Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

mijn pc start niet meer op de ventilatoren springen aan en uit heel raar
kan iemand mij helpen ?
de inhoud is een cpu vn amd athlon 62 4400+x2
moederbord: MSI K9MM-V
een 6 gb hardeschijf
512 MB werkgeheugen en een assus dvd speler

mvgr vonfoxx

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe bedoel je het "hij start niet meer op"?
Gaat hij nog wel aan, maar geeft hij geen beeld meer? Of start windows niet meer door, en start hij eigenlijk automatisch meteen opnieuw op?
De ventilatoren, gaan die echt helemaal uit, of gaan ze wat zachter draaien, dan weer harder?

Gezien mijn ervaringen met die moederborden van MSI, gok ik dat je je moederbordje RMA kan sturen als je er nog garantie op hebt zitten. Die dingen hebben een best hoog uitvalpercentage.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Met de hoeveelheid informatie die je ons geeft kunnen wij helaas niet veel. Vertel eens wat voor errors je krijgt, of je nog bijvoorbeeld in het bios kan komen of je bepaalde dingen opmerkt en vertel ge-detailleerd wat er niet werkt. Heb je ook al een aantal dingen geprobeerd? Probeer deze ook te vermelden.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Zoek de Hangen en Opstarten troubleshooter maar eens op, want met zo'n TS kom je op GoT niet aanzetten ;) Check ook de PMG policy (daar staat ie in)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
nou hij doet helemaal niks meer ...
allees de ventilatoren gaan heel zacht aan en dan helemaal uit en dan weer heel zacht aan en weer helemaal uit enz..
mvgr vonfoxx

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ga er maar vanuit dat je moederbord defect is. Is het zoals ik al eerder zei bij de meeste van die bordjes, als deze klacht tevoorschijn komt.
Je kan eventueel nog een andere voeding proberen.
Of trek al het werkgeheugen er even uit, en zet de PC dan een keer zonder geheugen aan.
Als je dan nog geen pieptonen of wat dan ook hoort, moederbord defect.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Brede P schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:54:
Ga er maar vanuit dat je moederbord defect is. Is het zoals ik al eerder zei bij de meeste van die bordjes, als deze klacht tevoorschijn komt.
Je kan eventueel nog een andere voeding proberen.
Of trek al het werkgeheugen er even uit, en zet de PC dan een keer zonder geheugen aan.
Als je dan nog geen pieptonen of wat dan ook hoort, moederbord defect.
Als het 4 pins stekkertje bij de processor hierzo niet is aangesloten heb ik precies dezelfde symptomen. Niet zo makkelijk van uitgaan dus ;)

@TS: Post eens de resultaten van de troubleshooter, op GoT verwachten we echt wel wat inzet en anders moet je maar naar Fok! gaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 28-12-2007 23:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
mn vader heeft net door dat het waarschijnlijk aan de stekker ligt die het moederbord stroom geef miss help het we zullen zien

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:02:
mn vader heeft net door dat het waarschijnlijk aan de stekker ligt die het moederbord stroom geef miss help het we zullen zien
misschien helpt het ook om wat hoofdletters en interpunctie te gebruiken en wat netter nederlands te schrijven en het eerst zelf te testen in plaats van hier te schrijven wat je denkt zonder het te testen en ja het zou inderdaad aan de stekker kunnen liggen die je moederbord van stroom voorziet maar dan zouden je fannetjes niet aan en uit springen maar gewoon normaal draaien bovendien is je topicstart enorm mager en geef je niet aan wat je al hebt geprobeerd dus kan het praktisch door alles komen misschien is er wel vuurwerk ontploft in je pc waardoor hij het nu niet meer doet bovendien hoef je niet te groeten onderaan je post zoals in de faq te lezen valt omdat tweakers elkaar permanent groeten

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het weer. allemaal bedankt !!
Pagina: 1