december 2007 @ 08:35:
Lijkt mij ook veel gemakklijker om gewoon een switch te gebruiken...
Een switch zend toch geen draadloos signaal uit :? de TS gebruikt het draadloze signaal van de tweede router nu juist voor zijn laptop zoals ik het begrijp...

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:42

Totaalgeflipt

De enige echte

Router instellen als AP, door DHCP uit te zetten, en de kabel die uit de switch komt, en de router ingaat, aansluitenop de lan poort van de router.

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 30 december 2007 @ 08:38:
[...]

Een switch zend toch geen draadloos signaal uit :? de TS gebruikt het draadloze signaal van de tweede router nu juist voor zijn laptop zoals ik het begrijp...
Dan moet ie gewoon een accesspoint gebruiken, of inderdaad een draadloze router in accesspoint modus (staat in de handleiding hoe dat moet)
Pagina: 1