[KVM] PS2 naar USB

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik heb onlangs een 4ports KVM switch gekocht. Ik wil deze KVM switch gebruiken om 2 pc's en 2 laptops aan te sluiten.

Het aansluiten van de pc's gaat prima. De KVM switch heeft PS2 aansluitingen die ik via een KVM kabel op de pc's aansluit. De laptops hebben echter geen PS2 aansluitingen en om deze aan te sluiten gebruik twee 2xPS2 naar USB adapters.

Wanneer ik dan de KVM switch aansluit via een KVM kabel + adapter op de laptop, installeert een HID-mouse en een HID-keyboard zich. Echter reageren de muis en het toetsenbord nog niet.

Ligt dit eraan dat de KVM switch geen USB-HID signaal kan verzenden? Of zijn de adapters die ik gebruik niet goed? Of ligt het ergens aan een driver probleem, dat ik nog iets moet installeren voordat ik deze HID apparaten kan gebruiken?

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Klein subtiel schopje....
Ik heb inmiddels laptops met Windows XP (SP2) als Windows Vista (Ultimate) geprobeerd, maar op beide laptops krijg ik het toetsenbord en de muis niet aan de praat.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BestTested! schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:41:
Wanneer ik dan de KVM switch aansluit via een KVM kabel + adapter op de laptop, installeert een HID-mouse en een HID-keyboard zich. Echter reageren de muis en het toetsenbord nog niet.
Om te controleren of de PS2 naar USB converter werkt zou je kunnen proberen om de muis en toetsenbord een keer rechtstreeks op de converter aan te sluiten. Werkt de converter dan wel? Als de converter dan wel werkt, dan is het erg onwaarschijnlijk dat het een driverprobleem op de laptop is.
Ligt dit eraan dat de KVM switch geen USB-HID signaal kan verzenden? Of zijn de adapters die ik gebruik niet goed? Of ligt het ergens aan een driver probleem, dat ik nog iets moet installeren voordat ik deze HID apparaten kan gebruiken?
De KVM switch hoeft ook helemaal geen USB-HID informatie te verzenden, omdat dat door die PS2 naar USB converter wordt gedaan, en deze hangt aan de laptop.

Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat de converter denkt dat er geen PS2 toetsenbord en muis is aangesloten. Werkt het wel als je voordat je de converter in de laptop steekt (en dus voordat de converter kijkt of er iets aangesloten is) de KVM switch instelt zodat toetsenbord en muis met de converter communiceren?

[ Voor 4% gewijzigd door jerbro op 03-01-2008 16:34 ]