Toon posts:

TV beeld verschuift na aansluiten DVD via scart

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende "probleem":

Als ik een dvd speler via mijn scart aansluiting aansluit op mijn tv dan is het beeld via de dvd-speler oke. Maar als ik dan zap naar bijv. Ned.1 (dus naar mijn antenne-aansluiting) dan rolt het beeld van links naar rechts en zie ik geen goed beeld van Ned.1 (het is een gescrambled beeld van mijn dvd-speler). Als ik de scart-aansluiting van mijn tv ontkoppel (of de dvd-speler uitschakel) dan kan ik weer gewoon tv via de antenne kijken (zonder scrollend beeld). Het lijkt er op dat de scart-aansluiting de antenne-aansluiting stoort. Wie kent dit probleem en is hier wat aan te doen ?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Graag meer info over je hardware type's etc... (771 :? )

Je kan ook een antenne versterker gebruiken, dan is de sync puls van je antenne sterker, en heb je minder last van de overspraak van de scart binnen je TV...

[ Voor 58% gewijzigd door djexplo op 29-12-2007 13:35 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
TV is een Sony Trinitron KV-M1441D van ca. 10 jaar oud, de DVD speler is een 2 maanden oude Philips DVP5980/12. Ik had eerst het tv-signaal via mijn HD recorder (Philips DVDR 725H, drie jaar oud) doorgelust naar mijn TV (en ik had al een antenne versterker ertussen geschakeld), later heb ik hem rechtstreeks op mijn TV gezet (maar het probleem bleef). Ik heb hetzelfde probleem dus ook met de HD recorder (ook weer scrollend beeld, maar wel het geluid van de zender die ik kies via de kabel-aansluiting). Als ik de HD recorder uitschakel dan heb ik weer normaal beeld via de kabel-aansluiting. Het lijkt jou dus een overspraak probleem ? Is dit op een andere manier op te lossen (bijvoorbeeld een duurdere scart-kabel) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 18:44 ]

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:36

jelbo

Hij doet het niet!

Beetje late reply, maar dat komt doordat er gebruik wordt gemaakt van een RGB signaal over SCART die dus ruzie heeft met het gewone TV beeld dat je via de kabel ontvangt. Je moet dus het RGB signaal killen wil je het oplossen. Wij hebben zo'n SCART verdeeldoosje met een RGB knopje erop, waarmee je kunt schakelen tussen RGB en S-Video over SCART. Zodra RGB uitstond doet alles het hier prima.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de "late" reply....ik ga eens kijken voor zo'n kastje. Als ik het goed begrijp is dus het S-video signaal voldoende ? En wordt dan door mijn HD speler en ook mijn DVD-speler zo'n S-video signaal meegestuurd over de scart ? Pakt de tv eerst het RGB signaal en als dat er niet is dan het S-video signaal ?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 18:48 ]