[WIN2003SBS] Zwervende profielen - Cache niet verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TellurousPoppy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01 14:07
Hallo
Sinds een maand heb ik hier een server staan met windows 2003 small bussiness server daarop en met 5 clients hieronder.
Nu wou ik dus gebruik maken van de zwervende profielen en heb ik uiteraard deze tutorial gevolgd.
[windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies
Alles werkte perfect totdat ik erachter kwam dat de client liever kiest voor de cached versie dan de versie die op de server staat (de ntuser.dat is nieuwer!). Ik heb verschillende policies geprobeerd om ervoor de zorgen dat de profielen niet gesaved blijven op de clients maar niets werkt.

Voorbeeld:
Ik log in om de gebruiker kees op computer A, ik maak wat aanpassingen en loguit.
De aanpassingen worden op de server opgeslagen.

Vervolgens log ik weer in met de gebruiker kees op computer B en alles wordt geladen zoals het er uiteindelijk uitzag op computer A. Ik maak weer wat dingetjes aan op het bureablad en loguit.

Ik loop naar de server om te kijken of de veranderingen zijn doorgevoerd en alles klopt.

Ik ga terug naar Computer A die nog altijd aan staat en login met de gebruiker 'kees'.
Het inloggen gaat veel te snel en ik merk al direct dat de computer dus de cached versie laad en zijn dus de veranderingen die ik op computer b heb door gevoerd niet geladen.
--

Een erg irritant probleem wanneer er gewisseld word van werkstation tussen de gebruikers.
De enigste oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het opnieuw opstarten van computer A. Dan word wel weer de roaming profile geladen.

Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat de cached kopie van mijn zwervende profielen toch worden verwijderd? Ik zat zelf te denken aan een soort logoff script die ik bij de GPO's kan instellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan voor foutmeldingen? Bijvoorbeeld in de eventlogs of userenv.log? En heb je UPHC geinstalleerd (tenzij je vista gebruikt natuurlijk).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TellurousPoppy
Ik krijg geen foutmeldingen, de eventslogs gechecked en niets over dit probleem.
Ik ga die UPHC meteen proberen bedankt!!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

jurma

simply connecting...

Wat gebeurd er als je in de policy aangeeft als je uitlogt een script geladen wordt.
En in dat script wordt een bat geladen die de profiel verwijderd op de lokale pc?

Zo heb ik het ook voor elkaar gekregen.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Dr. ICE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-01 20:47

Dr. ICE

Brrrrrrrr

Je kan ook de Computer Policy "Always wait for the network at computer startup and logon" op enable zetten. Je roaming profile wordt dan gebruikt ipv cached credentials.

Om je cached profile te verwijderen bij logof kan je de ComputerPolicy "Delete cached copies of roaming profiles" enablen ipv een script.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. ICE op 29-12-2007 15:50 ]

Death has never been so cold

• TellurousPoppy
hartstikke bedankt! probleem opgelost :)

• TellurousPoppy
mag hopen dat ze ook die UPHC in SP3 gooien, echt te irritant om steeds al die losse dingetjes te installeren.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
TellurousPoppy schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:05:
mag hopen dat ze ook die UPHC in SP3 gooien, echt te irritant om steeds al die losse dingetjes te installeren.
das inherent aan het gebruik van obsolete os'sen zoals windows xp en windows 2003 :P

in vista en server 2008 zit dit lekker ingebakken :)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1