Toon posts:

Fout tijdens laden installatie winXP

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik krijg de foutmelding, no bootable cd found in cd-rom station, en een regel eronder, fout tijdens laden besturingssyteem(wss omdat er geen besturingssysteem meer opzit). Ik heb 3 keren de installatie kunnen starten, maar toen heb ik hem zelf afgebroken. Bij mij gaat het om een laptop(packard bell) met een 20 gb Fujitsu hd (2.5"), besturingssysteem is niet meer aanwezig. Er zit nog maar 1 partitie op. Ik heb hem een keer halverwege het formatteren afgebroken.
Als ik hierbij hulp kan krijgen, zou dat fijn zijn.

Mvg Johan

KAN IEMAND MIJ HELPEN????

Verwijderd

Topicstarter

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
rustig aan met de caps aub.

Ik vermoed dat de cd die je gebruikt niet bootable is en vandaar de meldingen.
Als je zoals je zecht een Packard Bell laptop hebt moet je alles kunnen terug zetten via de recovery cd/partitie die je van PB gehad hebt.
En anders via een eigen OS cd windows opnieuw instaleren. gebruik wel de juiste versie xp home/prof die je bij de laptop kreeg i.v.m de licentie.
Heb je de recovery cd niet meer neem dan kontakt op met met PB en kijk of ze een cd kunnen opsturen naar je voor jouw laptop.
De benodigde drivers kan je altijd van de packard bell website halen

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
De cd's die ik gebruik is wel degelijk bootable. Ik wil hem opnieuw installeren, omdat ik er een andere OS op wil hebben. Het maakt overigens niet uit bij mij welke cd ik gebruik. Ik heb de cd's van windows 98 tot XP, en linux Ubuntu gebruikt, maar overal geeft hij dezelfde foutmeldingen. Met de licentie kan de pc niet zien als hij moet opstarten. Het moet ook mogelijk zijn om een andere OS te installeren dan windows. Verder wou het de eerste 3 keer wel.

Mvg Johan

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kan natuurlijk zijn dat de cd-drive overleden is.

Voor de rest is het hier mogelijk een antwoord op te geven. Staat in de bios de cd als eerste opstartstation?

Waarom haal de niet cd HD eruit en zet die in een andere pc. Even daar windows op zetten en installeren. Klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 31-12-2007 19:23 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat in de bios de bootseq goed? Als dat gedaan is, start eens op met het windows cdtje, haal de partitie(s) weg die er nu staan en maak een nieuwe aan. Als je dan gaat installeren, krijg je dan nog errors? Zoja, op welk punt krijg je deze precies? En wat is de exacte foutmelding die je daar dan krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
de bootseq staat goed. Als ik hem opstart, met een cd'tje in het station, start de bios goed op, en direct daarna krijg ik de volgende melding op mijn zwarte scherm:

mobile AMD Athlon(tm) XP 1500+ Processor
External Cache:256K installed
No Bootable CD In ATAPI CD-ROM
Fout tijdens laden van besturingssysteem.

HDD overplaatsen kan niet in een pc. Het is nl een 2.5". Hij heeft ook een andere aansluiting. Weet iemand misschien hoe je kan kijken of de cd-romspeler het doet??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 23:33 ]

• Shalingoul
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-03-2024
als het een sata drive is raad ik je aan om je sata drivers eens te installen op je moederbord je kan dit doen via een usb stick zorg er dan wel voor dat de "txtsetup.oem" NIET in een map staat op je stick maar meteen er op, en druk dan tijdens het laden van de windows setup meteen op F6 dan wijst het zich vanzelf. als het IDE is kan ik je helaas niet zo helpen dan zou ik het ook zo even 1,2,3 niet weten en succes :D ermee

[ Voor 0% gewijzigd door Shalingoul op 01-01-2008 03:13 . Reden: komma ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een IDE drive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij aangeeft no bootable cd in atapi cdrom dan is waarschijnlijk je cd niet bootable, of is het ding stuk. Het makkelijkste is om te testen of een andere cd die zeker bootable is erin te testen, werkt dat niet, dan kun je eens proberen de drive te vervangen en kijken of het dan wel werkt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Haal de hdd er eens uit en kijk of het dan wel lukt. Dan weet je zeker of hij niet probeert op te starten van deze HDD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:09:
Hallo,
Ik krijg de foutmelding, no bootable cd found in cd-rom station, en een regel eronder, fout tijdens laden besturingssyteem(wss omdat er geen besturingssysteem meer opzit). Ik heb 3 keren de installatie kunnen starten, maar toen heb ik hem zelf afgebroken. Bij mij gaat het om een laptop(packard bell) met een 20 gb Fujitsu hd (2.5"), besturingssysteem is niet meer aanwezig. Er zit nog maar 1 partitie op. Ik heb hem een keer halverwege het formatteren afgebroken.
Als ik hierbij hulp kan krijgen, zou dat fijn zijn.

Mvg Johan

A; 3 x installatie gestart en toen zelf afgebroken? niet goed.....
B; Halverwege formatteren afgebroken? niet goed.....
C; CD-Rom niet (meer) bootable? Zie A; & B;

Oplossing: HD in ander systeem hangen en opnieuw formatteren.
HD terug plaatsen in je eigen systeem, indien nodig boot-sequence aanpassen, en installeren maar.

PS: Als je je HD dan hebt geformateerd dan ben je gelijk de (onzichtbare) recovery partitie op je HD kwijt. en je garantie vervalt...... just € 0,2

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Om hem in een ander systeem te hangen heb je 2 opties.

1) een convertertje kopen (zie e-bay kost geen drol)

2) een 2.5" HDD usb behuizing kopen..

Andere opties zijn er niet.

Probeer ook eens de ultimate bootcd
http://www.ultimatebootcd.com/

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• siteslammer
  • Laatst online: 21-01-2021
Het klinkt toch echt als een probleem met de cd/cd-rom speler.
En iid als eerder gezegd formateer de HD eens goed want meerdere keren afbreken is niet echt bevordelijk.

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
het formatteren van me hdd in een 2.5" behuizing ga ik doen, zodra mijn eigen hdd weer terug is(op reparatie tour). Als ik het gedaan heb, zeg ik het.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Haal je cd drive er eens uit en zet hm er daarna weer eens in, misschien maakt deze niet lekker contact (desnoods ook met je hardeschijf proberen).
Een bios update is misschien een oplossing en anders je bios instellingen "resetten".

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Thandor
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

CSL FAQ - Mijn PC / laptop is defect, wat nu?
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Ik ga het echter niet verplaatsen, zie de tips in dit topic waar je best mee uit de voeten kunt :). Mocht je uiteindelijk alsnog met het probleem blijven kampen dan kun je een nieuw topic openen in het subforum dat aansluit op hetgeen waarvan jij denkt dat dit defect is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.