Het probleem is het volgende. Ik heb een Dell Latitude c640, en hij werkte perfect. Nu was ik bij een kennis van mij en terwijl ik even weg was, heeft deze persoon mijn laptop via een USB kabel aan zijn PC gehangen. Ik heb een laptop-cooler en die werkte altijd perfect als ik mijn laptop aanzette. Nu werkt dat ding niet meer. Ook mijn card reader laat het afweten, terwijl mijn externe harde schijf en ook mijn camera het op de USB poort gewoon doen. Wat is er nu precies gebeurt? Weet iemand wat er hier aan kan doen, zodat alles weer normaal werkt. Groetjes Dartajan.
Heeft die persoon met een gewone usbkabel dat gedaan? Of met zo'n speciale kabel speciaal gemaakt om via usb computers te verbinden?
Als het met een gewone usb kabel is, dat zou vuurwerk geven dacht ik... Dan vrees ik dat er iets scheelt met de voeding voor je USB, en dat zou kunnen verklaren waarom de camera en externe hd wel werken (die wss geen stroom van de usb nodig hebben, omdat die externe stroom nodig hebben), maar de kaartjeslezer niet...
Als het met een gewone usb kabel is, dat zou vuurwerk geven dacht ik... Dan vrees ik dat er iets scheelt met de voeding voor je USB, en dat zou kunnen verklaren waarom de camera en externe hd wel werken (die wss geen stroom van de usb nodig hebben, omdat die externe stroom nodig hebben), maar de kaartjeslezer niet...
Het kabel wat hij heeft gebruikt is een USB kabel met zo'n potje eraan. Volgens zijn zeggen heeft hij niks bijzonders gezien toen hij hem aansloot.
Potje? En dit heb je op al jouw usb poorten? Normaal zijn die dingen tot op zekere hoogte beveiligd (PC of laptop valt dan meestal ook uit bij kortsluiting) maar het lijkt inderdaad alsof de voeding van de USB poort gesneuveld is. Niet gemakkelijk zelf te fixen, vrees ik.
[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 29-12-2007 11:32 ]
Ja ik noem het maar een potje. Het is zo'n rond dik geval wat op de kabel zit. Mijn laptop is een Dell Latitude C640, en ik heb maar een USB poort aan de achterkant en of daar een beveiliging op zit weet ik niet. Wat hij wel doet als ik mijn cooler erop aan sluit is even de lampjes laten klikken van de cooling, maar dat is ook alles. Bij de card reader doet hij helemaal niks. Ok, ik heb begrepen dat de poort kapot is. De pest is dat als zoiets gebeurt er nooit iemand voor de schade op wil draaien.
sja...Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:44:
Ja ik noem het maar een potje. Het is zo'n rond dik geval wat op de kabel zit. Mijn laptop is een Dell Latitude C640, en ik heb maar een USB poort aan de achterkant en of daar een beveiliging op zit weet ik niet. Wat hij wel doet als ik mijn cooler erop aan sluit is even de lampjes laten klikken van de cooling, maar dat is ook alles. Bij de card reader doet hij helemaal niks. Ok, ik heb begrepen dat de poort kapot is. De pest is dat als zoiets gebeurt er nooit iemand voor de schade op wil draaien.
als je hem er zelf in had gestoken was het waarschijnlijk ook mis.
Als de kabel goed is, had dit hoe dan ook gebeurd, om eht even wie hem inplugde.
Daar heb je immers garantie voor
Lijkt mij dat dit gewoon onder normaal gebruik valt en daarmee de poortvoeding sneuvelde.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dankzij jullie ben ik toch alweer een stukje verder gekomen. Ik had het idee al dat de poort was gesneuveld, maar nu ben ik er zeker van. Het maakt ook niet uit wie er verantwoordelijk voor is, maar garantie zit er niet aan, want hij is al 3 jaar oud. Ik ben al blij dat mijn camera en externe harde schijf het nog wel doen. Ik gebruik mijn laptop namelijk op de vrachtwagen voor routes en nog wat dingen. Zal eens langs de winkel gaan en kijken wat een reparatie gaat kosten. In ieder geval bedankt voor de uitleg. Groetjes Dartajan.
ik denk dat als je een usb hubje kan vinden dat externe stroom kan leveren, het nog wel te fixen zou zijn... aangezien er niets scheelt met het signaal (want je hd en camera werken wel).
pas wel op met die cooling die niet meer werkt... dat lijkt me minder gezond...
pas wel op met die cooling die niet meer werkt... dat lijkt me minder gezond...
Nee, die is goed. Ik heb hem op mijn pc thuis uitgeprobeerd en hij werkt normaal. Dus daar is niks mis mee. Het is alleen de USB poort op mijn laptop waardoor hij niet wil werken.
sterkte, klinkt inderdaad als een voeding kapot voor usb circuit, meestal zijn die "per hub" beveiligt op kortsluiting.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:58:
Zal eens langs de winkel gaan en kijken wat een reparatie gaat kosten. In ieder geval bedankt voor de uitleg.
Als je mazzel hebt heb je twee verschillende usbhubs in je laptop en leeft er nog 1 poort "goed"
Reparatie zal duur zijn, nieuw mamabord
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Ok. Ik heb het begrepen. Ik zal eerst is even langs de reperateur gaan en kijken of het nog te verhelpen is. Zo niet dan laat ik het maar zo. Alles werkt verder nog, behalve de card reader en mijn cooler. Daar kan ik wel mee leven. Was alleen fijn als je in Spanje of in Italie bent dat er wat meer cooling op de Laptop zat, maar dan zet ik hem wel voor de ventilator. Alles komt goed. Groetjes Dartajan.
Pagina: 1