[@Home] TV stoort bij internet dataverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds een paar dagen storen bij ons ned. 1, 2 en 3 als er veel dataverkeer is (bijv. downloaden). Dit uit zich in horizontale strepen/storingen door het beeld.

De opstelling is als volgt:
- Kastje van @Home uit de muur met 3 aansluitingen (Internet, TV, Radio)
- Op de TV-uitgang zit een signaalversterker met een aantal uitgangen naar verschillende kamers en naar een Digitale TV ontvanger (die heeft geen storing).
- Op de 'Internet'-uitgang zit het modem van @Home (motorola) met daarachter een Linksys WRT54GL router/switch. Aantal kabels gaan hier naar verschillende ruimtes.

Als ik het TV-signaal direct doorschakel naar een TV (dus zonder versterker) dan doet het probleem zich ook voor als ik iets download. De versterker lijkt me dus niet de oorzaak.
Ook heb ik het kabeltje tussen de wandaansluiting en de versterker verwisseld met een andere: geen resultaat.

Alleen als ik de netwerkkabel van een PC die aan het downloaden is uit de router trek dan stopt de storing (=geen dataverkeer meer met internet). Hetzelfde geldt als ik het modem uitzet. Als ik via het interne netwerk een groot bestand kopieer (die via de Linksys gaat) dan doet het probleem zich niet voor. Daarom denk ik dat de router ook niet het probleem is. Dit kan ik evt. morgen nog testen door een andere router neer te zetten.

Verder is het zo dat we een aantal maanden geleden verhuisd zijn. Van @Home kregen we toen een verhuispakket toegestuurd met een aantal wanddoosjes en splitters. Maar omdat er in het nieuwe huis al een kastje aan de muur zat (van de vorige bewoners) met internetaansluiting heb ik het modem daar gewoon op aangesloten en toen werkte alles naar behoren. Lijkt me dus niet dat het alsnog installeren van dat toegestuurde 'verhuispakket' zinnig is??

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Omdat het sinds een paar dagen ineens gebeurt en daarvoor al 3 maanden goed werkte voel ik er niet zoveel voor om nu ineens van alles te veranderen. Zou dit aan het signaal van @Home kunnen liggen?

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 23:58

Hazzz-E

Que?

Probeer alsnog het verhuispakket te installeren... Kan goed zijn dat die filters in die kastjes zijn versleten... Kost je hooguit 10 mins werk en kan veel schelen.

• Palomar
  • Niet online
Kunnen die echt slijten?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je teveel download worden ze warm, te warm soms.....

ahumm

Het kan ook zijn dat de splitter beschadigd is door een power surge..Gewoon even uitwisselen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Palomar, wat jij beschrijft lijkt erg op een kapot filter.
Jij hebt daar zelfs zo'n oud onding hangen dat tv en radio opsplitst (erg onhandig natuurlijk).
Gewoon dat ding van de muur halen, nieuwe splitter erop en nog eens testen :).

[ Voor 41% gewijzigd door job op 29-12-2007 00:38 ]

• Palomar
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:35:
[...]

Als je teveel download worden ze warm, te warm soms.....

ahumm
hehe, weet niet of je het serieus bedoelt, maar er wordt de afgelopen week wel veel gedownload. Ik begin een verband te zien.... (als het echt kan komen door veel downloaden).

Ga morgen maar eens die nieuwe splitter erop zetten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 03-02-2008 00:14 ]

• cornfed99111
Sorry Palomar, het was een grap.

Dat van het uitwisselen niet......

• Palomar
  • Niet online
Had al zo'n vermoeden, maar je weet maar nooit ;) Laat wel even weten of het nieuwe filter heeft geholpen.

• Palomar
  • Niet online
Ok, filter verwisseld en alles is weer goed :) TV-signaal is ook nog wat beter dan voorheen.

Van @Home kregen we echter 2 kastjes, zie deze manual: http://blob.home.nl/dynam...ardware20070301133630.pdf

De zgn. wandcontactdoos (vierkant) heb ik niet gemonteerd, omdat de groene kabel (komt uit de vloer) direct op de signaalverdeler paste (met schroefbare F-connector). De wandcontactdoos leek me daarom wat overbodig. Verder wordt er wel wat vermeld dat de wandcontactdoos in bepaalde gevallen niet hoeft te worden vervangen, maar mijn oude signbaalverdeler was van het type "CTU-01" en daar kan ik niks over vinden. Een wandcontactdoos was er niet, omdat de groene kabel direct uit de vloer kwam en de signaalverdeler in ging.

Heb ik alles nu correct aangesloten of kan ik weer problemen verwachten als ik die vierkante wandcontactdoos niet monteer?

NB. alles werkt nu dus goed met goede beeldkwaliteit etc.

• cornfed99111
Maakt niet zoveel uit. Het enige wat anders is dat je die wandcontactdoos ook kunt aarden.
Dat kan natuurlijk wel in je voordeel zijn, waarschijnlijk is de oude filter daarom ook kapot gegaan.

• Palomar
  • Niet online
*KICK*

Het gebeurt soms nog steeds dat het beeld nog stoort tijdens het downloaden. Het filter is dus vervangen en direct daarna was het goed, maar toch komt het soms nog voor dat het beel dstoor tbij het downloaden en later weer niet.

Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen? Zou het aan de (niet aangesloten) aarde kunnen liggen?
Pagina: 1