Geen verschil tussen de Samsung 40W2000 en Philips 32PF9967?

Pagina: 1
Acties:

• Janter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik ben vandaag met mijn vader naar een elektronicazaak gegaan. Mijn vader heeft op dit moment een Philips 32PF9967 (volgens mij HD ready). Daarvoor in de plaats wilt mijn vader een Full HD Sony Bravia 40W2000. Wij gingen dus naar die zaak toe om te kijken of er daadwerkelijk een verschil was op het gebied van beeldkwaliteit. Tot onze verbazing zat er geen enkel verschil tussen die 2 TV's in. Helemaal gek was dat sommige beelden van de Philips nog mooier leken. Toch is de Sony 1080P en de Philips (nogmaals denk ik) 720P. Hoe kan dit dan? Is de Sony verkeerd ingesteld of zijn ze allebei gelijkwaardig?

Alvast bedankt

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Speelden ze hd materiaal af?

Signature

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 15:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Inderdaad, wat voor bronmateriaal ging erin?

• Janter
Ze speelden op zo'n normale decoder af (bijv. van Casema). En zijn er trouwens al zenders die HD uitzenden? Zoja, welke? En wat moet je ervoor hebben (bekabeling etc.)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Daar heb je je verschil dan. ;)

Discovery Channel heeft Discovery HD geloof ik.

• Janter
En kan je daarmee met een normale decoder (geen HD decoder) ook HD zenders mee krijgen ?

• Janter
Hebben jullie trouwens een plaatje waarop je een uitzending zonder HD en een plaatje van dezelfde uitzending in HD

Verwijderd

Een plaatje gaat dat nooit kunnen laten zien... dat plaatje is namelijk niet HD meer, want jouw PC beelt geen HD materiaal af.

Je zult dus aan de genen in de store moeten vragen om een HDDVD of Blu-ray of een andere HD bron te laten draaien, dan pas ga je verschil zien.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
De vraag is wat wil je berijken ga je echt 1080 hd materiaal bekijken of gewoon normale sd tv.
Als je voornamelijk sd kijkt ben je met een hd ready tv over het algemeen beter af dan met een treu hd tv

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Janter
Wij hadden al in die winkel zo'n blue ray speler op een samsung full HD gezien. Dat zag er echt prachtig uit en doordat zag mijn vader ook het verschil. Het probleem is dat mijn vader niet films kijkt of heb je meer aan zo'n blue ray speler dan alleen films kijken?

Verwijderd

snameroc schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:06:
De vraag is wat wil je berijken ga je echt 1080 hd materiaal bekijken of gewoon normale sd tv.
Als je voornamelijk sd kijkt ben je met een hd ready tv over het algemeen beter af dan met een treu hd tv
Dit geeft je eigenlijk al je antwoord. Blu-ray speelt simpelweg Blu-ray af, dus films zijn dat... kijkt je vader die niet, dan heb je dus helemaal nop aan een true HD televisie.

Mvg,
Orkie

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Janter schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:14:
En kan je daarmee met een normale decoder (geen HD decoder) ook HD zenders mee krijgen ?
Ontvangen wel, coderen niet, dus je hebt niks een een gewone decoder voor HD kanalen.

Ik wil je er ook even op wijzen, dat in ieder geval (op dit moment) maximaal 720P uitzend digitaal. Dit zal bij @home en multikabel als het goed is ook het geval zijn.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

snameroc schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:06:
Je bent goedkoper af, maar of je verder over het algemeen beter af bent betwijfel ik. Dat geldt alleen voor de grootste low-budget Full-HD tv's, omdat die slechte scalers aan boord hebben.

@TS: Ook als je HD afspeelt, kan een HD-Ready beter beeld geven. Hoe goed je het beeld ervaart, wordt niet alleen door de resolutie bepaald, maar ook door zwartwaardes, kleurechtheid, contrast en helderheid bepaald. Op welke positie resolutie in het rijtje staat, zou ik niet weten, maar in ieder geval niet op de eerste plek.

• Janter
Nu komen ze maandag dus met die sony bravia het verschil bekijken met onze tv (naast elkaar). Tot nu toe hebben jullie ons echt goed geholpen. Bedankt voor alles! :D

Als jullie nog reacties hebben vind ik het goed ;)
Pagina: 1