Waarom geen Plasma Monitor voor Pc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47
Waarom zijn er geen plasma_schermen voor de PC.

Alle schermen voor de Pc zijn TFT's .... een plasma is heeft eigenlijk meer voordelen dan een TFT.

Als ik op het internet ga zoeken naar een Pc scherm.... kom ik alleen terecht bij TFT schermen.

Het lijkt me dat een Plasma scherm erg fijn kijken is op de Pc ..... of zie ik dit verkeerd. Omdat de zwartwaardes veel beter zijn dan een TFT.... en BB heb je ook geen last van.

Iemand een idee ... kan hier eigenlijk nix over vinden.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Omdat je bij de meeste HD Ready plasma's vast zit aan een te kleine resolutie (1024X768 of 1366 x 768) en je dus wel naar een full HD plasma moet voor een beetje normale res (1920X1080) en die zijn er pas vanaf 37 inch..
Beetje erg groot om als monitor te gebruiken..

Trouwens, plasma begint vanaf 32 inch en dat met een res van 1366 x 768... Lijkt me niet echt fijn werken eerlijk gezegd..

[ Voor 24% gewijzigd door Occy74 op 29-12-2007 14:03 ]

Systeem Specs

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32

MBV

Paar redenen:
- Ze zijn veel te fel voor PC-gebruik: meer dan 150cd/m2 is heel vermoeiend werken
- Ze hebben pixels die veel te groot zijn: kijk maar naar TV's met Full-HD en plasma. Dat zijn alleen de grote schermen
- Ze gebruiken teveel stroom, en genereren dus teveel warmte
- Ze stoppen ook voor TV's massaal met Plasma-schermen, omdat TFT toch beter is.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47
Ah ..... vandaar ..... nu snap ik het .... ik had er niet bij stil gestaan dat het pas bij 37 inch begon _/-\o_

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:02:
Paar redenen:
- Ze zijn veel te fel voor PC-gebruik: meer dan 150cd/m2 is heel vermoeiend werken
- Ze hebben pixels die veel te groot zijn: kijk maar naar TV's met Full-HD en plasma. Dat zijn alleen de grote schermen
- Ze stoppen ook voor TV's massaal met Plasma-schermen, omdat TFT toch beter is.
LOL. Als je niet weet waarover je praat reageer dan gewoon niet. Een plasma te fel?? Een LCD is veel en veel brighter dus hè, dus dat gaat geheel niet op.

Je laatste punt is ook erg geestig, kan je mij alsjeblieft concreet uitleggen waardoor een LCD excelleert ten opzichte van een plasma? In zo'n beetje élke vergelijkende test komt een plasma er beter uit dan een LCD scherm, dus ik ben érg benieuwd. Een LCD is voornamelijk beter als het om een stationair beeld gaat (zoals op een computer dus meestal zo is), zodra het moet gaan bewegen valt een LCD wel zo door de mand dat het bijna lachwekkend is. Dus please enlighten me!

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:02:
Paar redenen:
- mee eens
- mee eens
- niet mee eens, pak maar eens een LCD van gelijke grote, bij plasma geven ze het maximaal verbruik op!
- niet mee eens, Plasma is beter (no offense offcourse) Beste plasma`s: Panasonic, Pioneer
(ik heb nu een toshiba LCD en de volgende wordt zeker een Pana plasma@1080p.

Maar ben het wel met je eens dat TFT voor pc beter is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 14:08 ]

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
RoaDHouse schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:00:

Alle schermen voor de Pc zijn TFT's .... een plasma is heeft eigenlijk meer voordelen dan een TFT.

Als ik op het internet ga zoeken naar een Pc scherm.... kom ik alleen terecht bij TFT schermen.

Het lijkt me dat een Plasma scherm erg fijn kijken is op de Pc ..... of zie ik dit verkeerd. Omdat de zwartwaardes veel beter zijn dan een TFT.... en BB heb je ook geen last van.

Wat dan?

Zwartwaardes vind ik altijd onzin. Als je bijvoorbeeld zo op tweakers kijkt is er genoeg zwart, maar je merkt echt niet dat het 'niet echt' zwart is. Als je film kijkt of aan het gamen bent let je er ook niet op. Waarschijnlijk gaat het bij de meeste mensen alleen om het idee.
Occy74 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:01:
Omdat je bij de meeste HD Ready plasma's vast zit aan een te kleine resolutie (1024X768 of 1366 x 768) en je dus wel naar een full HD plasma moet voor een beetje normale res (1920X1080) en die zijn er pas vanaf 37 inch..
Beetje erg groot om als monitor te gebruiken..

Trouwens, plasma begint vanaf 32 inch en dat met een res van 1366 x 768... Lijkt me niet echt fijn werken eerlijk gezegd..
Ligt eraan wat je met werken bedoeld :P Ik heb een 32 inch lcd-tv met 1366x768 op me gamepc als enige monitor. Als ik game zit ik er echt heel dicht bij en als ik film kijk zit ik iets verder maar nogsteeds niet veel verder dan een meter. Ik gebruik em alleen voor gamen, films kijken en af en toe fok/tweakers lezen en daarvoor is de resolutie prima.

End of Transmission

Verwijderd

[quote]Chesta schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:21:
[...]
Zwartwaardes vind ik altijd onzin. Als je bijvoorbeeld zo op tweakers kijkt is er genoeg zwart, maar je merkt echt niet dat het 'niet echt' zwart is. Als je film kijkt of aan het gamen bent let je er ook niet op. Waarschijnlijk gaat het bij de meeste mensen alleen om het idee.
[...]
Als zwart écht zwart is is je wit ook automatisch witter. Zijn alle kleuren voller. Heb je meer dieptewerking als je een film bekijkt. Zo werken onze ogen nu eenmaal.

Een goede zwartwaarde is van onbeschrijflijk belang voor bovenstaande factoren. Zonder een echt diep zwart is rood écht niet mooi vol rood. Onderschat dit niet. Er wordt niet voor niets enorm veel moeite gedaan om de (plasma en lcd) televisies zwarter te krijgen. Helaas geven een hoop merken nu waardes op die alleen te halen zijn door middel van dynamische contrast trucs en zomaar de specs vergelijken is dan ook geheel zinloos. Een televisie mete en contrastwaarde van 8000 kan dus zomaar veel zwarter zijn dan eentje met een dynamische contrast-ratio van bijv. 12000:1.

De gemiddelde LCD monitor heeft extreem slechte (dan wel ongelijkmatige) zwartwaardes en daardoor ook een behoorlijk onnatuurlijke kleurenweergave. Niet voor niets zijn de meeste professionele monitors dan ook (gecalibreerde) CRT's. Soms wordt hier ook wel een LCD voor gebruikt maar deze is dan niet uit een consumenten <500 Euro serie natuurlijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

plasmas zijn ook gevoelig voor inbranden ....
bij een pc is je beeld vaak hetzelfde ..

Iperf

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32

MBV

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:06:
[...]

LOL. Als je niet weet waarover je praat reageer dan gewoon niet. Een plasma te fel?? Een LCD is veel en veel brighter dus hè, dus dat gaat geheel niet op.
Zet eens een TFT computerscherm naast een Plasma TV-scherm, en je ziet wat ik bedoel. Geldt trouwens ook voor TFT-tv's, heb ik in een computerwinkel ook wel eens op proberen te werken. Na 5 minuten koppijn.
Je laatste punt is ook erg geestig, kan je mij alsjeblieft concreet uitleggen waardoor een LCD excelleert ten opzichte van een plasma? In zo'n beetje élke vergelijkende test komt een plasma er beter uit dan een LCD scherm, dus ik ben érg benieuwd. Een LCD is voornamelijk beter als het om een stationair beeld gaat (zoals op een computer dus meestal zo is), zodra het moet gaan bewegen valt een LCD wel zo door de mand dat het bijna lachwekkend is. Dus please enlighten me!
Levensduur en rustiger (stationair) beeld, dacht ik. Maar kan jij me eens uitleggen waarom alle Plasma-bouwers overschakelen op TFT?

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Omdat het produceren van een Plasma scherm veel duurder is dan een scherm met Ledjes

Plasma schermen zijn voor mannen met Ballen

Ik ben bij dat ik zelf naar een plasma kijk

En mijn meisje naar een LCDtje moet kijken

Het hang er gewoon van af wat je er voor wil uitgeven dat maakt het verschil

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
binnenbuiten schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:21:
Omdat het produceren van een Plasma scherm veel duurder is dan een scherm met Ledjes

Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks.

Ik ga hier niet eens verder op in ook... nutteloos.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://objectief.be/local/cache-vignettes/L345xH258/eikel2-35c22.jpg

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoaDHouse schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:00:

Oh ja, welke dan :?
CRT...

Je post er ook niet veel over. Zie andere replies hier, die je met willekeurig welke beschouwing van de technologie en een dosis gezond verstand ook had kunnen verzinnen voor waarom niet.
[...]

[...]
Posts als dit zijn voor "mannen" die meer compensatiedrang hebben dan hersenen :')

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.