Het verschill tussen G en GN

Pagina: 1
Acties:

• the_activ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08-2025
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen: KHX8500D2K2/2G en KHX8500D2K2/2GN ?
In de datasheets is het enige verschil dat de ene single side pcb components heeft en de andere double side. Naar mijn idee zijn ze dus opzich technisch gelijk alleen fysiek een beetje anders?

En dan vraag twee: Als het tweede type op de compatibility lijst van een mobo staat, kan ik er dan ook gewoon het eerste type op zetten? ( Zo niet dan ook graag uitleg waarom niet ).

Alvast enorm bedankt voor de uitleg.

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat is het verschil tussen blauw en groen. Ja, nou, de ene heeft een andere kleur, maar het zal toch niet dat dat het enige verschil is?!?!?

en als een stoplicht tot nu toe alleen toegestaan word met een groen licht, dan zal het wel niets uitmaken dat er nu de blauwe voor gebruik.

You get the message?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Antwoord hierop kan je ook gewoon in de RAM FAQ vinden :)

Rail Away!

• the_activ
Oke, dankzij de FAQ snap ik nu dat er een extra betekenis aan hangt bij geheugen. Wat ik nog niet snap is waarom een fabrikant wel de ds variant zou ondersteunen en niet de ss variant. De SS variant zou toch altijd gunstiger zijn? Ik neem tenminste aan dat het gunstiger is om meer datalijnen over te houden. En ik zou graag nog wat meer weten over wat er zou gebeuren als je bovenvermelde typen om zou wisselen ( wordt het systeem onstabiel of gaat er bijv. iets stuk etc.. ).

Oh, en sorry dat ik niet eerst de RAM FAQ heb gelezen, die beantwoorde inderdaad wel een belangrijk deel.

• the_activ
Ik bedenk me net dat ik misschien beter mijn vraag wat concreter kan maken.
Ik heb dit moederboard: GigaByte GA-P35C-DS3R en ik heb dit geheugen: KHX8500D2K2/2G. ( ik heb 4 repen van 1 GB liggen ofwel 2 sets)
Op de qvl staat dit geheugen niet maar ik wil toch graag weten of dit gebruikt kan worden aangezien ik het al heb.
Ik heb m.b.v. de FAQ's al zitten kijken maar ik kom er toch niet uit.
Kan iemand mij vertellen of dat werkt? Wat zouden de risico's zijn als ik het probeer?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

total meltdown >:)

Nee, geen risico's. Mits je ze goed plaatst. Ergste geval: onstabiel of geen opstartend systeem.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Als ik de specsheets eens bekijk zit er geen enkel verschil tussen de DIMM's. Beiden kunnen ook onmogelijk een single sided DIMM zijn want de 16 geheugen chips hebben gezamenlijk 128 datalijnen, dus per definitie double sided.

De 'N' achteraan de aanduiding staat zover ik weet voor nVidia SLI Ready, een loze marketing term.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Ik heb ook de datasheets bekeken en zie inderdaad ook geen verschil. Ik kan nu de "gewone" kopen voor 80 euro, de N versie voor 100 euro. Alleen als ik in mijn asus boekje kijk staat daar de versie met de N als goedgekeurd geheugen

Ik heb net nog even goed gekeken, ik zie nu inderdaad dat de ene singlesided en de andere doublesided is. Dan ga ik voor die 20 euro geen risico lopen.

[ Voor 25% gewijzigd door MXL op 02-01-2008 23:45 ]