Toon posts:

[X-Fi] Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sinds vandaag heb ik een probleem met mijn geluid. 27 december jl heb ik mijn pc afgekoppeld en ging op weg naar een lanparty. Koptelefoon mee natuurlijk en geen speakerset. Vandaag thuisgekomen, speakers aangesloten, en bam... geluid hapert. Ik hoor een keer in de tien seconden een seconde geluid.

Wat ik zelf al gedaan heb:
- Geluidskaart drivers geupdated
- On-board geluidskaart geprobeerd, werkt goed.
- Reinstall windows, probleem blijft
- Connectoren speakerset schoongemaakt
- Google geraadpleegd. O.a. dxdiag geprobeerd, Skype instellingen veranderd, onboard geprobeerd.

Specs:
P5b Deluxe Wifi AP
E6600
2048 Mb DDR2 800
Creative X-Fi Extreme Gamer
Creative Gigaworks S750

Iemand die dit probleem kent of een oplossing heeft? Ik hoor het graag.

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ten eerste je onboard geluid uitzetten in de bios (die is tog niks in vergelijking met jouw X-FI ;)) licht het aan je boxen? doet je headset het nog wel?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer 's eens een ander PCI slot.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels on-board natuurljk uitgezet. Deze werkt perfect. Het ligt niet aan mijn speakers, want mijn DVD speler en Wii klinken er wel gewoon goed door.

Ander PCI slot nog niet geprobeerd, maar is dit logisch aangezien ik niets in mijn pc heb veranderd gedurende die lan?

Mijn headset werkt gewoon goed, maar dat is een usb headset van Logitech. Spreekt die rechtstreeks de geluidskaart aan?

Alvast bedankt voor de moeite.

-edit-
Mijn USB headset werkt ook niet correct, zelfde probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 10:32 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dan zou je het softwarematig moeten zoeken. Gebruik eens een andere mediaspeler, of heb je dit ook in games?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in games, muziek, eigenlijk alles. Zelfs mijn windows geluiden haperen zo nu en dan.
Ik zal eens een ander pci slot proberen, maar als ik de oplossing heb, horen jullie het nog.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23
Drivers eraf gooien en eens schoon installen?

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Dat had ie al gedaan, even verder lezen!
Toch vreemd , laat even weten of ander PCI slot wat uitmaakt. Verder heb je zelf al behoorlijk wat uitgesloten en is er niets verandert.. als ander slot hetzelfde probleem geeft, toch maar nieuwe geluidskaart erin schroeven?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Mocht een ander PCI slot niks uithalen dan kun je de kaart in een ander/oud systeem testen. Het lijkt erop dat de kaart zelf stuk is.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1