Gouden steeksleutel 2007: Beste Game

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 11:16
Zoals ook in de reactie onder de verkiezing te lezen is, missen er ook in deze categorie weer veel keuzes. De Orange Box, en dan met name Portal wordt in minstens de helft van de replies genoemd en ook WoW: Burning Crusades komt een aantal keer langs.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik mis eigenlijk alleen Portal, aangezien dat echt een innovatieve game voor 2007 is. Andere games toevoegen, nee, dan blijf je bezig.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is een hele slechte poll idd.

Bijna allemaal zijn het schietspellen, terwijl andere genres die ook zeer populair zijn compleet ontbreken: Strategiespellen (RTS), Sportgames, Managementgames om de drie belangrijksten te noemen.

Het lijkt me een bijzonder goed idee als, in navolging van de ISP-poll, ook deze poll 'in de herkansing gaat', en er dan wel vertegenwoordigers uit andere genres worden opgenomen.

Virussen? Scan ze hier!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
C&C was toch ook redelijk spraakmakend dit jaar. Overigens is het nu wel duidelijk dat de verkiezingen niet goed hebben uitgepakt, om dit nou bij elke poll te melden lijkt mij wat overbodig aangezien de boodschap al overgekomen is en verbetering beloofd is. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:07:
C&C was toch ook redelijk spraakmakend dit jaar. Overigens is het nu wel duidelijk dat de verkiezingen niet goed hebben uitgepakt, om dit nou bij elke poll te melden lijkt mij wat overbodig aangezien de boodschap al overgekomen is en verbetering beloofd is. :)
Als er verbeting beloofd is, waarom zien we die in de polls (met uitzondering van één poll, die van het gameplatform, die is OK) van na die belofte niet terug?

Wel beloven, maar niet doen. Dan maak je geen goede beurt lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• DaannO
wildhagen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:10:
[...]

Als er verbeting beloofd is, waarom zien we die in de polls (met uitzondering van één poll, die van het gameplatform, die is OK) van na die belofte niet terug?

Wel beloven, maar niet doen. Dan maak je geen goede beurt lijkt me.
Onzin, de polls worden niet een dag van te voren gemaakt, maar zijn al een maand geleden gemaakt bijna. Hierbij is input van users gevraagd op beperkte schaal en dat was misschien te weinig, echter om alles gelijk aan te passen had weinig zin omdat de rest ook niet voldoende was. Volgend jaar dus een herkansing en om nou elke poll onderuit te gaan halen is imho nutteloos.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:11:
[...]

Onzin, de polls worden niet een dag van te voren gemaakt, maar zijn al een maand geleden gemaakt bijna. Hierbij is input van users gevraagd op beperkte schaal en dat was misschien te weinig, echter om alles gelijk aan te passen had weinig zin omdat de rest ook niet voldoende was. Volgend jaar dus een herkansing en om nou elke poll onderuit te gaan halen is imho nutteloos.
Ehm, wat jij beweert is onjuist en onzin. Er is door de maker van de polls zelf (!) gezegd dat er met de mods van de relevante fora zou worden besproken welke opties er in moeten komen voor de resterende polls. En dat was een paar dagen geleden, geen maand geleden. Zie hier: Wilbert de Vries in "Kritiek op de Gouden Steeksleutel Prijs"

En als ze het al een maand geleden gedaan had, wist men toen dus al dat de ISP-poll in de herkansing zou gaan??? Beetje raar om dan toch nog de oorspronkelijke poll te plaatsen, nietwaar?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-12-2007 12:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
C&C 3 is wel nieuw dit jaar en vrij populair, maar ik kon me niet aan de indruk onttrrekken dat ik dat allemaal al eens gezien had in C&C1, C&C2 en de overige delen die er op gebaseerd zijn. Dat is allemaal meer van hetzelfde.

Ben het wel eens dat Supreme Commander, de Orange Box en de WoW expansion er in hadden gemogen.

Ik neem aan dat die games allemaal vanwege een reden het niet gehaald hebben tot aan de finale waar wij op mogen stemmen, dus kies ik gewoon de beste uit de genoemde.

• DaannO
wildhagen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:15:
[...]

Ehm, wat jij beweert is regelrechte onzin. Er is gezegd dat er met de mods van de relevante fora zou worden besproken welke opties er in moeten komen voor de resterende polls. En dat was een paar dagen geleden, geen maand geleden. Zie hier: Wilbert de Vries in "Kritiek op de Gouden Steeksleutel Prijs"

En als ze het al een maand geleden gedaan had, wist men toen dus al dat de ISP-poll in de herkansing zou gaan??? Beetje raar om dan toch nog de oorspronkelijke poll te plaatsen, nietwaar?
Volgens mij staat er:
Voor de resterende polls heb ik alsnog (ja te laat maar goed) input gevraagd van relevante moderators op GoT. Volgend jaar zal zit zeker anders gaan.
Deze polls zijn dus opnieuw bekeken door de crew en misschien ergens aangepast. En aangezien alle users van mening waren dat er bepaalde isps in moesten was dat niet zo moeilijk aanpassen.

Majah, alsnog, het wederom onderuit halen van een poll heeft dus weinig toegevoegde waarden. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:19:
[...]

Deze polls zijn dus opnieuw bekeken door de crew en misschien ergens aangepast. En aangezien alle users van mening waren dat er bepaalde isps in moesten was dat niet zo moeilijk aanpassen.
Maar dan zijn ze dus geen maand geleden gemaakt zoals je zelf net beweerde. Dat was dan hooguit een draft.

En dan nog blijft het punt staan dat er verbetering wel is beloofd, maar dat die er niet gekomen is, behalve dan voor de ene poll die direct na die belofte kwam.
Majah, alsnog, het wederom onderuit halen van een poll heeft dus weinig toegevoegde waarden. :)
Niemand haalt de poll onderuit, er word alleen opbouwende kritiek geleverd. Als dat al niet meer mag: schakel dan het hele reactiesysteem maar uit, want dan is dat toch niet nuttig meer... dan krijg je nog alleen fanboy-reacties.

Virussen? Scan ze hier!

• DaannO
wildhagen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:22:
[...]

Maar dan zijn ze dus geen maand geleden gemaakt zoals je zelf net beweerde. Dat was dan hooguit een draft.

En dan nog blijft het punt staan dat er verbetering wel is beloofd, maar dat die er niet gekomen is, behalve dan voor de ene poll die direct na die belofte kwam.

[...]

Niemand haalt de poll onderuit, er word alleen opbouwende kritiek geleverd. Als dat al niet meer mag: schakel dan het hele reactiesysteem maar af, want dan is dat toch niet nuttig meer... dan krijg je nog alleen fanboy-reacties.
Om nou gelijk het naar het uiterste trekken en te zeggen dat het niet meer mag is een beetje ver gezocht, vind je dat zelf ook niet. Beetje kinderachtige reactie dus.

Opbouwende kritiek is al meer dan genoeg gegeven, wat in dit topic wordt verteld is welke games volgens alles en iedereen missen. Dat zou je als opbouwende kritiek kunnen zien, maar de discussie is ver te zoeken daarin. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:25:
[...]

Om nou gelijk het naar het uiterste trekken en te zeggen dat het niet meer mag is een beetje ver gezocht, vind je dat zelf ook niet. Beetje kinderachtige reactie dus.
:?

Ik doe niets anders dan jijzelf... jij zegt dat kritiek leveren niet meer gedaan moet worden(want dat noem je meteen het onderuithalen van een poll)...
Opbouwende kritiek is al meer dan genoeg gegeven, wat in dit topic wordt verteld is welke games volgens alles en iedereen missen. Dat zou je als opbouwende kritiek kunnen zien, maar de discussie is ver te zoeken daarin. :)
Tsja, waarom reageer je dan uberhaupt? Als je niet wil discussieren, prima, maar houd je er dan gewoon buiten zou ik zeggen.

Ik zie namelijk genoeg discussiewaarde: WAAROM zijn toch behoorlijk populaire genres weggelaten, WAAROM zijn kaskrakende titels niet opgenomen. DAT ze niet opgenomen zijn is prima, misschien is dat wel bewust, maar in dat geval zou ik willen weten wat daar de reden van is geweest. Daar valt prima over te discussieren lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Gamespot:

PC Top 10 Games of the Year
1. Call of Duty 4: Modern Warfare
2. The Orange Box
3. BioShock
4. Galactic Civilizations II: Dark Avatar
5. World of Warcraft: The Burning Crusade
6. The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar
7. World in Conflict
8. Crysis
9. Sam & Max: Season 1
10. The Witcher

PSP Top 10 Games of the Year
1. FF Tactics: The War of the Lions
2. Disgaea: Afternoon of Darkness
3. Crush
4. Jeanne d'Arc
5. Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
6. R&C: Size Matters
7. The Warriors
8. Virtua Tennis 3
9. Syphon Filter: Logan's Shadow
10. Castlevania: The Dracula X Chronicles

DS Top 10 Games of the Year
1. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
2. Pokemon Diamond / Pearl
3. Planet Puzzle League
4. Lunar Knights
5. Phoenix Wright: AA -- T&T
6. Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
7. Contra 4
8. Brain Age II
9. Tony Hawk's Proving Ground
10. Front Mission

PS3 Top 10 Games of the Year
2. Uncharted: Drake's Fortune
3. Warhawk
4. Rock Band
5. skate.
6. Virtua Fighter 5
7. R&C: Tools of Destruction
8. Ninja Gaiden Sigma
9. MotorStorm
10. FIFA Soccer 08

Wii Top 10 Games of the Year
1. Super Mario Galaxy
2. Metroid Prime 3 Corruption
3. Resident Evil 4: Wii Edition
4. Fire Emblem: Radiant Dawn
5. Guitar Hero III: Legends of Rock
6. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
7. Mario Strikers Charged
8. WarioWare: Smooth Moves
9. Super Paper Mario
10. LEGO Star Wars: The Complete Saga

Xbox 360 Top 10 Games of the Year
2. BioShock
3. The Orange Box
4. Rock Band
5. Mass Effect
6. Halo 3
7. Virtua Fighter 5 Online
8. skate.
9. Forza MotorSport 2
10. Crackdown

Misschien was het beter (omdat de lijst vrij lang is) om er beste PC, PS3, Xbox360 en Wii game van te maken. En niet alles in een dan moeten er onvermijdelijk veel games afvallen omdat anders de lijst veel te lang wordt.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 13:07
Ik mis ook een boel games, maar ik kan wel begrijpen hoe deze lijst tot stand is gekomen. Het zijn ook stuk voor stuk ijzersterke games, alleen bij Guitar Hero 3 heb ik mijn twijfels. Het was achteraf misschien beter geweest de Tweakers zelf de shortlist te laten samenstellen net zoals dat is gegaan bij de GoT-verkiezingen. Deze lijst is misschien goed voor een mainstream feestje als de TMF-game-awards of hoe dat tegenwoordig ook heet (dan ontbreekt alleen nog de Sims) maar op Tweakers zitten toch de mensen die liever Command&Conquer 3 of WoW:BC hadden gezien in de lijst.

Verwijderd

Groever schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:38:
maar op Tweakers zitten toch de mensen die liever Command&Conquer 3 of WoW:BC hadden gezien in de lijst.
Supreme Commander is toch wel even net wat beter dan de eeuwig gerecyclede C&C serie. Misschien wel een goed spel maar verdient zeker niet de label beste. Dus terecht dat die weggelaten is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:40:
[...]

Supreme Commander is toch wel even net wat beter dan de eeuwig gerecyclede C&C serie. Misschien wel een goed spel maar verdient zeker niet de label beste. Dus terecht dat die weggelaten is.
Jouw eigen mening lijkt mij niet zo belangrijk om een spel wel/niet te selecteren. Gezien de populariteit van het spel op GoT lijkt met dat C&C3 zeker een plaatsje verdient in de lijst met genomineerden. Ook in de reacties op het artikel zie je C&C3 vrij frequent voorbijkomen.
Dat het spel wel of niet het beste is zal dan wel blijken uit de poll :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wildhagen schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:05:
Dit is een hele slechte poll idd.

Bijna allemaal zijn het schietspellen, terwijl andere genres die ook zeer populair zijn compleet ontbreken: Strategiespellen (RTS), Sportgames, Managementgames om de drie belangrijksten te noemen.

Het lijkt me een bijzonder goed idee als, in navolging van de ISP-poll, ook deze poll 'in de herkansing gaat', en er dan wel vertegenwoordigers uit andere genres worden opgenomen.
Helemaal mee eens, hoe kan je RTS nou vergeten ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1