De voeding van een van mijn pc's maakt een ratelend geluid. (neen, het is niet de hd, dat dacht ik ook eerst). Ik lees hier op GoT dat het wellicht de fan is die geolied moet worden, MAAR, als ik een potlood tussen de draaiende fan steek en hij dus ophoudt met draaien, dan blijft het ratelend geluid aanhouden
Hoe kan dat?
btw het is een Enermax Liberty 400
EDIT: Ik kan de grill eraf halen zonder de voeding open te doen (bij de meeste voedingen zo), en ik zou in principe de fanwieken van zijn motortje kunnen trekken om het te oliën. Alleen durf ik niet omdat ik bang ben de fan kapot te trekken en zo de garantie te verliezen. Heb je eigenlijk wel garantie als je voeding gewoon maar een ratelend geluid maakt, maar verder doet wat hij moet doen?
Hoe kan dat?
btw het is een Enermax Liberty 400
EDIT: Ik kan de grill eraf halen zonder de voeding open te doen (bij de meeste voedingen zo), en ik zou in principe de fanwieken van zijn motortje kunnen trekken om het te oliën. Alleen durf ik niet omdat ik bang ben de fan kapot te trekken en zo de garantie te verliezen. Heb je eigenlijk wel garantie als je voeding gewoon maar een ratelend geluid maakt, maar verder doet wat hij moet doen?
[ Voor 35% gewijzigd door ShaiNe op 29-12-2007 16:44 ]