Toon posts:

vista internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb hier vista van de aldi
en mijn lan verbinding zegt dat hij geen netwerk kan vinden.
het ip bij opdrachtprompt is 169........
kan iemand mij helpen ?
de drivers kloppen wel . heb ze net geupdate via andere pc.
deze XP computer werkt uitstekend.
maar de vista wilt niet werken .

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Welke pc precies? Welke vista versie? Wat heb je geprobeerd? Je gebruikt wel officiele vista drivers?

[ Voor 25% gewijzigd door Arethusa op 28-12-2007 22:25 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je in de command prompt een IP adres krijgt dat begint met 169.... zit er gewoon iets niet goed.
Je krijgt namelijk geen IP adres toegewezen. Is de kabel goed?

Dingen die je in mijn ogen logischerwijs zou kunnen proberen zijn:
Andere kabel proberen, of eventueel die nieuwe Aldi PC op de plek van de XP PC aansluiten.
Aldi kennende staat er een Norton Internet Security op, schakel die eens even uit en probeer het dan nog eens. Mijn ervaring bij het voor het eerst aanmaken van een netwerkverbinding terwijl NIS actief is, is dat 9 van de 10 gevallen NIS er voor zorgt dat er geen internet beschikbaar is.
(Offtopic: Dit is natuurlijk wel de perfecte manier om er voor te zorgen dat er geen troep binnenkomt op het systeem, gewoon er voor zorgen dat internet het NIET doet)...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:23:
hallo ik heb hier vista van de aldi
Die is nieuw. :P

Wat niet nieuw is maar al een tijdje bestaat is de Windows Clients - Policy waar een aantal zaken in staan die we graag in een topicstart willen zien.

Probeer het even opnieuw met een topicstart die wél aan de vereisten voldoet.
Zo zien we graag terugkomen waar je zelf naar gekeken hebt om je probleem te proberen op te lossen en wat er volgens jou niet werkt of waar het niet aan ligt.

Op dit moment ontbreekt dat nogal, en met zo weinig gegevens kunnen we niet veel.
Daarom gaat dit topic ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.