[2000+XP] CAB integriteit testen

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hier de install images van 2000 Prof en XP Pro op het netwerk staan. Deze worden gebruikt bij fixen van de clients. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik graag zeker zijn dat deze 100% origineel en niet gemodificeerd zijn door trojan/virussen. Is er een manier om de integriteit van CAB bestanden te verifiëren. ik weet dat Windows Setup dat ook doet, maar die kun je natuurlijk ook niet vertrouwen (kan immers gemodificeerd zijn. Is er mischien een lijstje met MD5 checksum van alle bestanden ofzo ergens?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat is er mis met een file compare met de originele CD ?

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Henk007 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:29:
Wat is er mis met een file compare met de originele CD ?
Niet praktisch. Er zijn verschillende versies van de NL, GB, XP, 2000. Het mooiste zou zijn als ik het gelijk voor alle versies kon scannen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ari3 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:26:
Is er mischien een lijstje met MD5 checksum van alle bestanden ofzo ergens?
Eentje die je zelf maakt van een betrouwbare bron :)
Wat MS ook doet is door middel van signing (de .cat bestanden) controleren.
Maar dat lijkt me voor jouw doeleinden wat te ver gezocht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device