Register probleem [Vista HP 32bit]

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Mijn vraag in het kort:

Is het mogelijk om mijn Windows register volledig of gedeeltelijk te herschrijven dan wel te repareren?

Mijn probleem in het lang:

Na het installeren en problemen bij het verwijderen van PCTV Pro (versie 4.91) - een soort media center applicatie van Pinnacle te gebruiken in combinatie met diverse TV kaarten van het merk - kan ik geen DivX of Xvid codecs meer gebruiken. Ik heb alle verschillende bekende pakketten (VLC, K-Lite, FFDshow, Vista Codec Pack (waar ik voorheen altijd alle avi's en mpeg's probleemloos mee kon afspelen in WMP 11), noem maar op) geprobeerd, en alleen de codec's van DivX.com in combinatie met de bijbehorende media player kreeg het voor elkaar om enkele van mijn talloze avi's af te spelen, zij het enigszins schokkerig.

Ik had in de eerste instantie al talloze problemen met het installeren van de Pinnacle applicatie, maar na een aantal pogingen lukte het eindelijk PCTV Pro te installeren alsmede m'n Hybrid Pro USB Stick en werkte dit zoals het hoorde. De kwaliteit en vooral de resolutie van analoge TV op m'n notebook viel me echter toch dusdanig tegen dat ik besloot het spul te retourneren, waarna ik PCTV Pro probeerde te verwijderen via het bijbehorende de-installatie progje. Dit leek in de eerste instantie goed te gaan, maar na toen ik na het de-installeren de gevraagde re-boot deed ging het mis; het OS werd niet meer gevonden. Na het opnieuw indrukken van de aan/uit knop begon gelukkig Windows start up repair, maar Windows slaagde helaas niet in z'n reparatie poging dus bleef de enige optie die nog over was terug te gaan naar een eerder systeem herstelpunt. Helaas had ik voor de crash net een schijf opruiming gedaan, en ook alle herstelpunten verwijderd behalve de laatste, ik had dus maar 1 herstelpunt om uit te kiezen dankzij m'n eigen schoonmaak woede, en natuurlijk kreeg ik gratis PCTV Pro weer terug via dit herstelpunt.

Ik durfde hierna niet nogmaals de de-installatie uit te voeren, en besloot alle programma onderdelen handmatig van mijn systeem te gooien en daarna met Registry Meganic (versie 7.0.0.1010) m'n register schoon te maken. Ik gebruik deze applicatie trouwens al langer en heb er nog nooit eerder problemen mee gehad.

Nadien kwam ik erachter dat ik ineens geen DivX en Xvid's (ik gebruik voornamelijk avi's en mpeg's met AC3 codec's) meer af kan spelen met WMP 11, iets waar ik dus eerder nooit problemen mee heb gehad in de afgelopen 6 maanden dat ik met Vista werk. Ik heb eerst de versie van het Vista Codec Pack dat ik altijd gebruikte opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg tijdens installatie al melding dat het initialisatie bestand niet geopend kon worden. Verder ging de installatie wel gewoon door, maar nadien kon ik nog steeds m'n video bestanden niet openen. Ik hierna vele codec pakketten en media players uit geprobeerd - en elke keer na zowel installatie en de-installatie netjes gereboot - , maar het mocht niet baten.
Alleen lukt het vreemd genoeg wel om met DivX-player sommige bestanden af te spelen, al klaagt deze ook vaak dat de benodigde codec niet geïnstalleerd is terwijl dat wel het geval is. Hierdoor werkt vaak alleen of het beeld of het geluid.

Ik heb hierna ook nog geprobeerd nogmaals m'n register te herstellen met CC cleaner en Abexo registry cleaner en daarna nogmaals alle codec pakketten geprobeerd, maar ook dit heeft niks geholpen. Ik struin inmiddels al een week tweakers en google af op zoek naar een oplossing, maar ben bang dat er niets anders op zit dan Vista te her-installeren. Alleen ben ik eigenlijk iets te koppig om voor de makkelijkste oplossing te gaan, en wil ik altijd graag zoveel mogelijk leren van mijn problemen. Ik ben ervan overtuigd dat het probleem 'm in m'n registry zit, en waarschijnlijk heeft het te maken met iets van file-associatie van de codecs met WMP. Ik denk dat PCTV Pro deze heeft geassocieerd met z'n eigen player (er werd ook een versie van DivX player met PCTV Pro mee geïnstalleerd, dit was een vereist onderdeel meen ik), en dat dit door de crash niet ongedaan is gemaakt terwijl de verwijzingen in het register nu niet meer geldig zijn omdat ze verwijzen naar iets wat er niet meer is. Ik heb echter totaal geen ervaring met het werken met het Windows register, en kom tot zover weinig expertise hierover tegen op het web.

Misschien dat er hier op GoT iemand rondloopt die deze materie kent en wat tijd over heeft om zich in mijn probleem te verdiepen..?

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat ik nog vergat te vermelden; ook TMP Gen. (4), een video bewerkings programma dat blijkbaar van dezelfde codec's gebruikt maar werkt niet meer. Ik kan de applicatie nog wel openen, maar geen enkel video bestand meer openen of bewerken. Zelfs geen *.wmv bestanden die ik nog wel steeds gewoon met WMP11 kan bekijken. Ik heb trouwens nog niet geprobeerd om TMP Gen opnieuw te installeren omdat dit niet m'n eerste prioriteit had.