Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mogelijke hacker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of deze vraag hier op z'n plaats is maar het betreft een zelfgebouwd forum (PHP/MySQL) dus wellicht kan deze er net mee door.

Ik heb sinds kort een hele berg gasten in mijn "who's online"-lijst met dezelfde IP-range. Deze bezoekt om de 1 à 2 minuten mijn website met een steeds wisselend IP-adres (alleen eerste twee cijfers hetzelfde). Het is een adres uit Amerika terwijl ik nauwelijks buitenlandse bezoekers heb (het is een .nl forum).

Is dit een hacker, of kan het ook een zoekmachine spider zijn?

Ik heb voor alle zekerheid deze IP-range scriptmatig geblokkeerd, d.w.z. deze bezoeker krijgt een blanco pagina voorgeschoteld. Is dat een goede manier om van zo iemand af te komen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het kan een zoekrobot zijn, kwestie van even de hostname erbij pakken, overigens is er een zokemachine waar men werkt op basis van disrtibuted networking. Majestic heet'ie, en draait dus op pc's bij mensen. De useragent kan dus ook informatie bevatten of het een zoekmachine is.

Als het een hacker is, komt ie vanzelf wel terug via andere IP's.

Ey!! Macarena \o/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of referrerspam. Dat gebeurde bij mij ook, misschien nog wel maar tegenwoordig kijk ik er niet meer naar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Al heb je zelf dat forum gemaakt , toch heeft dit niets met programmeren te maken.

Misschien ben je wel eerder geholpen in Beveiliging & Virussen, dus:
-> B&V

https://fgheysels.github.io/

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
Je kan 'em wel blocken, maar als je niet weet wie/wat 't uberhaupt is, laat staan of hij/het schade toedoet aan je forum, waarom zou je dan? Zolang je er geen last van hebt niks om je zorgen om te maken.