Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] Programma layout zoals media center

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 09:17
Weet iemand hoe je de werking van windows media center is? Ik wil namelijk voor ons zwembad besturing een soort gelijk iets maken. Dit alles moet te bedienen zijn via een touchscreen. Nu heb ik een begin gemaakt en het eerste scherm zover klaar. Dit eerste scherm bevat alleen maar knoppen. Zodra er op een van die knoppen wordt gedrukt moet er een ander form worden geladen. Maar dit form moet dan wel weer samen werken met het vorige.

Je moet dat voorstel als je bij media center de muziek aanzet dan zie je onderin de control knoppen tevoorschijn komen. Maar als je dan weer terug gaat blijven die control knoppen wel staan. Zoiets wil ik ook voor de toepassing voor muziek bij mijn zwembad besturing. Dus dat ik ten alle tijd de muziek kan stoppen of naar een volgend nummer kan enzo.

Ik zat zelf te denken aan MDI forms in VB.NET. Maar volgens mij is dat er niet voor bedoeld. Iemand een suggestie hoe dat op te lossen is?

[ Voor 7% gewijzigd door Vulpecula op 29-12-2007 11:17 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
MDI is hier inderdaad niet voor bedoelt
idee (weet niet of het werkbaar is)

Sla algemene data (zoals liedje speelt) op in een apparte class.
Maak alle forms kindjes van een modelform waar ook standaard onderin een control zit die regelt dat je die extra knopjes krijgt e.d.

Check bij het veranderen van scherm elke keer die class en set de goede states.

*hmm beetje warrig uitleg* maar ach het is maar een onuitgewerkt ideetje, misschien kun je er wat mee.

~ Mijn prog blog!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 19:30
Je kan meerdere panels op het form zetten, waarna je daar na een druk op de knop controls in laad. Of je dit doet dmv Usercontrols of controls in de panel zetten en visible/invisible maken moet je zelf even bekijken

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Met XAML kun je dit soort dingen makkelijker bereiken denk ik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik denk dat Windows XP (Embedded) in combinatie met een PC-104 systeem een goede start is. Als je dat combineert met een 7" touchscreen monitor heb je een goede basis waarmee je zeer eenvoudig mee aan de gang kunt.

.NET framework 3.0 en hoger (xaml) is geen probleem voor zit systeem. Ik ben op basis van een dergelijk systeem een compleet auto systeem aan het bouwen.

Maar wat wil je van het zwembad gaan aansturen? Misschien is een bezoekje aan [url=htp://www.conrad.nl]Conrad[/url] nuttiger. Zij hebben zowel C-control (waarmee je in een soort basic taal verschillende taken kan automatiseren zoals een warmte wisselaar activeren als de water temperatuur onder een bepaalde waarde komt) en een X-10/20 systemen voor home automation.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 09:17
Niemand_Anders schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:57:
Ik denk dat Windows XP (Embedded) in combinatie met een PC-104 systeem een goede start is. Als je dat combineert met een 7" touchscreen monitor heb je een goede basis waarmee je zeer eenvoudig mee aan de gang kunt.

.NET framework 3.0 en hoger (xaml) is geen probleem voor zit systeem. Ik ben op basis van een dergelijk systeem een compleet auto systeem aan het bouwen.

Maar wat wil je van het zwembad gaan aansturen? Misschien is een bezoekje aan [url=htp://www.conrad.nl]Conrad[/url] nuttiger. Zij hebben zowel C-control (waarmee je in een soort basic taal verschillende taken kan automatiseren zoals een warmte wisselaar activeren als de water temperatuur onder een bepaalde waarde komt) en een X-10/20 systemen voor home automation.
Tot nu toe word er alleen maar muziek afgespeeld via de pc. Maar dit moet uitgebreidt worden met het schakelen van wat lampen.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Volgens mij maakt Media Center gebruik van DirectX. Als je een willekeurige DirectX SDK download zitten daar ook een paar Application GUI in DirectX examples bij. Is niet echt makkelijk om mee te beginnen als je echt een Media Center achtig iets wilt maken, maar met WPF kun je zeker ook wel uit de voeten.

NKCSS - Projects - YouTube

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

WMP 11 maakt gebruik van een XAML presentatie layer (In elk geval op XP). Binnen XAML worden wel enkele DirectX sources aangesproken zoals de rendering van visualisations. Ook wordt er ook nog best wel veel gebruik gemaakt van C++ libraries. WMP wordt steeds meer een smeltkroes van technieken, talen en frameworks.

If it isn't broken, fix it until it is..

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 17:15

smallboy

N/A

Ik zou ook met XAML aan de slag gaan, dat is voor zulke interfaces erg handig. Verder is een goede gratis (non-commercial license) library om muziek te spelen fmod (zie www.fmod.org).

[ Voor 7% gewijzigd door smallboy op 17-01-2008 18:40 ]

Pagina: 1