Toon posts:

UPC DVR 160GB HD vervangen door 750GB

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een UPC media box met HD recorder van 160GB. Goed voor 65 uur zeggen ze, maar met 15 films zit ie vol (max 30 uur dus)

Heb het ding even uit elkaar geschroeft en er zit een 160GB Maxtor in (6L 160P0, PATA133) die ik graag zou vervangen door een 750GB schijf, om zo meer ruimte te hebben.

Deze info heb ik inmiddels:
- Media box start op (werkt) zonder HD (alleen opnemen werkt natuurlijk niet)
- Andere HD in media box wordt niet herkent en geeft aan dat er niet opgenomen kan worden
- Media box HD in een PC plaatsen gaf me weinig info omdat momenteel alleen een oude PC van 5 jaar oud draait (en die snapt 160GB niet).

Ik vermoed dus dat er wat extra info op de HD staat, maar wat...

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 22:00
Je hebt toch wel door dat die dvr eigendom is van upc?
Dus niet raar gaan kijken als een monteur er melding van maakt bij upc als je hem niet meer aan de praat krijgt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan daar niet zomaar een andere standaard HD in stoppen hoor.

En als je de moeite had genomen om even de Helpdesk te bellen, dan hadden ze even de HD van je mediabox geformatteerd en was je probleem opgelost met je ruimte probleem.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een echte tweaker wil natuurlijk zijn opslagruimte verhogen :P
Maar ik heb begrepen dat vrijwel al zo'n soort decoders een speciale bestandsformat aanhouden waardoor een standaard geformatteerde schijf niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat ie van UPC is, en als je het zegel verbreekt vervalt de garantie. Maar ging ik daar niet mee accoord toen ik dat deed ? Stond niet bij dat het verboden was ;-)

De optie van Br@m kan ik nog doen als ik alle films gekeken heb die er op staan, maar beetje raar dat dit moet, zo lang heb ik hem nog niet.
Maar ook als hij wel 65 uur opneemt heb ik toch liever 305 uur wat dan op 750GB zou moeten kunnen...

Qua opslag van films zal ie wel een eigen bestandsformaat aanhouden (gewoon raw data vermoed ik), maar het zal wel gaan om hoe het bestandssysteem (NTFS, FAT, FAT32 etc) in elkaar zit.