Tweakblogs voor alle abbonees?

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:45 ]

TweakBlog

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1) De weblogs zijn momenteel alleen onderdeel van MyTweakers.net Full.
2) Nee, een Word-api is niet beschikbaar en ik kan me moeilijk voorstellen dat we die ooit gaan maken.
3) Een lokale backupvoorziening is nog niet aanwezig, maar ik kan me wel voorstellen dat we zo'n feature gaan toevoegen. Het fotoalbum heeft al wel een backupfunctie. Het lokaal importeren van posts is niet mogelijk.
4) Voor plaatjes kun je gebruikmaken van het fotoalbum (MyTnet Full-feature) of een andere dienst waar je foto's kunt uploaden en waar je direct naar afbeeldingen mag linken. Het fotoalbum biedt 500MB opslagcapaciteit.
5) Hier is een deel van de interface te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t06hxNGEoofDZ9efBTSIHQkh/full.png

Een fancy editor ontbreekt momenteel.

6) Er is nog geen tagfunctionaliteit (wel is er een categorieindeling op meerdere niveau's nodig).
7) Nog niet maar dat zie ik ook nog wel toegevoegd worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:54:
[...]
7) Nog niet maar dat zie ik ook nog wel toegevoegd worden.
RSS is er wel hoor: http://tweakblogs.net/feed voor een RSS feed van de laatste 40 overall blogposts en http://blognaam.tweakblogs.net/feed voor de laatste blogposts van een specifiek blog :)
Een fancy editor ontbreekt momenteel.
Ter aanvulling: de markup-taal voor blogposts is vergelijkbaar met de RML hier op het forum, geen HTML dus. Qua mogelijkheden zal dat in de toekomst nog wel gefinetuned worden en zal er een knoppenbalk gemaakt worden voor de meest gebruikte tags en bijvoorbeeld een tabel-generator waarmee je delimiter-gescheiden data snel om kan zetten naar een tabel markup :)

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 29-12-2007 12:17 ]

Intentionally left blank

• Ruudjah

[ Voor 96% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:45 ]

TweakBlog

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wij zijn niet iedere blogsite he :P Sowieso, waarom zou je een gedrocht als Word willen misbruiken om te bloggen, de editor die we aanbieden is volgens mij prima? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ruudjah

[ Voor 96% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:45 ]

TweakBlog

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ruudjah schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:49:
[...]

True. Maar een blog is een blog. IMHO is het aanbieden van een API standaard functionaliteit wat eigenlijk niet mag missen.
Daarover verschillen dus de meningen ;)

Zoals moto-moi al aangeeft zijn blogs niet onze core-business maar enkel een 'extraatje' voor onze abonnees, daar kunnen we dus als zodanig ook niet onevenredig veel tijd aan besteden.
Smaken verschillen. Ik vind Word nogal fijn om mee te bloggen, jij blijkbaar niet. Overigens zijn er naast Word talloze andere word processors die offline blogging supporten. Word just happens to be my flavor at the moment. Maar dat kan veranderen.
Als je al zou kiezen voor een API dan zou ik kiezen voor iets dat op open standaarden gebaseerd is, niet voor proprietary software met alle problemen van dien. Daarbij heb ik eerlijk gezegd ook geen flauw idee hoe zo'n API eruit ziet en of dat ueberhaupt wel aansluit op onze manier van markup parsing (zoals gezegd ondersteunen we - bewust - geen HTML).

Maar anyhow, wie houdt je tegen om je tekst in word te typen en vervolgens te copy-pasten in de weblog interface? ;)

Intentionally left blank

• Ruudjah

[ Voor 118% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:45 ]

TweakBlog

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ruudjah schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:24:

Maar als ik me niet vergis is jullie core-business wèl het faciliteren van een community. Dat was ook mijn eerste gedachte: jullie voegen de blogfunctionaliteit toe om zo meer vormen van community content aan te kunnen bieden, wat direct bij jullie core activiteiten hoort. T.net is groot geworden door de community, dus waarom niet een blogfunctie aanbieden? Een logische stap in het vergroten van de community content, en dus pageviews, en dus inkomsten. But correct me if i'm wrong, ik zit niet in het MT ;).
Mijn inziens is het prima mogelijk om goede blogfunctionaliteit aan te bieden zonder een weblog-API te ontwikkelen. Het nut en de noodzaak van bloggen vanuit Word ontgaat mij een beetje. Heb jij ook de wens om forumposts vanuit Word te posten? Het lijkt me meer dan voldoende om in de toekomst een knoppenbalkje bij het blogpostformulier aan te bieden om het bouwen van rml-code wat gebruiksvriendelijker te maken.

Ik vind het nogal een tegendraadse ontwikkeling om handelingen die je prima in een browser kunt uitvoeren weer naar een lokale applicatie te halen, terwijl de toekomst juist bij webapplicaties ligt die in de browser worden uitgevoerd.

• Ruudjah

[ Voor 102% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:46 ]

TweakBlog

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mja, maar hoeveel opmaak vereist een simpele blog post nou helemaal :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ruudjah

[ Voor 91% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:46 ]

TweakBlog

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

Nakebod

Nope.

Een simpele opmaak balk lijkt me IDD meer dan genoeg, zoals Femme ook aangeeft.
Dus bold, italic, tabelletje, dat soort simpele dingen. Basic WYSIWYG dingetje dus, hoeft niet meteen een TinyMCE of FCK Editor te zijn.
Zou trouwens ook niet verkeerd zijn voor het forum.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nakebod schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:28:
Zou trouwens ook niet verkeerd zijn voor het forum.
Dat is er al. :) Tenminste, ik ga er vanuit dat je dat ding op de insert_message pagina bedoeld.

[ Voor 97% gewijzigd door AtleX op 02-01-2008 19:31 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

Nakebod

Nope.

offtopic:
Ah, ik zag, geen idee waarom, dat ze uitstonden hier. Vast wel ooit zelf gedaan, kan het mij alleen niet herinneren.
Ik gebruik meestal alleen quick reply, en een topic starten dat ik het echt nodig heb komt niet zo vaak voor :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Ruudjah

[ Voor 95% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:46 ]

TweakBlog

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Youtube video's kan je al embedden met [video] :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1