Altijd pech met de verzending van bestellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb afgelopen week een nieuwe computer besteld bij CP. Ik heb dit systeem besteld bij CP omdat ze de 8800GT op de een of andere manier vollop op voorraad hadden. De bestelling werd op de 24e verzonden en ik kreeg per mail een offerte en de tracktrace code.

Voor mij is het erg belangrijk dat ik het pakket vóór 2 januari binnen heb en dat zou normaal gezien toch moeten lukken. Nu kreeg ik eergister te horen dat door een fout in de software bij TNT mijn pakket wat laat werd opgenomen in het proces. De 27e zag ik op Tracktrace staan dat het pakket was gesorteerd, en normaal gesproken het de volgende dag zou worden bezorgd. Nou goed, de 28e stond er op Tracktrace nog een keer dat het pakket gesorteerd was (raar?). Echter, vandaag is het pakket er nog steeds niet.

Nu maak ik me eigenlijk toch wel zorgen, want de TNT klantenservice is alleen van maandag t/m vrijdag 'open' (telefonisch) en ik heb al enkele hele slechte ervaringen gehad met TNT; het moeten cancellen en geld terugvragen van een pakket, dat na 2 maanden wachten, bellen en mailen zoek bleek te zijn.

Ten eerste deel ik dit mede omdat ik 't iemand mede wil delen en ik wil graag weten wat ik nu het beste kan doen. Ik heb het systeem immers voor 2 januari nodig, dus ik zou misschien mijn geld terug kunnen vragen en naar een computerwinkel in de buurt m'n hardware gaan halen?
Ik weet verder ook niet hoe die verzendingen precies werken en wat alles op Tracktrace precies betekent, dus misschien zijn kunnen jullie mij advies geven, of uit ervaring reageren.

Bas

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het grootste probleem is gewoon dat je rond kerst en oud & nieuw een pakketje wil laten komen. :) Vanwege de kerstdrukte duurt het nu allemaal wat langer, de kans bestaat natuurlijk dat het maandag nog komt (als er dan bezorgd wordt) en anders zal het de 2e wel zijn.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Vervelend dit soort dingen ja. Aangezien je bij koop op afstand altijd een aankoop binnen 7 (of 8?) dagen mag terugsturen heb je hoe dan ook de mogelijkheid om de kaart in een winkel te kopen. Ik vraag me alleen af of de beschikbaarheid goed genoeg is.

Momenteel wacht ik ook op mijn MSI 8800GT OC, die zou gisteren beschikbaar zijn bij 'mijn' webwinkel. Maar goed, nog geen bevestiging ontvangen. Als ik 'm maar in de eerste week van het nieuwe jaar heb.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Niet dat je er iets aan hebt, maar elke verzending rond kerst/oud&nieuw verzoek ik altijd pas op 2 januari te laten verzenden, heb in het vervelend vaker wel dan niet gehad dat rond die tijd spul misgaat door de kerstdrukte, 2 weken of meer op een zoekgeraakt pakje moeten wachten is dan geen uitzondering. Zie dit dus meer als algemeen advies voor een volgende keer.
Hoop iig voor je dat het mee zal vallen en het pakje alsnog bijtijds bezorgd wordt, maar gezien maandag de 31e is ben ik bang dat dat weleens tegen kon vallen.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Ik zie sowieso niet zo goed waarom je zo laat besteld en dan je vervolgend druk gaat maken dat ie voor de tweede binnen moet zijn. Wat AtleX hierboven ook al zegt: het is gewoon een drukke periode.

• Harrie3000
  • Laatst online: 04-04-2009
Ik heb een laptop besteld die de 21st is verstuurd. Deze is ook nog steeds niet binnen.
Ik begreep van de webwinkel dat ik nog mazzel heb daar mijn bestelling in ieder geval vermeld staat in Track and Trace; een aantal van de bestellingen van die dag die ze verzonden hebben staan hier nog niet eens bij.
Ik snap overigens best dat dit een wat drukkere periode is voor de TNT, maar goed dat is het elk jaar dus zouden ze daar ook wat rekening mee kunnen houden met de inplanning van hun capaciteit.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ze normaal een pakket in 1 werkdag kunnen bezorgen en dat het nu meer dan 7 werkdagen duurt.

• basovic88
  • Niet online
Ja, daar zit wat in.

Ik heb het spul samen besteld met een maat. Hij heeft echter zijn 2e colli al binnen. Dat baart me juist zorgen. "Zouden ze dan toch een fout hebben gemaakt?", of is het gewoon ontzettend druk.

Of misschien is het de infrastructuur hier in Limburg die gewoon brak is!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 16:16

Deathchant

Don't intend. Do!

BasTimmermans schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:12:
Ja, daar zit wat in.

Ik heb het spul samen besteld met een maat. Hij heeft echter zijn 2e colli al binnen. Dat baart me juist zorgen. "Zouden ze dan toch een fout hebben gemaakt?", of is het gewoon ontzettend druk.

Of misschien is het de infrastructuur hier in Limburg die gewoon brak is!
He limburger! Hier hetzelfde. ik woon in Wahlwiller-Wittem (zuid limburg) en heb de gainward 8800GT GoldenSample besteld. op 21 december. 22 december zat het volgens track&trace in de aflever route. Ben die zaterdag de HE-LE dag thuis geweest, heigend achter de deur gewacht. Niemand gekomen.

Keek ik op Track&Trace, bleek dat daar stond: 1e afleverpoging mislukt, geadresseerde was niet thuis, TNT heeft een briefje achtergelaten...2e afleverpoging volgt eerst volgende werkdag....
Ja BALLE! Meteen klacht ingediend over het feit dat ze dingen op track&trace zetten die niet kloppen. Uiteindelijk pakket op heilige avond binnengekregen.

Enne.....de infrastructuur van Limburg is goed hoor. Vergeet ook zijn mooie natuur niet :) en laat ik nou net tussen de weilanden en het bos wonen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 29-12-2007 13:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je iets voor een bepaalde datum wilt hebben, kun je beter naar een winkel rijden. Met verzenden rond deze tijd van het jaar heb je geen garanties, de winkel kan nog zo snel een pakketje de deur uit sturen, als de TNT er langer over doet heb je er alsnog niets aan. Why the rush, btw?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De ironie, welgeteld het ene pakketje waarvan ik totaal geen idee had wanneer het verzonden zou worden wordt zojuist door onze vrienden van TNT Post bezorgd (afgelopen zondag besteld, dus valt me mee ivm kerstdrukte).

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 07:19
Wat is je status op tracktrace dan?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
Tja, Track&Trace zet ik geen geld op in. Vaak genoeg gehad dat de postbode totaal onverwachts langs kwam, terwijl het pakket volgens TNT nog in het sorteercentrum lag. De extreme drukte moet je wel met een korreltje zout nemen hoor, TNT werkt hard door en bijna alles wordt op een normale manier verwerkt. De spookverhalen over verloren pakketjes ivm kerstdrukte zijn wat gekleurd: tijdens andere dagen raken er ook pakketjes kwijt, maar dan zonder 'reden'.

Verder: als je echt je 8800GT voor 2 januari MOET hebben, had je hem maar in een winkel moeten ophalen. Ik vraag me trouwens wel af waarom iemand een grafische kaart MOET hebben voor een bepaalde datum.. Misschien ben ik hier wat cynisch in, maar je wilt hem gewoon zsm hebben, wat ik overigens wel kan begrijpen, maar volgens mij stel je je gewoon aan. Een videokaart is nooit een zaak van leven & dood.

• basovic88
  • Niet online
breekbrood schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:43:
Tja, Track&Trace zet ik geen geld op in. Vaak genoeg gehad dat de postbode totaal onverwachts langs kwam, terwijl het pakket volgens TNT nog in het sorteercentrum lag. De extreme drukte moet je wel met een korreltje zout nemen hoor, TNT werkt hard door en bijna alles wordt op een normale manier verwerkt. De spookverhalen over verloren pakketjes ivm kerstdrukte zijn wat gekleurd: tijdens andere dagen raken er ook pakketjes kwijt, maar dan zonder 'reden'.

Verder: als je echt je 8800GT voor 2 januari MOET hebben, had je hem maar in een winkel moeten ophalen. Ik vraag me trouwens wel af waarom iemand een grafische kaart MOET hebben voor een bepaalde datum.. Misschien ben ik hier wat cynisch in, maar je wilt hem gewoon zsm hebben, wat ik overigens wel kan begrijpen, maar volgens mij stel je je gewoon aan. Een videokaart is nooit een zaak van leven & dood.
Ik moet die pc voor 2 januari hebben omdat dan kwalificaties voor een tournooi zijn. Een of andere 'instantie' heeft al de entree code geregeld (40 euro), en zal ook de reis en hotel regelen.

Als de pc later komt heb ik geen pc waarop ik kan spelen.

Wachten is niet echt een probleem hoor, ik wilde eerst wachten tot de E8400 uitkwam, maar omdat iemand vroeg of ik mee wilde doen aan dat tournooi ben ik eigenlijk gaan rushen.

Het gaat trouwens om 't UT3 50.000 Pond tournooi van Play.com.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af wat dit in hemelsnaam in Overige Hardware doet, en verder, TNT heeft vast wel een klachendesk ofzo, hier erover klagen heeft i.i.g. weinig zin, het is een groot bedrijf, sommige mensen doen onwijs hun best en sommigen niet, jij loopt blijkbaar tegen de laatste categorie aan :)

Ik kan dit wel naar Stuffis Generalis moven, maar daar kan de TS niet bij, dus dat heeft weinig nut, als dit topic dat al uberhaupt heeft behalve ranten op TNT.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.