Toon posts:

Ik wordt GEK van mijn PCTV; pinnacle

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:(:(:(
Ik wordt er heelemaal gek van mij pctv heeft altijd probleemen 10x naar de winkel terug geweest. Hun worden gek van mijn en ik wordt gek van die pctv.

Mijn 11e probleem;

:'(
Als ik een tijdje naar mijn pctv kijk, bevriest windows (na 30x CTRL+ALT+DEL tedrukken reboot ie) dat heb ik ook als ik het venster groter of kleiner maak of het venster verplaats :( heel irritand dus.
Wat kan ik hier aan doen als ik het Vtje voor:ben effe de naam kwijt van de tekst die daar bij staat ;) weg haal dan werkt het wel maar dan vaagt allez ontzetend dus dat werkt niet, en alles is ONscherm en daar heb ik nou net een hekel aan.
Je achtergrond komt dan ook steeds terug in vage flitsen.

Ik heb alle drivers geprobeert stuk of 4 pci sloten NIX werkt. Het is gekomen door mijn AGP video kaart ik had een pci V550 16mb nu heb een een stealth III s540 32MB met de die pc video kaart had ik DIT probleem niet, ik ga en KAN de boel niet terug zetten want die pci kaart zit in een andere pc.

HELP

alvast bedankt
(als jullie er nog uit komen ;) mijn vage spelling is erg broert) :r

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Volgens mij is er maar 1 probleem, en dat is dat je pc vol met conflicten zit.
In ieder geval toch een conflict met je tv-kaart. Kijk eens bij systeeminfo of je kaart niet gedeeld staat (IRQ) met een andere bron?
zet je kaart in een ander slot. Indien dit nog niet werkt moet je eens alle overbodige kaarten eruit halen behalve de videokaart en je tv-kaart.
IRQ conflict dus !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07
dit ruikt naar OVERLAY problemen....
probeer eens een andere videodriver, en de nieuwste driver voor de pinnacle,

probeer ook ieder gedeeld IRQ (van zowel VGA als TV kaart) te vermijden.. en beide kaarten en eigen IRQ toe te wijzen...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• cyco2437
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09-2025
OOK een probleem met Miro PCTV Pro
weet iemand trouwens hoe je die vervelende K*T balken (paarse balken) die links en onderin in beeld hangen (win2k & win 98) weg kunt halen. en dan niet op de maniet die ik nu gebruik (het beeld op de monitor naar links schuiven). (balken zijn er als je gewoon naar de zenders zit te staren in full screen)

please help me..... :) :)

Goofy...

Better to be pissed off than pissed on .... :)

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Op woensdag 14 februari 2001 20:43 schreef Qorne het volgende:

Het is gekomen door mijn AGP video kaart ik had een pci V550 16mb nu heb een een stealth III s540 32MB met de die pc video kaart had ik DIT probleem niet, ik ga en KAN de boel niet terug zetten want die pci kaart zit in een andere pc.
Oplossing is heel simpel. Zet die V550 terug :).

Zo'n Stealth III is gewoon een verschrikkelijke slechte kaart voor alle applicaties. Heb mijn Viper550 ook teruggezet toen ik een Stealth III kreeg. In alles was de Stealth III trager, Quake3, UT, etc. Het enige leuke aan die Stealth III was dat je kon zeggen dat je een 32mb grafische kaart in je computer had ;).

Misschien wil en MAG je die kaarten nog omruilen. Kan je tenminste ook weer fatsoenlijk Quaken en tv kijken.

Succes!

Verwijderd

ik heb een hauppage tv kaart, maar wat ik gemerkt heb is dat mijn wintv applicatie niet samen met het proggie newsbinpro werkt
dan krijg ik een blue screen of death.
als ik newsbinpro niet opstart dan gaat het wel goed, dit onder win98se, maar onder win2k
werkt alles goed geen crash ofzo

mischien heb jij ook zoiets

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je, en wat voor besturingsysteem. Ik neem aan dat het klopt dat je een PIII hebt en geen AMD, want dat wil ook wel eens probjes geven. Maar als je die info eens kunt posten, dan kunnen we misschien een oplossing bedenken.

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem: :)
Pentium III 667
128Mb Ram 133Mhz
20,5 GIG disk 7200rmp
Steahlt III s540
ISDN kaart
Netwerk adapter Realtek 8029 (zit er Nu niet meer in)
onboard geluids kaart
PCTV pro pinnacle
Aopen DVD ROM(de stealth moet er in blijven andres heb ik geen dvd)

Philips 400 fikker

dat waz het geloof ik

nog een draadloze muis en toetzen bord

en andere MEUK :9

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

hmmm waar ken ik dit van... ik heb ook allemaal strepen door het beeld... doodziek word je er van... verder als ik de drivers installeer gaat windows uit zijn naad... en een ander pci slot??? dan geeft ie geen beeld... TIS GEWOON EEN BAGGER DING!!!!!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:22
Waarschijnlijk weet jij gewoon niet wat je doet. Ik heb hier thuis al 2 PCTV kaarten, en allebei doen ze het PERFECT. Nergens problemen mee. Je moet gewoon effe wat kutten met IRQ's... Ja, als je dat een ComputerIdee lezer bent, kom je niet echt veel verder nee, eerst effe op gaan zoeken wat een IRQ is...:P

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ok.. dan weet ik dat niet... heb geen verstand van die kaarten... so what.. ik gebruik um toch nie.. en als jij het zo goed weet.. help ons dan ff

BTW: Met die viper II z200 die ik heb werkt ie ook nie lekker.. en al mijn hardware heeft een eigen irq...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 01:25 schreef cyco2 het volgende:
OOK een probleem met Miro PCTV Pro
weet iemand trouwens hoe je die vervelende K*T balken (paarse balken) die links en onderin in beeld hangen (win2k & win 98) weg kunt halen. en dan niet op de maniet die ik nu gebruik (het beeld op de monitor naar links schuiven). (balken zijn er als je gewoon naar de zenders zit te staren in full screen)

please help me..... :) :)

Goofy...
dan moet je "primary forceren" uitzetten

Verwijderd

Tip: stop de PCTV niet in het PCI-slot onder het AGP-slot, dit werkt nl niet goed.

Verwijderd

Zeer bekend Savage4 probleem... neem niet de nieuwste driver. Tot ongeveer versie 8.20.18 werkt het soms.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 16:56 schreef Martijn het volgende:
Waarschijnlijk weet jij gewoon niet wat je doet. Ik heb hier thuis al 2 PCTV kaarten, en allebei doen ze het PERFECT. Nergens problemen mee. Je moet gewoon effe wat kutten met IRQ's... Ja, als je dat een ComputerIdee lezer bent, kom je niet echt veel verder nee, eerst effe op gaan zoeken wat een IRQ is...:P
Computer idee is wel LEUK HOOOOR ;)

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ten eerste wil ik even melden dat niemand erbij gebaat is als we elkaar gaan uitschelden.

Ik heb zelf al jaren een pctv pro kaart.

Dat je pc vastloopt komt met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat je pctv pro kaart een irq deelt met je beeldschermkaart. Zorg dat die apart staat (wissel van pci slot maar zorg ervoor dat die in een slot staat met pci busmastering). Dat probleem heb ik namelijk ook gehad.

Verder heb ik ook een keer allemaal wazige strepen gehad dat bleek toen aan een kapotte beeldschermkaart te liggen (hoewel die alleen met de pctv strepen gaf, het was toch de vga kaart).

Voor wat betreft de paarse balken: Ik heb daar nog nooit last van gehad eerlijk gezegd. Het zou kunnen dat je kaart niet afgeregeld staat, en het beeld scheef projecteert, zoals bijvoorbeeld je mpegdecoder kaart dat ook kan doen. Alleen het verschil is dat je dat voor zover ik weet niet zelf af kunt regelen. Probeer de kaart eens op andere resoluties of ruil hem om waar je hem gekocht hebt.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

moet je bij je dispay setting 16 bit neer zetten en de nieuwste moederboord drivers installeren dan moet hij het goed doen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12

LopeZ

Too much is never enough

ZZZZzzzz van vorig jaar
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.