Illegal boot partition op Samsung IDE harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb hier een Samsung IDE harddisk van 80GB waar ik niks mee aan kan :(
Ik wilde de hardeschijf gebruiken voor een computer compleet te maken maar dat wil niet lukken.
Ik begon met windows xp te installeren, maar die zegt dat er geen bruikbare partities op de hardeschijf staan, en die kan ik ook niet maken.
Op naar linux dan maar, de alternate cd van Ubuntu 7.10 wil wel instaleren, maar als de installatie afgerond is wilt hij niet booten en vraagt de computer weer naar een cd of floppy.

Verder ben ik gisteren avond bezig geweest met Hirens Boot CD 9.3. Deze cd staat vol met handige tooltjes die mij vertelden dat ik een illegal boot partition had. ik heb nu al 5 programmaatjes gehad die mijn hardeschijf o.a. met nullen beschreven, nieuwe partitie aanmaken, bootrecords fixen en 2 Fdisk programmas. maar alsnog wil mijn hd niet werken.

de hardeschijf zit aangesloten op de master IDE port als master op een een OEM Nec bordje? de processor is een AMD Athlon 3000+ met 512mb geheugen en wat opticals.

Bedankt alvast!

Oja: op het moment van schrijven is er een programmaatje bezig met het maken van een fat32 partitie, maar dit is al de tweede.

Oja2: ik heb ook al geprobeerd de schijf in mijn eigen pc te hangen, maar als ik dan alles goed zet in de bioss, mijn eigen schijf master en daar moet van geboot worden etc, ziet hij mijn eigen maxtor niet meer en ziet de pc alleen nog maar de (brakke) Samsung :'(

[ Voor 10% gewijzigd door FraggedMe op 29-12-2007 11:43 ]

erutangis

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
reply
Op naar linux dan maar, de alternate cd van Ubuntu 7.10 wil wel instaleren, maar als de installatie afgerond is wilt hij niet booten en vraagt de computer weer naar een cd of floppy.

Heb je bootvolgorde goed in de bios?

Met winxp cd opstarten, ga naar "recovery console"(dos scherm)
Daar alles wissen, en fixmbr of mbrfix uitvoeren,
dan partities maken,
dan xp installeren.

Verwijderd

Heb je de bootpartitie van die schijf op 'actief' gezet?

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Probleem opgelost!
er was een pootje afgebroken, deze heeft mijn zeer handige vader er uit getrokken en opnieuw aan het printplaatje vastgesoldeerd. dit probleem had ik nooit voorzien.
nog bedankt voor de replies.

erutangis