Bestanden Delen Tussen 2 PCs...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb een SpeedTouch 716 van Speedlinq (bekabeld) waar ik 2 PCs op aan gesloten heb...

En ik wil het zo instellen dat de twee PCs bestanden kunnen uitwisselen via de router of via een rechtstreekse verbinding (ik heb geprobeerd een netwerk lijn direct tussen de 2 PCs the leggen, maar toen kreeg ik de melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden").

ik heb de wizard netwerk instellingen meerdere malen uitgevoerd met verschillende instellingen. Maar ik heb het niet werkende gekregen...

Is het mogelijk om de 2 PCs met een directe lijn te verbinden als ze allebei een eigen lijn naar de router hebben? Hier gaat mijn voorkeur naar uit want ik wil later nog een 2e aparte internet verbinding/provider erbij nemen (allebei de PCs met een aparte internet verbinding) dus als ik het zo doe werkt het denk ik ook nog wanneer ik de 2e verbinding aansluit.

Ik zat ook te denken aan een USB kabel tussen de 2 PCs, kan dat ook?

Het gaat mij alleen om het delen van bestanden trouwens...niet om het delen van internet.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb werkt niet...

Verwijderd

Probeer eens een crosscable

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op beide pc's even een map sharen en dan in netwerkomgeving de andere pc opzoeken. Denk er dan even aan dat je in netwerkomgeving ook een niveau omhoog kan om in andere werkgroepen te zien (als beide pc's niet dezelfde werkgroep hebben).

Als bovenstaande abacadabra voor je is zou ik eerst even met google de basics over 'windows xp bestanden delen' opzoeken...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die wizard lekker links laten liggen.
www.schoonepc.nl even langslopen. Is een prima stappenplan hiervoor.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 09:59

denivan

de enige

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Is 7 jaar oud, maar is grotendeels toch van toepassing denk ik. Lees eens volledig door, zoek op wat je niet begrijpt en probeer het allemaal eens uit. Als je dan vast komt te zitten, kan je alsnog vragen komen stellen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• jeanpaul1979
Ok, ik heb nu een tutorial doorlopen over het delen van bestanden maar het werkt nog steeds niet. Voor ik verder ga wil ik even checken of ik wel een crosscable heb. Ik heb er een foto van gemaakt...

Kan je zo zien of het een crosscable is?

Afbeeldingslocatie: http://jpvoorberg.com/images/crosscable.jpg

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry, maar volgens mij heb ik een bril nodig.... helemaal wazig dit.

Op de kabel zelf staat wat het is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, is dit serieus? :+

Ik snap sowieso niet waarom je een crosscable wilt gebruiken als je ook al een router hebt waarmee de pc's met elkaar zijn verbonden. Dat is nl. precies hetzelfde effect als een crosscable,

[ Voor 80% gewijzigd door Palomar op 29-12-2007 13:15 ]

• jeanpaul1979
Ja sorry van de wazigheid, ik heb de foto met mijn telefoon gemaakt maar ik dacht je ziet de kleuren van de draadjes nog prima...

Dit is wat er op de kabel staat, ik kan er zelf niks uit op maken:
type cm 24awg 75c (ul) e188630 csa ll81295 cmg etl verified eia/tia-568a utp cat.5 evernew g3c214

• jeanpaul1979
Palomar schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:13:
lol, is dit serieus? :+

Ik snap sowieso niet waarom je een crosscable wilt gebruiken als je ook al een router hebt waarmee de pc's met elkaar zijn verbonden. Dat is nl. precies hetzelfde effect als een crosscable,
Omdat ik een tweede internet lijn heb aangevraagd en de 2 PCs binnenkort hun eigen internet verbinding/modems zullen hebben.

Verwijderd

Dat kun je toch met 2 subnets en een switch oplossen?

• jeanpaul1979
Ja dat wist ik niet. Ik ben niet zo bekend met netwerken, daarom vraag ik hier ook om advies.

Is een crosscable dan geen goede oplossing? En wat is "2 subnets en een switch"?
Pagina: 1