Toon posts:

Vraagtekens i.p.v. letters tijdens installatie van games

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Als ik een spel instaleer op de pc en de instalwizard start op geeft deze geen nederlandse tekens weer maar vage letters.
Ik kan wel verder op gevoel het spel installeren, want de knoppen van deze wizard zijn altijd hetzelfde dus ik druk gewoon steeds op volgende.
Nadat het spel is geinstaleerd en ik deze opstart zie ik in het spel zelf zoals bv ondertiteling en menu instelling alleen maar vraag tekens waar tekst hoort te staan.
Misschien belangrijke medeling: ik woon en werk in Moskou en koop hier de spellen, deze zijn zowel in Russiche versie als Engelse versie.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? :?

Greetz

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij elke install of installeer je alleen Chinese zooi? Ik denk dat je een lettertype mist.
[edit]Ik las niet goed, Russische software. Ik denk nog steeds dat je een lettertype mist. Misschien kan je de fonts van een Russische windows installatie overnemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 29-12-2007 11:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat probeer je dan te installeren, russisch of engels? En wat voor XP installatie staat er op die PC, russisch of engels?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie's

Ik heb Engelse talige windows xp versie.
En installeer games zowel engels talig als russisch
Waarschijnlijk heeft Marzman gelijk met de fonts.
Want de als het spel 1 maal is geinstalleerd zie ik russiche letters in het hoofd menu en daarna in de sub menu's vraagtekens.

• LiquidT_NL
Ja, die fonts hangen mogelijk samen met de taal.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, waar of hoe kom ik aan die fonts, kunnen jullie me dat vertellen?
En kan ik deze zomaar downloaden of instaleren zonder dat de hele windows ineens in het Russiche staat?

• LiquidT_NL
fonts stel je beschikbaar, ze wijzigen dus niets. Maar hoe je het precies moet doen weet ik niet, maar dikke kans dat het te maken heeft met de game. Sorry, kan je er niet bij helpen!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:43:
fonts stel je beschikbaar, ze wijzigen dus niets. Maar hoe je het precies moet doen weet ik niet, maar dikke kans dat het te maken heeft met de game. Sorry, kan je er niet bij helpen!
Ja dat vermoed ik nu dus ook.
idd geval bedankt voor je reactie's, ik ga wel ff zoeken op microsoft.com
Misschien dat ik die fonts wel kan downloaden ofzo

Verwijderd

control panel -> regional and language options -> tabblad "advanced" -> "language for non-unicode programs" op engels of op nederlands zetten. Zet meteen ook even de andere regio-opties op engels :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:43:
control panel -> regional and language options -> tabblad "advanced" -> "language for non-unicode programs" op engels of op nederlands zetten. Zet meteen ook even de andere regio-opties op engels :)
Ik heb een Engelse versie, dus alles staat al in het Engels.
De andere regio optie's staan ook al in het Engels :?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Ik verplaats dit topic toch even naar Spielerij - Problemen & Vragen :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-11 19:20
Het lijkt me dat als je een Russiche/Cyrillisch Language Pack installeert, dat dan je probleem is verholpen met de vraagtekens.

Ik heb gezocht op microsoft.com, maar helaas heb ik geen Russian Language Pack gevonden.
Toch wel gek dat het daar niet op staat?

Verwijderd

Topicstarter
Ja had dus precies hetzelfde op microsoft.com
De windows xp cd die ik heb is zowel in het Engels als het Russiche te installeren.
Alleen ik ben bang dat als ik die er opnieuw indruk dat ie dan alles in het Russiche zet...
En zo goed is mijn Russische taal nu nou net weer niet 8)7

Moet toch een simpele oplossing voor zijn.
ik heb al redelijk wat afgezocht en een hele hoop manieren gevonden om Russiche fonts te krijgen, maar deze zijn alleen voor vertalings toepassingen in word anders via een zelf gebouwde webpagina waar je je tekst in kan plakken en deze vertaald wordt.

Wat ik nu wel 100% zeker weet is dat het de fonts zijn 8)7

Verwijderd

Omdat je russische fonts wel degelijk in je XP ingebakken zitten ;).
Als ik het dus goed begrijp wil je game standaard in het Russisch opstarten. Je kan je unicode settings naar russisch veranderen". Als je echter geen russisch kan lezen ga je daar niet veel mee geholpen zijn :p. Enige oplossing die dan nog overblijft is je games niet in rusland kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor alle reactie's
Het probleem heb ik op kunnen lossen met jullie advies.

Dit heb ik alsvolgt gedaan:
Russiche fonts gezocht en gedownload en een makkelijke te zoeken plaats gegeven.
Daarna desktop => fonts => file => install new fonts.
Daarna via taal optie inderdaad unicode verandert, computer opnieuw opstarten en klaar.

De 1e keer had ik al geprobeerd de uni-taal te veranderen maar dit werkte niet, omdat ik citeer een site : "Most modern computers come with Cyrillic fonts already installed. However, most of the Web pages on this site use accented Russian vowels (for marking primary and secondary word stress) that are not included in the standard fonts."
Dit is dus ook het geval met sommige programma's

Het werkt eindelijk :*)
Pagina: 1