[A&H] Laptopadapter bromt over speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop met daarop mijn homecinema-set aangesloten doormiddel van een 3,5mmjack naar tulp (wit&rood) kabel. Dit werkt perfect, maar wanneer ik mijn laptop-adapter aansluit klinkt er een brom over de boxen en hoor ik mijn hardeschijf en het scrollen in firefox. Dit heeft denk ik met aarding te maken.

Mijn adapter zit echter in een geaard stopcontact. Heb het net nog even nagelopen. Is het zo dat de batterij als het ware zijn "eigen" aarde heeft? Want waarom hoor ik geen brom als hij op de batterij werkt? Is mijn adapter defect?

Edit: Mijn homecinema-set is niet geaard, maar dit zit ook niet in de stekker van dit apparaat.

Alvast bedankt!

offtopic:
Ik weet niet precies in welk subforum dit hoort, wanneer het hier verkeerd staat: modjes, die je best! Excuses daarvoor!

Kan een moderator mijn topictitel even fixen? (Speamers=Speakers)

[ Voor 10% gewijzigd door Exception op 29-12-2007 12:57 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08
offtopic:
Een subtiel kickje

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
hai,

is weinig aan te doen.. Aangezien je dikke kans hebt dat eht ook niet de aarde is.
Je hebt zeer waarschijnlijk een geschakelde voeding.
Dit zijn in weze eigenlijk gewoon stoorzenders.. Je kan even proberen de aarde van je adapter af te halen.. deze is dubbel geisoleerd, dus dat kan niet echt kwaad.
Probeer ook eens je stekker om te draaien.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:03
Probeer het eens in een ongeaard stopcontact :) Waarscchijnlijk is het dan verholpen. Vraag me niet hoe het kan, maar dit heeft al bij veel mensen geholpen. Mogelijk dat de lekstroom van de speakers via de laptop wordt afgevoerd en zo de brom produceert.

[ Voor 23% gewijzigd door L.N. op 30-12-2007 16:37 ]